زیدآبادی

"احمد زیدآبادی" از فعالان جریان چپ به تازگی در یک مصاحبه تأکید کرد: اصلاح‌طلبان به دلیل حمایت از آقای روحانی اعتبارشان در بین طبقات مختلف از بین رفته است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

زیدآبادی:

اعتبار اصلاح‌طلبان در میان طبقات جامعه از بین رفته است

احمد زیدآبادی، فعال چپ و از بازداشت‌شدگان فتنه 88 در بخشی از یک مصاحبه که سایت اعتمادآنلاین آنرا منتشر کرد پیرامون چیستی اکنونِ اصلاح‌طلبان گفته است:

"اصلاح‌طلبان به دلیل حمایت از آقای روحانی و نداشتن چشم‌اندازی درباره مشکلاتی که دولت دوم او با آن روبه‌رو شد، فعلا توان تأثیرگذاری عمده را از دست داده‌اند و اعتبارشان در بین طبقات مختلف از بین رفته است و در شرایط حاضر کار خاصی نمی‌توانند، بکنند."

او می افزاید: به ‌نظر من –اصلاح‌طلبان- باید مقداری از قدرت سیاسی کناره بگیرند و موقعیت خودشان را در متن اجتماع تقویت و خودشان را به‌روز کنند، برنامه‌های ملی برای همه طبقات داشته باشند که این زمان‌بر هست؛ اما اینکه یک‌دفعه بخواهند کاری کنند که همه چیز سر جای اولش برگردد، فعلا امکان‌پذیر نیست و اصرار بر این مسئله نیز وضعیت را بدتر می‌کند؛ یعنی حضور در انتخابات و دادن شعارهای رادیکال کمک خاصی به آنها نمی‌کند. اصلاح‌طلبان تصمیمات غلطی –داشته- و زمان را از دست داده‌اند و برای رسیدن به یک موقعیت جدید نیاز به زمان طولانی است."[1]

*درباره شخصیت آقای زیدآبادی باید دانست که او در میان رجال اردوگاه چپ یک فرد رُک و صریح است که گاهی سخنانی را می‌گوید که به مذاق هسته سخت اصلاحات خوش نمی‌آید و از همین رو مورد انتقاد قرار می‌گیرد.

از جمله این مواضع صریح آقای زیدآبادی می‌توان به همین سخنان اشاره شده در بالا و یا موضع چندی قبل او مبنی بر اینکه شرایط موجود نیازمند ورود یک کاندیدای مقتدر با سابقه نظامی است، اشاره کرد.

آنچه که زیدآبادی پیرامون زندگی و زمانه اکنون اصلاح‌طلبان بیان داشته اگرچه از سر دلسوزی است اما باید گفت که با واقعیت آغشته است. و اکنونِ اصلاح‌طلبان چیزی جز همان که زیدآبادی گفته است، نیست.

چپ‌ها با حمایتی عاشقانه از رئیس‌جمهور روحانی و تأکید بر اینکه ما "فدائیان روحانی" و "تضمین‌های روحانی" هستیم کار را به جایی رساندند که امروز حتی بیشتر از آقای روحانی باید پاسخگوی وضع موجود باشند.

و البته جز این هم نیست زیرا اصلاحات و مردان اصلاح‌طلب؛ عقل منفصل و شاکله دولت اعتدال هستند.

شرایط اشاره شده البته امکان عملگری مطلوب انتخاباتی را نیز از چپ‌ها ستانده است.

اما این مسئله هرگز به معنی مسلوب‌الید شدن آنها و عدم امکان تأثیر آنها بر انتخابات نیست!

کما اینکه آنها به راحتی می‌توانند گزینه‌های جوان خود را به انتخابات سال 1400 معرفی کنند و یا دیدیم که رفتار شریرانه این جناح در "تحریم خاموش انتخابات مجلس یازدهم" چگونه توانست موجب کاهش مشارکت کسانی از مردم در انتخابات شود.

در سرجمع ماجرا بایستی اشاره کرد که بیت‌الغزل این روزهای چپ‌ها در کنشگری‌های سیاسی؛ دور کردن گزینه‌های جهادی از دسترس مردم در انتخابات است. ضمن اینکه آنها در حالت‌هایی اعم از کاهش مشارکت مردم یا رأی‌آوری یک گزینه غیر جهادی و فاقد کارنامه اجرایی نیز می‌توانند مدعی "پیروزی حداقلی" باشند. اما همانطور که اشاره شد هدف اصلی آنها دور کردن گزینه‌های جهادی از دسترس مردم است.

***

خداوندان سیاست‌بازی منتقد بایدهای عقلانی شده‌اند

نامه پزشکان سیاسی به روحانی درباره واکسن کرونا

روسای سه رکن سازمان نظام پزشکی پس از تأکید رهبر معظم انقلاب بر ممنوعیت واردات واکسن کرونا از آمریکا و انگلیس، طی نامه‌ای سرگشاده به رئیس‌جمهور روحانی نوشته‌اند: همانطور که استحضار دارید امروز مهم‌ترین مقوله حوزه سلامت در جهان، مواجهه صحیح، علمی و مدبرانه در مقابل همه‌گیری بیماری کرونا و تنها راه غلبه و قطع زنجیره این بیماری مهلک که هر روز جان انسان‌های زیادی را تهدید می‌کند تأمین سریع و استفاده از واکسن مناسب و مؤثر بر اساس اولویت‌های تعیین شده است. یقیناً جنابعالی اطلاع دارید که بسیاری از کشورهای منطقه و جهان واکسیناسیون بر علیه بیماری کووید-19 را شروع کرده و حتی بعضی از کشورهای منطقه درصد قابل توجهی از مردم را تحت پوشش واکسن قرار داده‌اند.

به گزارش جماران، اشخاص فوق می‌افزایند:

"جناب آقای رییس جمهور امروز اولویت تهیه و خرید واکسن، نیازی حیاتی و ضروریست که باید صرفاً بر اساس نگرشی علمی و بر اساس مصالح ملی و فارغ از مسائل سیاسی به آن پرداخته شود و در کوتاه‌ترین زمان ممکن در اختیار مردم و اقشار آسیب‌پذیر و گروه‌های پر خطر و کادر خدوم و فداکار درمان قرار گیرد.اگر چه تلاش‌های بی‌وقفه همکاران و دانشمندان کشور در جهت تولید واکسن داخلی بسیار ارزشمند و موجب تثبیت پایه‌های تولید واکسن در کشور خواهد شد ولی جنابعالی واقفید که طی مراحل علمی و تولید انبوه واکسن داخلی به زودی مسیر نخواهد شد."

در این نامه سیاسی همچنین آمده است: لذا اینجانبان به عنوان نمایندگان جامعه پزشکی کشور مؤکداً از جنابعالی می‌خواهیم در جهت تأمین حقوق بدیهی مردم و انتظارات بر حق  کادر درمان، تمام مساعی دولت محترم را برای تهیه واکسن مطمئن و مورد تأیید مراجع علمی از طرق مختلف و با استفاده از همه ظرفیت‌های بخش دولتی و خصوصی و به دور از مسائل سیاسی مبذول نمایید.

"مصطفی معین" از وزرای مستعفی در دولت اصلاحات که در اعتراض به روندهای سیاسی استعفا کرده بود؛ از جمله امضا کنندگان این نامه سیاسی است.[2]

*تأکید پر اصرار این نامه بر سیاسی نشدن ماجرای واکسن کرونا در حالی است که امضاکننده مبرّز این نامه یعنی آقای دکتر مصطفی معین یکی از نمادهای سیاسی‌کردن فرایندهای پزشکی و آموزش عالی در کشور است.

هم‌او بود که در هنگام وزارتش در دولت اصلاحات و پس از وقوع فتنه تیرماه 78؛ به جای اینکه در پی آرام کردن فضا برآید اما در یک اقدام اعتراضی دست به استعفا زد و بر آتش ماجرا دمید.

او بعدها در اعتراض به برخی فرایندهای سیاسی دیگر نیز از سمت وزارت علوم استعفا داد.

اکنون جالب است که چنین فردی برای شیطنت علیه دستور رهبری نامه‌ای سرگشاده را امضا می‌کند که قرار است بر مبنای آن دستور ممنوعیت واردات واکسن آمریکایی و انگلیسی یک حکم سیاسی جلوه داده شود!

این در حالی است که منطق حکم رهبری یک منطق روشن و در جهت حفاظت از سلامت مردم است.

حفاظت از مردم در مقابل دشمنی جرّار و بدخواه که حتی از واردات ماسک و داروی مورد نیاز بیماران مظلوم پروانه‌ای هم به ایران جلوگیری می‌کرد اما به یکباره مهربان شده و قصد دارد در یک فرایند خیریه مقادیری واکسن کرونای فایزر که عوارض آن هنوز مشخص نشده را به ایران هدیه بدهد.

بدیهیست که این بخش ماجرا یک بخش عقلانی است نه سیاسی و هیچ منطقی سلیمی نمی‌تواند جان مردم عزیز ایران را در این فرایند مشکوک سودا کند.

البته حکما آقای معین و دوستان اصلاح‌طلب ایشان نظر دیگری دارند... 

لازم به تأکید است که روند تولید واکسن ایرانی در چند بخش مجزای داخلی و تولید مشترک با کشور خارجی ادامه دارد و فرایند پروژه نیز تاکنون مطلوب بوده است.

*در نوشتن این قسمت از توییت یک فعال رسانه‌ای به نام آقای "رضا شکیبایی" نیز الهام گرفته شده است.

***

FATF مشکلات مالی ما را حل می‌کند؛ درست مثل برجام!

پروانه مافی، از نمایندگان مجلس دهم طی یادداشتی در شماره دوشنبه گذشته روزنامه آرمان ملی برای دفاع از FATF نوشته است: باید از کسانی که مخالف تصویب FATF هستند پرسید که علت اصلی این مخالفت چیست؟ تصویب نشدن FATF مشکلاتی در امور بانکی و مبادلات مالی بین‌المللی ایجاد کرده است. این مشکلات به گونه‌ای نیست که به آن بی‌توجه باشیم و به این نتیجه رسیده شده که این لوایح از اهمیت خاصی برخوردار است لذا دوباره در دستور کار قرار گرفته‌اندکه نشان از اهمیت موضوع دارد. نمی‌توانیم منکر اهمیت این لوایح شویم، درحالی‌که همه دنیا جز دو کشور به این لوایح توجه داشته و آن را پذیرفته‌اند. به همین دلیل صحبت‌های برخی مسئولان در مخالفت با FATF قابل تامل است. باید از آنها سوال شود که چرا مخالفت می‌کنند؟ کنوانسیون‌های متعدد بین‌المللی وجود دارد که ما مانند همه کشورهای دیگر در آن عضو هستیم.

او سپس می‌افزاید:

"این کنوانسیون تسهیلاتی را برای نقل و انتقال پول و مبادلات ارزی ما ایجاد می‌کند. در مجلس دهم پافشاری بسیاری بر تصویب FATF شد. تصویب این کنوانسیون سه بار به شورای نگهبان رفت و برگشت و مجلس بر موضع خود اصرار کرد. سپس به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت که بررسی و در نهایت متوقف شد. اخیرا بحث این لوایح دوباره مطرح شده و امیدواریم عزیزانی که در مجمع هستند، در نظری اجماعی آن را تصویب کنند تا بخشی از مشکلات بین‌المللی ما در حوزه پولی و مالی رفع شود!"

در یادداشت این فعال چپ همچنین می‌خوانیم: مشکلاتی مانند موانع نقل و انتقال مالی و پولی و سایر معضلات که تصویب نشدن این لوایح برای کشور ایجاد کرده، به دولت فشار آورده و سبب شده است که تصویب آن را مطالبه کند. دولت می‌خواهد مشکلات خود را حل کند تا امورات مردم برطرف شود. تصویب این لوایح در مبادلات مالی کشور موثر است، مسائل مالی و بانکی را شفاف می‌کند و احتمالا می‌تواند مثبت بودن خود را بعدها و در عمل نشان دهد.[3]

*صحبت‌های خانم مافی درباره FATF نوستالژی اظهارات اصلاح‌طلبان و وعده‌های آنها درباره لوبیای سحرآمیز بودن "برجام روحانی" است.

ما به خانم مافی یادآوری می‌کنیم روزهایی که همکاران اصلاح‌طلب ایشان می‌گفتند توافق موقت ژنو (پیش درآمد امضای توافق نهایی یا همان برجام) رافع مشکلات فوری معیشتی است.[4]

و روزهایی که چپ‌های ستادی و دولتی دائما از این می‌گفتند که برجام که بیاید مشکلات اشتغال و آب خوردن حل می‌شود، بانک‌ها احیا می‌شوند، انبوهی از سرمایه وارد کشور می‌شود، تجارت ایران چند برابر می‌شود و...[5]  

ما به خانم مافی یادآوری می‌کنیم روز تلخی را که آقای روحانی در سفر به مازندران گفته بود: "باید برجام سکویی برای جهش اقتصادی جوانان غیور باشد"...

چه شد آن وعده‌ها و چه شد مسئولیت‌پذیری در قبال این همه حرف‌های بر زمین مانده و کرور کرور قولی که در قبال برجام به مردم داده شد؟!

که اگر در این زمینه شاهد مسئولیت‌پذیری بودیم طبیعتا الآن نیز هیچ بازار داغی برای امثال خانم مافی نبود که بخواهند در یک بازی نخ‌نما؛ همان وعده‌ها را دوباره از زمین بردارند و به زلف FATF گره بزنند.

این در حالی است که درباره این شیطنت‌های بدسابقه البته تحلیل‌های بدبینانه‌ای نیز وجود دارد که می‌گوید این حرف‌ها، این گرانی‌های بیقاعده و این مخالفت‌ها با نظارت بر قیمت‌ها تماماً با هدف کشاندن مردم به "فتنه اقتصادی" صورت می‌گیرند.

گفتنیست اصلاح‌طلبان که ید طولایی در بحث ارائه وعده‌های بی‌فرجام به مردم دارند؛ مدتیست که وعده "ارزانی" با روی کار آمدن بایدن در آمریکا را نیز به پرونده قطور خود در این زمینه افزوده‌اند.

***

1_ https://etemadonline.com/content/457928

2_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1491281

3_ http://www.armanmeli.ir/fa/print/main/305782

4_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-32848

5_ http://fna.ir/RFIE5M

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 52
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    82 8
    سلام بعنوان یک شهروند ایرانی پیشنهاد می کنم تعداد ی واکسن فایزر برای سیاسیون وارد کنند و به آنها و خانواده هایشان تزریق کنند. و برای اینکار هم از آنها با شماره ملی و شماره موبایل و دریافت هزینه ی واکسن ثبت نام کنند و مسئله تما کنند.
    • IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
      41 4
      موافقم. تمام موافقان فایزر باید این واکسن را بزنند و البته از تمام خدمات پزشکی برای عوارض این واکسن هم محروم باشند.
    • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
      10 1
      البته کسانی که بر طبل واردات واکسن می کوبند بایستی بدوا به آنان تزریق شود تا مردم به آنان اقتدا نمایند
    • پری مجرد 43ساله IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
      6 0
      احسنت گل گفتی
    • IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
      10 0
      اینجوری عالی میشد کاش یه کمپین راه میفتاد
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    29 3
    برای اصلاح طلب ها باید واکسن امریکایی رو وارد کنند، اصلاح طلب ها حق استفاده از واکسنی که ایران ساخته یا در ساختش مشارکت داشته رو نباید داشته باشن. چرا اصلاح طلب ها نباید فایزر یا هر کوفت دیگه ای رو تزریق کنن؟
    • IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
      7 0
      ورود مستقیم رهبر انقلاب به موضوع واکسن، نشان دهنده پشت پرده عظیم بازی سیاسی غربگرایان برای گروگان گرفتن سلامت مردم و ایجاد بهانه باج دهی به غرب است.
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    26 14
    فقط واکسن ایرانی
    • IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
      13 1
      با این دولت غربگرا چه معلوم که واکسنهای ساخت داخل هم مثل واکسنهای غربی نباشه من که اعتمادی ندارم مگر اینکه واکسن تولیدی زیر نظر افراد مومن و انقلابی و به صورت بومی ساخته و تایید بشه مثل واکسن شهید فخری زاده یا داروهای دیگه از طب سنتی که بدون عوارض بودن
    • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
      4 0
      من هم موافق نظر آقای معین هستم، یعنی به تعداد امضا کنندگان نامه وارد کنیم و ایشان اگر عرضشو دارن بزنند بعد در مورد بقیه وارد کنیم
  • سید IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    25 4
    چه آدمهای شریفی که اینقدر برای fatfدل میسوزونند ازهر فرصت وبهونه ای برای فریب مردم استفاده میکنند
  • نفوذ IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    31 2
    فقط یک سوال؟؟؟ مگر دولت محترم تدبیر نفرمودند با برجام تمام مشکلات کشور حل می شود!!!! که خدا را شکر حل شد...پس چه نیازی به تصویب FATF است؟؟
  • قائده نفی سبیل IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    25 7
    سرکار خانم مافی شما و عده ای خاص دیگر که سر جمع یک صدهزارم جمعیت ایران بزرگ هم بحساب نمی آیید نیازمند مبادلات مالی بین المللی هستید؟ و شدیدا بدنبال تصویب FATF قانونی که از نوع بی قانونی است.. چرا باید ملت بزرگ ایران به خواست بی منطق این عده ناچیز تن دهد؟ چرا؟
  • محمود IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    17 2
    کاراین جماعت ا ز غفلت وجهالت وبلاهت گذشته عمیقا معتقدم که عده ای خائن هستند که مسئله شان قدرت است حتی اگراین مقصودبا همدستی وهمکاری امریکا میسر شود منافع ملی نزد اینها همان منافع خودشان است واهل بیت خودشان
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    11 3
    اصلاحطلبان ، اعتبار؟؟!!! شوخی میکنی ؟؟!! خخخخخخخخخخخخخخ
  • پزشک غیر سیاسی IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    23 4
    لطفا فایزر رو روی این امضا کنندگان و خانواده هاشون تست کنید، با تشکر.
  • شهروند IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    20 3
    این پزشکان سیاسی که موافق ورود واکسن از آمریکا و انگلیس هستند باید برای نشان دادن صداقتشان یکی از این واکسن ها را به خودشان بزنند تا ببینیم اجیر شده این شرکت های تولیدی واکسن هستند یا دلسوز مردم...؟!
    • IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
      4 1
      نمیشه ، نوشابه که نیست هر کی هرچی خواست نوش کنه، حتی اگر چند بی آبروی اصلاح طلب از آن استفاده کنند عوارض احتمالیش دامنگیر کل جامعه خواهد شد.
    • IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
      3 0
      همه ی این پزشکان که برای فایزر یقه جر میدن مافیای دارو هستن شرکت های وارد کننده ی دارو دارن میخوان سود میلیاردی از واردات واکسن به جیب بزنن
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    9 26
    خوب برجام واقعا گشایش اقتصادی ایجاد کرد شماها به همراه ترامپ جنایتکار برجام را منهدم کردید و ملت را بیچاره کردید. حالا برای دادن ادرس غلط برجام را مسخره میکنید ؟
    • IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
      17 0
      چقدر وقیحی، تو دوران اوباما بود که مسئولان دولت روحانی گفتن دستاوردمون از برجام تقریبا هیچه
    • IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
      2 0
      مزدور ساکت شو به وقتش خائنین به ملت وکشور محاکمه خواهند شد
    • IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
      4 0
      شاید برای شما کاسبان برجام گشایش داشته اما برای ما مردم گشایش اقتصادی اش در پراید ۱۲۵ میلیونی دلار ۲۷ هزار تومانی سکه ۱۳ میلیونی و تورم بالای ۶۰۰درصد خلاصه شد
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
      4 0
      خوب شما که مدعی عملی شدن برجام هستی حتی قبل از خروج امریکا توسط ترامپ هم مبادلات بانکی انجام نمیشد سندی بیار تا ماهم باورکنیم
    • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
      3 0
      حکایت بایدن و ترامپ را مولوی علیه رحمه چه خوب فرموده. گرگ اگر با تو نماید روبهی هین مکن باور که ناید زو بهی
    • سعید IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
      5 0
      باز هم حرف های شعاری صد من یه غاز بدون هیچ سند و مدرک و آمار ، درست مشابه نامه اون به ظاهر پزشکان .......جناب خب با سند درست درمون یه مورد از اون گشایش ها را می گفتین که ما هم از نادانی در بیاییم .... این «شماها» که فرمودین چه کسانی هستند؟! .... چطوری با ترامپ همراهی و برجام را نابود کردند ؟؟ ...... لابد می خواین بگین موشکهایی که آزمایش شد رفتن خوردن به برجام !!! خخخخخ ،، خب اونوقت کجای برجام ما را از آزمایش موشک منع کرده بود ؟؟!! __________ اصلا همه اینا را ول کن ___««« از فائزه خانم چه خبر ؟؟!!»»»
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    12 0
    از همین ماجرای واکسن کرونا میتوان منافق و نفوذیهای غربگرا را شناسایی نمود
  • محمد ملایی از قم IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    10 2
    بنده موافق نویسندگان نامه هستم به شرط اینکه اول به خود آنها و رئیس جمهور تزریق شود بعد دیگران
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    15 0
    دکتر معین خیلی وقته دوره اش تمام شده
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    6 0
    سرکارخانم مافی برای اینکه می خواستیم ببینیم فضولمان کیست که فهمیدیم در ضمن fltf بیخیالش خرجام ووووگکر پدر خودش حامیانش نمی دانم این اره اوده شمسی کوره ها از کجا سر در می آورند مانند خرمگس وز وز می کننداین دقل دوستان که میبینی مگسانند گرد دشمنان ملت
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    12 1
    دکتر های ضد انقلاب و منافق امثال معین کم نداریم که با نفوذ در طیف شیفتگان غربزده اسهال طلبان هر از چندی اقدام به جو سازی‌های کاذب می‌کنند .
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    1 0
    حالا اگر آقای خامنه‌ای میگفت حتما باید واکسن فایزر از خارج وارد کنید این جماعت همیشه مخالف خودشون رو جر میدادن که ای وای چرا برای جون مردم ارزش قائل نیستید ،موضوع واکسن نیست اینها سوزششون از جایی دیگه است
  • US ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    12 0
    اخر از اين پزشكان انتظار است كه چهار عمل رياضى را بلد باشند با نوشتن اين نامه معلوم شد اين را هم نميدانند جناب دكتر لطفا بفرماييد توليد روزانه واكسن كرنا درامريكا وانگليس جقدر است وميزان نياز دوستانشان چقدر است اگر انها مارا دوست فرض كنند وماهم باوركنيم چه تاريخى نوبت ما ميشود كه شماها اين چنين تنكتان گرفته است
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    5 0
    این جریان چپ معلوم نیست مسلمان است ، التقاط است ، منافق است یا چی هست معلوم نیست مثل اشعث بن قیس و شبث بن ربعی و عمر سعد خالصانه و با احساس تمام به دین و انقلاب خیانت می کنند خداوند ریشه شان را بکند
  • DE ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    3 0
    پروانه مافی : .... برای دفاع از FATF نوشته است: باید از کسانی که موافق تصویب FATF هستند پرسید که علت اصلی این موافقت چیست؟ تصویب شدن FATF مشکلاتی در امور بانکی و مبادلات مالی بین‌المللی ایجاد خواهد کرد و تمام راههای دور زدن تحریم را مسدود میکند. ایا شما خودتان حاضرید طبق قانون جمهوری اسلامی قبل و بعد از مسئولیت لیست دارایی ها و اموال خود را بدهید ؟؟ نـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه 40 سال است مقاومت میکنید و جنجال راه میاندازید پس چرا میخواهید لیست تمام دارایی ها و تبادلات بانکی کشور را به دشمن بدهید؟؟ بابا واقعا دم مافیا گرم چه حرفهایی میزنند بعد ما کلی الکی بهشون راه راه بد و بیراه میگیم .زنده باد مافی و مافیا . به جان دونالد بایدن راس میگم .
  • علی IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    1 0
    لطفا واکسن کرونا را وارد کنید واول به همین پزشکهایی که به روحانی نامه نوشته اند تزریق کنید اگر ثابت شد که عارضه ای و یا تبعاتی و یا ... ندارد بقیه مردم از آن استفاده کنند
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    4 0
    همین دیروز گند سیاسی کاریتون در همه مسائل از لابه لای حرف های فائزه ی هاشمی بیرون زد الان دیگران رو متهم به سیاسی کاری میکنید؟! مصطفی معین غلط کرده که نامه داده! او چیکارس که برای مردم تصمیم بگیره. مسئوله؟ حرف ولی فقیه عادل و آگاه فصل الخطاب هست.
  • پیمان IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    2 0
    این اساتید لجباز یا واقعیت ها را نمی بینند یا خودشان را به ندیدن زده اند ،سیاست باز شمایید که سلامت جامعه را به منافع خودتان و پادویی گره زدین و یا شاید عقده های خود ساختان اذیتتان میکنه و گرنه هیچ عقل سلیمی قبول نمیکنه واکسن از دشمنی بگیره که هم متهم به تولید و شیوع کروناست و هم خودش غرق در بیماران کرونایی و مرگ و میر کرونا و حالا دم از دلسوزی و تهیه و فروش واکسن میزنه اونم به قول خودشان به دشمن درجه یکشان یعنی ایران ایران ایران..اونم در شرایطی که به یاری خدا و با همت کادر درمان و مردم پیک کرونا رو پشت سرگذاشتیم
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    0 0
    این پزشکان سیاسی در دهه شصت بسیاری از اساتید با سابقه و دانشمند را با بهانه اینکه صورت خود را با تیغ می زنند و یا اینکه از کراوات استفاده می کنند از دانشگاه اخراج کردند و سپس خود جایگاه این افراد را اشغال کردند. دلسوزی آنها برای واکسن مشابه همان دلسوزی برای اسلام و مسلمین بود که افرادی را تنها به دلیل اینکه ریششان را با تیغ می زنند از دانشگاه اخراج کردند.
  • سعید IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    1 0
    کشک چی ، دوغ چی . بابا جمع کنید این مسخره بازی سیاسی را . واکسن کجا بود ؟! این پزشکا هم یه طوری افاضه کلام فرمودند که انگار امریکا دویست میلیون دوز واکسن برای ما فرستاده و الان دارن توی گمرک از بین میرن و حکومت هم سر لجبازی اجازه ورودش را نمیده ..... یه خبری بود که شاید ۱۵۰ هزار دوز خیرین( حالا مثلا ما هم باور کردیم ) می خوان کرامت کنند . گیرم واکسن فایزر بی اشکال و خوب ، اونوقت این تعداد کم را به کی بزنیم ؟؟! لابد باید عینهو قضیه خودرو قرعه کشی راه بندازیم .بعدشم این تعداد ناچیز کجای مملکت ما را می خواد ایمن کنه ؟! بود و نبود این تعداد ناچیز هیچ مشکلی را از ما حل نمیکنه ، این تعداد کم حتی کفاف کادر درمان یک استان را هم نمیده ......مگر اینکه هدف ایمن کردن نباشد !!!!!!! ....بامند اینکه مثلا همین ترکیه بقل دستمون که رابطه اش با غرب خوبه واکسن چینی خریده .
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    2 0
    واکسن فایزر را اول آقای روحانی و تمام اهل خانواده و فامیلهایش بزنند بعدهمه وزرا و استانداران و مدیر کلهای دولت اگر اینها جان سالم به در بردند به بقیه هم تزریق کنند البته منظور از بقیه هما اصلاح طلبان نه مردم چون مردم واکسن ایرانی می زنند
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    1 0
    پیشنهاد می شود تعداد ی واکسن فایزر برای غربگرا ها و جریان افساد طلبان وارد شود و به آنها و خانواده هایشان تزریق کنند. ترتیبی اتخاذ شود از آنها با شماره ملی و شماره موبایل و دریافت هزینه ی واکسن ثبت نام کنند . البته با توجه به نیرنگ های عمروعاصی که دارند باید مواظب آن ها بود همانند ارز 4200 تومانی آن را در بازار نفروشند و باید این واکسن کدخدا را خودشان دریافت کنند .
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    1 0
    سلام بعنوان یک شهروند ایرانی پیشنهاد می کنم تعداد ی واکسن فایزر برای اصلاحاتیها وارد کنند و به آنها و خانواده هایشان تزریق کنند. و برای اینکار هم از آنها با شماره ملی و شماره موبایل و دریافت هزینه ی واکسن ثبت نام کنند و مسئله تما کنند.
  • --- IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    2 0
    بدبخترین مردم کسانی هستند ...که بخاطر منافعشان نه حرف حق می زنند نه حرف حق می شنوند نه حتی حق را می بینند به امید حضرت حق تا چند صبا دیگه ریشه شون تو کشور خشک میشه.
  • ناشناس IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    1 0
    شما که بخاطر فرزندانتان دائم در حال رفت و آمد به آمریکا و انگلیس هستید برید همانجا بزنید تو این هشت سال هم که خیلی دلتان بر مردم سوخت طوری که هیشکی نفهمید گرانی را
  • CA ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    4 0
    نخیر اعتبار شما تنها به خاطر روحانی از بین نرفته بلکه بخاطر روشن شدن عقبه سیاسی شما و اینکه به چه بخشی از تفکر تعلق دارید پشتوانه اجتماعی شما از بین رفته. مردم متوجه شده اند که دین برده داری لیبرالیسم هیچ سنخیتی با دمکراسی مه از باورمندی برمی آید ندارد و البته لیبرالیسم به معنای فاشیسم برده داری دوقطبی سازی و تروریسم فمینیسم راسیسم و رانت و دزدی و غیره هست. شما متعلق به این زباله دانی سیاسی هستید. مردم متوجه شدند که به چه صورت و توسط عوامل همسو با شما ضربه خورده اند و اینکه این تفکر خطرناک لیبرالیسم در حال از میان بردن منابع زمین و تمامی داشته های بشری هست و بایستی متوقف گردد و عوامل اصلی آن از زمین برای همیشه حذف کردند لیبرالیسم به معنی آزادی جهت جنایت علیه بشریت هست.
  • .... IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    4 0
    باید واکسن فایزر را حتما وارد کنند و در حضور شورای نگهبان و نمایندگا حزب الهی مجلس و صدا و سیما به تمام اصلاح طلبها غربزده بزنند.تا از شرشون ملت خلاص بشن
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    0 0
    حالا این کجای دلمان بگذاربم
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    0 0
    واکسن نمی خریم هر کی دلش برای فایزر تنگ شده بره خارج واکسن بزند و برگردد، نخواست هم بر نگردد. گور پدر آمریکا و انگلیس و پادوهای داخلی.
  • ق IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    0 0
    سیاسیون هوچیگر طرفدار واکسن کواکس باید جاناً ومالاً باید تماما عواقب واکسن خارجی را باید بپزیرند و اول به خود وخانوادشان تزریق کنند.سلامت جامعه بازیچه دست نفوذیهای غیر مسلمان نیست.
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    0 0
    همه ی اینا واس خاطر اینه که یه سهمی از واردات واکسن با ارز ۴۲۰۰ بگیرن. واقعیتِ پشتِ این سروصداها مردم و سلامت نیست، کمپانی های دارو و یابه عبارتی همون مسائل اقتصادیست.
  • من IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    0 0
    خانم مافی به آشپزخانه برگرد و پیاز سرخ کن مواظب باش آنرا هم نسوزانی سرت تو کدوم آبشخور است شیطون. ان شاءالله نسل شما آدم فروش ها و کشور فروش ها منقرض شود. الهی آمین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس