کد خبر 11653
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۳

ماجراي سفر محمود‌ احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور کشورمان به لبنان داراي ناگفته‌هايي است که بيان آنها قابل تأمل است.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور کشورمان در هفته‌هاي اخير سفري دو روزه به لبنان داشت که در اين سفر ضمن ديدار با مقامات ارشد لبنان و سيد حسن نصرالله دبير کل حزب‌الله، وي با حضور در مناطق جنوبي اين کشور نگاه رسانه‌هاي جهان را به اين سفر معطوف کرد.
ستار هدايتخواه نماينده مردم بويراحمد و يکي از همراهان رئيس‌جمهور در اين سفر در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس به ذکر ناگفته‌هايي از اين سفر پرداخت.
وي در ابتدا گفت: در مذاکرات رسمي احمدي‌نژاد با مقامات لبناني، رئيس جمهور لبنان در يکي از مذاکرات خطاب به احمدي نژاد گفت که لبنان براي پيشرفت به سه محور اساسي تقويت ارتش، تقويت وحدت داخلي و ملي و رشد اقتصادي نيازمند است.
نماينده بويراحمد در مجلس با اشاره به نظرات ميشل سليمان که گفته بود ما در هر سه مورد از جمهوري اسلامي درخواست کمک داريم، افزود: اين نکته را بايد در خصوص اين سه محور در نظر داشت که موارد اول و سوم تا حدي قابل توجيه هستند، اما اينکه جمهوري اسلامي ايران بايد براي ايجاد وحدت در بين ملت لبنان نقش ايفا کند، نشان مي‌دهد که کشورمان در ميان طوايف مختلف لبناني اعم از شيعه، سني، دروزي و مسيحي نفوذ دارد.
هدايتخواه ادامه داد: هيئت عاليرتبه کشورمان نيز در اين سفر براي ايجاد وحدت بين طوايف لبناني اقدام کرد، همانطور که مي‌دانيد در سفر احمدي‌نژاد به لبنان ديدارهايي با روحانيون و سياسيون طوايف مختلف لبناني برگزار شد؛ البته رئيس جمهور بنا بر اين داشت که در سخنراني‌هاي خود وحدت ملي در لبنان را تقويت کند.
وي تصريح کرد: نکته ديگري که در اين سفر حائز اهميت بود، ضيافت‌هاي سه‌گانه رئيس جمهور، نخست وزير و رئيس مجلس لبنان بود اما در اين ضيافت‌ها برخلاف روال و تشريفات ديپلماتيک، هر سه مقام عالي لبنان هم حضور داشتند.
اين عضو هيئت همراه رئيس جمهور در سفر به لبنان خاطرنشان کرد: وقتي هيئت ايراني وارد دانشگاه عربي لبنان شد، تعداد زيادي از دانشجويان اعم از دختر و پسر براي استقبال از هيئت ايراني در اين دانشگاه تجمع کرده بودند.
هدايتخواه خاطرنشان کرد: وقتي رئيس جمهور بين تجمع کنندگان حاضر شد، دانشجويان پسر دور رئيس جمهور را گرفته و دست او را مي‌بوسيدند، البته آنها شعار «سلم علي سيدنا القائد» يعني «سلام ما را به رهبرمان برسان» را هم سر مي‌دادند.
وي افزود: دانشجويان دختر هم وقتي رئيس جمهور را ديدند، اشک مي ريختند و اين صحنه‌اي بود که وقتي بنده آن را مشاهده کردم اشک از چشمان خودم هم جاري شد.
نماينده بويراحمد در مجلس تأکيد کرد: پس از پايان يافتن سفر نکته‌اي به ذهنم رسيد و آنرا با يکي از معاونين رئيس‌جمهور مطرح کردم که يکي از تفاوت‌هاي سفرهاي داخلي رئيس جمهور با سفر به لبنان اين است که در سفرهاي داخلي مردم معمولا نامه و درخواست به رئيس جمهور مي‌دهند ولي در اين سفر چنين چيزي وجود نداشت.
هدايتخواه اضافه کرد: آن معاون رئيس جمهور خطاب به بنده گفت که اتفاقا وقتي به دانشگاه بيروت رفتيم، دانشجويان به ما نامه‌هايي داده‌اند؛ او يکي از نامه‌ها را جلوي خودم باز کرد. در بخشي از آن نامه تعدادي از دانشجويان ضمن امضاي نامه، به رئيس جمهور خير مقدم گفته بودند.
وي افزود: در بخش دوم اين نامه دانشجويان لبناني دو درخواست هم کتبا از رئيس جمهور داشتند؛ اول اينکه آنها گفته بودند سلام ما را به امام رضا(ع) برسانيد و دوم اينکه سلام ما را به رهبرمان ابلاغ کنيد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس