احداث ۱۵۰ سایت تلفن همراه روستایی در کردستان تداوم دارد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: در حال حاضر احداث و ارتقای ۱۵۰ سایت تلفن همراه روستایی در مناطق مختلف استان در دست اجرا است.

فردین سعیدی با بیان اینکه احداث سایت‌های تلفن همراه جاده‌ای نیز در دست اجرا است، اظهار داشت: از این ۱۵۰ سایت تلفن همراه روستایی، ۱۰۰ سایت آن احداث خواهد شد و ۵۰ سایت نیز به فناوری ۳G  و ۴G ارتقا می‌یابد.

وی با بیان اینکه احداث و راه‌اندازی این ۱۰۰ سایت حدود چهار ماه طول می‌کشد، اضافه کرد: ارتقای ۲۹ سایت توسط ایرانسل اجرا خواهد شد و شرکت های وب نیز ۲۱ سایت را به ۳G  و ۴G ارتقا می‌دهد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون ۲۸۶ سایت همراه اول در استان ارتقا یافته است، افزود: بدلیل کوهستانی و سخت‌گذر بودن اغلب نقاط کردستان، هزینه نصب و راه‌اندازی یک سایت بیش از ۲۰ میلیارد ریال است که بیشتر از دیگر مناطق کشور است.

سعیدی،  هزینه و سختی کار نصب و راه‌اندازی سایت تلفن همراه در استان را هفت برابر دیگر نقاط کشور (استان‌های هموار) اعلام کرد و یادآور شد: در طول فعالیت دولت تدبیر و امید ۳۵۲ سایت روستایی در استان برگردان و به شبکه تلفن همراه شرکت ارتباطات سیار متصل شده است.

استان کردستان یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارد و ضریب نفوذ تلفن همراه در این استان بیش از ۷۲ درصد است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس