اختصاص زمین‌های بی‌استفاده بنیاد مستضعفان برای مسکن نیازمندان

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: این بنیاد آمادگی دارد زمین‌های بی‌استفاده خود را برای اجرای طرح ملی مسکن برای نیازمندان و اقشار متوسط خوزستان واگذار کند.

به گزارش مشرق، سید پرویز فتاح چهارشنبه شب در جریان بازدید از کارخانه دوده فام دزفول در جمع خبرنگاران افزود: شب گذشته(سه شنبه) در استانداری خوزستان درخصوص زمین‌های بی‌استفاده بنیاد مستضعفان در سطح استان بحث و تبادل نظر شد که بنده اعلام کردم اگر این زمین‌ها در موقعیتی قرار گرفته‌اند که به درد طرح ملی مسکن دولت می‌خورند، آنها را تغییر کاربری دهند و برای طرح استفاده کنند.

وی افزود: اگر چنین کاری در استان خوزستان صورت گیرد هم زمین‌های بنیاد از این وضعیت خارج می‌شوند و هم فرصت بسیار خوبی برای تامین مسکن نیازمندان و اقشار متوسط در خوزستان فراهم می‌شود.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به ورود این بنیاد به ساخت مسکن محرومان اظهارداشت: ما قصد انتفاعی از این موضوع نداریم؛ ممکن است سیمان یا مصالح رایگان تحویل دهیم و یا وام و کمک بلاعوض در نظر بگیریم.

وی افزود: برای افراد زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی آبادان، خرمشهر، ماهشهر، شهر چمران، بندر امام، دزفول و مسجد سلیمان به هر تعداد که هستند یک بسته معیشتی داده می‌شود همچنین یک بسته برای همه محرومان این شهرستان‌ها در نظر گرفته و تا پایان دی ماه به آنها اهدا می‌شود.

فتاح بیان کرد: قول داده بودیم ۳۰ میلیارد تومان برای جبران خسارات ناشی از آبگرفتگی ماهشهر، بندر امام و چمران کمک کنیم که ۱۰۰ درصد این تعهد را تا چند روز آینده محقق می‌کنیم. 

کارخانه دوده فام دزفول از کارخانجات کم مساله یا بی مساله کشور است

رئیس بنیاد مستضعفان درخصوص وضعیت شرکت دوده فام دزفول گفت: این کارخانه یکی از کارخانجات احداث شده توسط بنیاد مستضعفان است که سال گذشته وارد بورس شده و سهام آن عرضه اولیه شده است.

وی با بیان اینکه این کارخانه سهامی عام است، افزود: این کارخانه یکی از کارخانه‌های سرپا و آماده کشور و بنیاد مستضعفان است و در شرایط سخت اقتصادی کشور کم مساله یا بی‌مساله است.

فتاح ادامه داد: اغلب تولیدات این شرکت که ماده اولیه لاستیک سازی و خیلی از قطعات است، به کشورهای منطقه و خاور دور صادر می‌شوند.

وی با بیان اینکه کارخانه دوده فام دزفول با ۲ خط و ظرفیت ۴۰ هزار تن در سال فعالیت می‌کند، افزود: این کارخانه تقریبا به ظرفیت اسمی رسیده و رکورد زده است.

فاز سوم کارخانه دوده فام دزفول بهار ۱۴۰۰ بهره برداری می‌شود

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه برای فاز سوم با ظرفیت ۲۰ هزار تن در سال نیز اراده کرده‌ایم، گفت: ابتدا قرار بود خارجی‌ها این فاز را اجرا کنند ولی به دلایل مختلف نظیر تحریم، کرونا و دیگر مسایل نیامدند لذا با استفاده از مهندسان داخلی و خود کارکنان کارخانه، اراده داخلی شکل گرفت از خروج ارز جلوگیری شد.

فتاح میزان سرمایه گذاری فاز سوم کارخانه دوده فام دزفول را حدود ۲۴۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این فاز کمتر از ۲ میلیون یورو مصرف ارزی داشته چراکه خیلی از قطعات درون کارخانه و شهرستان دزفول و تهران ساخته شده و به کارخانه منتقل شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۲ خط ابتدایی کارخانه کاملا وارداتی بودند، ادامه داد: خط سوم کاملا ایرانی است که امیدواریم با حمایتی که می‌شود بهار سال ۱۴۰۰ به بهره برداری کامل برسد و ظرفیت کارخانه به ۶۰ هزار تن افزایش یابد.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: این بنیاد با سرمایه گذاری در شهرستان دزفول باعث ایجاد اشتغال در این شهرستان شده است.

خوزستان اولویت نخست مسوولان برای رسیدگی است

فتاح خوزستان را اولویت نخست مسوولان برای رسیدگی دانست و اظهارداشت: تنوع کار بنیاد مستضعفان در این استان زیاد است؛ نیروگاه خرمشهر توسط بنیاد مستضعفان ساخته شده که دارای ۶ واحد حرارتی یکهزار مگاواتی دارد که تصمیم گرفتیم آن را با ایجاد سه واحد بخار توسعه دهیم.

وی میزان سرمایه گذاری برای طرح توسعه این نیروگاه را ۱۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود:  ظرفیت برق جنوب غرب خوزستان با این طرح ۹۰۰ مگاوات افزایش می‌یابد.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: کارخانه فولاد خرمشهر نیز میلگرد تولید می‌کند که یک خط تولید مفتول به آن اضافه شده و سرمایه گذاری خوبی در این کارخانه در حال انجام است.

وی افزود: امیدواریم این کارخانه تا پایان سال یا درنهایت سال آینده به نتیجه برسد و با افزایش ۱۲۰ هزار تن، ظرفیت کارخانه به ۶۰۰ هزار تن برسد.

فتاح احداث بیمارستان در آبادان را یادآور شد و افزود: این بیمارستان با ۹۱ درصد پیشرفت فیزیکی یکی از پیشرفته ترین بیمارستان‌های کشور خواهد بود و امیدواریم تا بهار سال آینده تکمیل تا توسط علوم  پزشکی تجهیز شود.

وی ادامه داد: هتل قدیمی پارسیان آبادان نیز دست بنیاد است که اگر مشکل حقوقی آن برطرف شود می‌توان مشروط به کمک مسوولان این شهرستان، یک هتل خوب به جای آن احداث کرد.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه این بنیاد در زمینه تخلیه و بارگیری بندر امام سرمایه گذاری خواهد کرد، اظهارداشت: مردم ماهشهر با وجود سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری در این شهرستان در شرایط نامناسبی زندگی می‌کنند لذا قرار شد بنیاد به تشخیص مسوولان محلی برای ساخت مسکن برای مردم این شهرستان کمک کند.

وی افزود: کارخانه تولید آلومینیوم مسجدسلیمان نیز چند سال دچار رکود بود که از سال گذشته دوباره راه اندازی شد؛ ظرفیت این کارخانه ۱۱ هزار تن است که البته اکنون کمتر تولید می‌کند.

فتاح گفت: اگر این کارخانه به ظرفیت اسمی نزدیک شود نسبت به اجرای فاز دوم تولید آلومینیوم که همه زیرساخت های آن فراهم است، اقدام خواهد شد.

رئیس بنیاد مستضعفان روز سه شنبه از طریق فرودگاه بین المللی آیت الله جمی آبادان وارد خوزستان شد و از فاز دوم ساختمان بیمارستان ۲۴۲ تختخوابی آیت الله طالقانی بازدید کرد که با کمک بنیاد مستضعفان با پیشرفت ۹۱درصدی در حال ساخت است.
طرح توسعه بیمارستان آیت الله طالقانی آبادان طبق برنامه تا بهار سال ۱۴۰۰ به طور رسمی افتتاح می‌شود.

بازدید از طرح توسعه نیروگاه حرارتی یک هزار مگاواتی و شرکت فولاد کاوه اروند در خرمشهر از برنامه های فتاح در سفر به خوزستان بود.
رییس بنیاد مستضعفان امروز چهارشنبه در دومین روز از سفر خود به خوزستان از بندر امام خمینی (ره)، ماهشهر و طرح آلومینیوم مسجدسلیمان بازدید کرد و در نهایت به دزفول سفر کرد و از کارخانه دوده فام این شهرستان دیدن کرد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
    0 0
    کاش دردولت روحانی چند نفرمثل آقای فتاح آدم سخت کوش کار افرین دلسوزکاربلدوخستگی نا پذیروجود داشت خدا به حق چهارده معصوم حفظ اش کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس