کد خبر 1166548
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
حریم هوایی قطر هواپیمای قطر ایرلاین

خبرگزاری رویترز گزارش داد که بحرین نیز از روز دوشنبه حریم هوایی خود را به روی قطر باز می‌کند.

به گزارش مشرق، مقامات هواپیمایی کشوری پادشاهی بحرین اعلام کردند که منامه از روز دوشنبه ۱۱ ژانویه حریم هوایی خود را به روی قطر باز خواهد کرد. 

بیشتر بخوانید:

بازگشایی مرزهای امارات به روی قطری‌ها

این تصمیم به دنبال نشست اخیر شورای همکاری خلیج فارس در العُلا در عربستان سعودی که در آن توافق تنش زدایی میان ۴ کشور عربی با قطر امضا شد اتخاذ شده است.

پیش از این عربستان سعودی و مصر از بازگشایی حریم هوایی خود به روی قطر خبر داده بودند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، قطر ایرویز روز دوشنبه پرواز به «ریاض» پایتخت عربستان را آغاز خواهد کرد و از روز ۱۴ ژانویه (۲۵ دی ماه) پرواز به جده و سپس از روز ۱۶ ژانویه (۲۷ دی ماه) سفر به دمام را از سر خواهد کرد.

البته هواپیمایی قطر از دو روز پیش و برای اولین بار از زمان محاصره دوحه در سال ۲۰۱۷ عبور از حریم هوایی عربستان را آغاز کرده است.

چهار کشور عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر از پنجم ژوئن سال ۲۰۱۷ روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کردند و ضمن محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور،  سیزده شرط از جمله کاهش روابط با تهران، تعطیلی شبکه الجزیره و قطع حمایت از اخوان‌المسلمین و حماس را برای از سرگیری این روابط تعیین کرده بودند.

شهر العُلا در شمال غرب عربستان سعودی سه‌شنبه هفته پیش شاهد چهل و یکمین نشست اعضای شورای همکاری خلیج فارس بود و در این نشست با امضای بیانیه‌ای، به بحران میان قطر و کشورهای عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر پایان داده شد.

این توافق درحالی امضا شد که دوحه به هیچ یک از شروط کشورهای عربی علیه خود تن نداد. 

در طول محاصره دریایی، هوایی و زمینی قطر از سوی این چهار کشور عربی، دوحه از حریم هوایی ایران برای عبور ناوگان هوایی خود استفاده می‌کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    1 0
    عالیه
  • ش. AE ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    1 0
    سر گله هر کاری بکنه بقیه هم پیروی میکنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس