فرش قرمز

مراسم فرش قرمز و اکران نخست بسیاری از فیلم‌های سینمایی نیز لغو شده و استودیوهای بزرگ، نمایش برخی‌ از آثار مهم و پرخرج خود را به آینده نامعلوم موکول کردند.

به گزارش مشرق،یکی از مهم‌ترین پیامدهای این وضعیت، عدم برگزاری رویدادهای موسوم به «فرش قرمز»، و برنامه‌های جانبی مرتبط با آن بود که بخش مهمی ‌از رویدادهای هنری محسوب گردیده و اساساً درآمدهای سرسام‌آوری برای تولیدکنندگان و طراحان لباس و جواهرات و مد به همراه می‌آوردند.


این برنامه‌ها فرصتی برای ستاره‌های بزرگ، چهره‌های مشهور و میهمانان ویژه بود تا با لباس‌های رنگارنگ و آرایش پر زرق و برق روی فرش قرمز و مقابل دوربین‌های عکاسان و رسانه‌ها حاضر شده و به نمایش بپردازند. معمولا پوشاک یا جواهرات هنرپیشه‌ها برای نمایش روی این فرش‌های قرمز، توسط طراحان مشهور و نشان‌های معروف دنیای مد تأمین می‌شد و از ارزش و اهمیت تبلیغاتی و تجاری بسیاری برخوردار بود. رادیو دولتی آمریکا طی یک گزارش اختصاصی ضمن پرداختن به این موضوع متذکر شده که از هنگام همه‌گیری ویروس کرونا در ماه مارس گذشته، اکثر جشنواره‌های مهم‌ سینمایی جهان مانند «کن» در فرانسه که مراسم فرش قرمز وسیعی به مدت 11 روز داشتند، تعطیل شدند. برخی جشنواره‌ها نیز به‌صورت مجازی و یا بسیار محدود برگزار شده و خبری از فرش قرمز، حضور هنرپیشه‌ها و انبوه خبرنگاران و عکاسان نبود.

گزارش فوق می‌افزاید که در همین حال مراسم فرش قرمز و اکران نخست بسیاری از فیلم‌های سینمایی نیز لغو شده و استودیوهای بزرگ، نمایش برخی‌ از آثار مهم و پرخرج خود را به آینده نامعلوم موکول کردند. اکثر این برنامه‌ها در آمریکا، در نیویورک و لس‌آنجلس برگزار می‌شدند و این شهرها در شرایط عادی، سالانه میزبان ده‌ها مراسم فرش قرمز و اکران نخست فیلم‌ها بودند. به همین دلیل لغو این مراسم ضررهای هنگفتی را متوجه اقتصاد شرکت‌های تجاری این مناطق کرده است.

همچنین مراسم بزرگ جوایز نمایش و موسیقی مانند «گرمی»، «ام‌تی‌وی» و یا «امی» نیز همگی لغو گردید و یا به‌صورت مجازی برگزار شدند که دیگر در آنها فرش قرمزی وجود نداشت.
بنا به گفته گزارشگر رادیو آمریکا، ناظران هنری بر این باورند که با وجود شروع واکسیناسیون در آمریکا و اروپا اما چشم‌انداز چندان روشنی از افول این بیماری خصوصاً با توجه به شیوع نوع جهش‌یافته آن، رویت نشده و از همین روی برای اوج نمایش‌های سالانه یعنی مراسم «گلدن گلوب» و «بفتا» و در نهایت «اسکار» نیز اوضاع مشابهی پیش‌بینی می‌شود.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس