کد خبر 1167337
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷
فتاح: سهم بنیاد مستضعفان از اقتصاد ایران تنها ۸ صدم درصد است/ ۵ هزار آبادی غصب شده توسط رضاخان را به مردم برمی‌گردانیم

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: رفع نیاز جامعه در شرایط سخت تحریم از مهمترین اولویت ها است و این بنیاد در این راستا به سرمایه گذاری در حوزه دامپروری و تولید نهاده های دامی ورود کرده است.

به گزارش مشرق، پرویز فتاح روز سه‌شنبه در مراسم بهره‌برداری همزمان از پنج طرح بزرگ دامپروری این بنیاد در قروه اظهار کرد: رفع تحریم‌ها و تولید بر مبنای شرکت‌های دانش بنیان از جمله راهبردهای بنیاد مستضعفان است و در این راستا با تکیه بر توان داخلی اقدامات بزرگی انجام شده است.

وی افزود: رفع نیاز جامعه در شرایط سخت تحریم از مهمترین اولویت هاست و این بنیاد در این راستا به سرمایه گذاری در حوزه دامپروری و تولید نهاده‌های دامی ورود کرده است.

رئیس بنیاد مستضعفان خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های موفق بنیاد با هماهنگی کامل با مدیران دولتی انجام شده است لذا توصیه ما به همه مدیران این است که این هماهنگی را به عنوان رمز موفقیت در نظر داشته باشند.

فتاح در ادامه سخنان خود اظهار کرد: این نهاد در عرصه‌های دامپروری، زراعت و کشاورزی ورود کرده و امیدواریم تا چند سال آینده از نظر تولید نهاده‌های دامی به خودکفایی برسیم و حتی زمینه صادرات را هم فراهم کنیم.

فتاح با بیان اینکه جواب تحریم را با حرف و مذاکره نمی‌شود داد، افزود: باید در میدان عمل وارد شد و با اتکا بر خدا و توانمندی‌های داخلی راه جهاد و مقاومت را ادامه داد.

وی اذعان کرد: آمریکا برای سومین بار بنده و ۴۵ شرکت بنیاد مستضعفان را تحریم کرد و دلیل این امر هم به خاطر کارهای بزرگی است که بنیاد برای قطع وابستگی به خارج انجام داده است.

رئیس بنیاد مستضعفان تصریح کرد: به دشمن حق می‌دهیم که از این کارهای بزرگ غضبناک باشد چون می‌داند راه قطع تحریم‌ها به واسطه همین اقدامات بزرگ است.

فتاح افزود: برای پنج طرحی که امروز به بهره برداری رسید در مجموع سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است و در تراز بین المللی انجام شده‌اند.

وی اعلام کرد: در این طرح‌ها چرخه تولید خوراک‌دام، پرورش دام شیری و گوشتی تا تبدیل به لبنیات در نظر گرفته شده است.

فتاح تاکید کرد: این طرح‌ها با اقتصاد مقاومتی و کار جهادی همخوانی کامل دارد و در این زمینه بهره‌گیری از نیروهای جوان انقلابی اصل اساسی برای موفقیت است.

رئیس بنیاد مستضعفان در ادامه سخنان خود به طرح یک هزار میلیارد ریالی محرومیت زدایی در شهرستان سروآباد اشاره کرد و گفت: کولبران از جامعه هدف بنیاد مستضعفان به شمار می‌روند و در این راستا ۶۰۰ میلیارد ریال در حوزه محرومیت زدایی و ۴۰۰ میلیارد ریال وام بدون کارمزد برای اشتغال زایی در این شهرستان اختصاص داده شده است.

فتاح همچنین به سرمایه گذاری سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی در عرصه‌های کشاورزی و دامپروری کردستان اشاره کرد و گفت: ارزش روز این سرمایه گذاری حدود هشت هزار میلیارد ریال است.

وی خاطرنشان کرد: نگاه ویژه این بنیاد به استان مستعد کردستان همچنان تداوم خواهد داشت و ظرفیت‌های دامپروری و کشاورزی این منطقه جزو اولویت‌های سرمایه گذاری است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس