کد خبر 1165292
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۵:۲۹
معرفی ۱۰ شغل پول ساز جهان

در میان پولسازترین مشاغل در سال گذشته فعالان در حوزه پزشکی در رتبه اول فهرست قرارگرفته اند و پس از آن‌ها فعالان حوزه‌های اقتصادی و حسابداری بیشترین درآمد را از آن خود کرده اند.

به گزارش مشرق، هر ساله مشاغل حوزه پزشکی یکی از پولسازترین مشاغل در دنیا شمرده می‌شوند، اما در سال گذشته فعالان این حوزه توانستند ۱۱ جایگاه بالای فهرست پولسازترین مشاغل را به خود اختصاص دهند.

در رتبه نخست این فهرست متخصصان بیهوشی قرار گرفته اند؛ متخصص بیهوشی به پزشکی گفته می‌شود که به بیهوشی و فرایندهای مربوط به عمل جراحی می‌پردازد. به‌طور معمول، دوران دستیاری یک متخصص بیهوشی چهار سال است که بعد از اتمام تحصیلات پزشکی عمومی به یادگیری فعالیت‌های مرتبط به بیهوشی می‌پردازد؛ گفتنی است که هر متخصص بیهوشی در کشورهای توسعه یافته دنیا به طور میانگین در سال گذشته ۲۶۷ هزار دلار درآمد داشته است.

در جایگاه دوم این فهرست جراحان قرار گرفته اند و درآمد فعالان این حوزه به طور میانگین در کشورهای توسعه یافته در سال گذشته ۲۵۵ هزار دلار تخمین زده شده است و پس از آن‌ها جراحان فک و صورت سومین گروه از افرادی هستند که در سال گذشته بیشترین پول را به دست آوردند به طوری که میانگین درآمد آن‌ها در کشورهای توسعه یافته در سال گذشته ۲۴۲ هزار دلار تخمین زده شده است.

بیشتر بخوانید:

چه رشته‌هایی در ایران بیشترین بازار کار را دارند؟

چهارمین گروه پردرآمدترین‌ها در سال گذشته متخصصان زنان و زایمان هستند به طوری که این گروه در سال گذشته به طورمیانگین در کشورهای توسعه یافته ۲۳۸ هزار دلار پول به دست آورند و پس از آن‌ها پنجمین گروه پردرآمدترین‌های سال گذشته متخصصان ارتودنسی بودند؛ میانگین درآمد این افراد در سال گذشته در کشورهای توسعه یافته ۲۲۵ هزار دلار تخمین زده شده است.

همان طور که گفته شدده جایگاه برتر پردرامدترین‌ها در سال گذشته به فعالان حوزه پزشکی اختصاص یافته است و براین اساس روانپزشکان با درآمد به طور میانگین ۲۲۰ هزار دلار در سال گذشته در جایگاه ششم این فهرست قرار گرفته اند و پس از آن‌ها جایگاه هفتم و هشتم به پزشکان عمومی و متخصصان لثه اختصاص یافته است؛ این افراد به طور میانگین در سال گذشته در کشورهای توسعه یافته به ترتیب ۱۹۶ و ۱۹۱ هزار دلار کسب درآمد کردند و سرانجام نهمین و دهمین گروه پردرآمد این حوزه متخصصان کودک و دندان پزشکان هستند که درآمد آن‌ها در سال گذشته به ترتیب ۱۸۳ و ۱۷۵ هزار دلار تخمین زده شده است.

گفتنی است که یازدهمین گروه افراد پردرآمد در سال گذشته نیز کماکان در حوزه پزشکی فعال بودند به طوری که پرستاران متخصص در سال گذشته به طور میانگین در کشورهای توسعه یافته ۱۷۴ هزار دلار درآمد کسب کردند و پس از آنها، اما نوبت به مهندسان می‌رسد که در جایگاه دوازده این فهرست قرار گرفته اند و براین اساس مهندسان پتروشیمی در سال گذشته به طور میانگین در کشورهای توسعه یافته و نفتی دنیا ۱۵۶ هزار دلار به دست آوردند.

مهندسان آی تی، اما دومین گروه مهندسان هستند که در سال گذشته بیشترین درآمد را کسب کردند و میانگین درامد ان‌ها در سال گذشته در کشورهای توسعه یافته ۱۵۲ هزار دلار تخمین زده شده است.

گفتنی است که به جز مشاغل ذکر شده خلبانان نیز در سال گذشته جز پردرآمدترین‌ها در کشورهای توسعه یافته بودند به طوری که میانگین درآمد ان‌ها در سال گذشته در این کشورها ۱۴۶ هزار دلار تخمین زده شده است و، اما وکلا نیز در سال گذشته جز پردرآمدترین‌ها در کشورهای توسعه یافته بودند و میانگین درامد آن‌ها در سال گذشته در این کشورها ۱۴۴ هزار دلار تخمین زده شده است.

منبع:خبر آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • صادق IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
    15 2
    بیخود نیست بعضی از پزشکای محترم ما انقدر در برابر درمانهای طبیعی و سنتی مقاومت می کنن!
    • IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      2 4
      درمان طبیعی دیگه چیه
    • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      3 5
      خودتو خفه کردی با این درمان سنتی و علفی
    • IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      0 2
      منکه به لطف خدا هیچوقت تا حالا به دکتر مراجعه نکردم اونم با رعایت طب سنتی و خونگی... و بابت حتی یک ریال از یارانه ای که ازم به پزشکا میدن راضی نیستم.
    • روزبه IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      0 0
      کاش اشاره میکردین چقدر مالیات پرداخت میکنن 1-برای درآمد پزشکان در اکثر کشورها بصورت پلکانی مالیات اخذ میشه که در کشور ما مفهومی نداره2- در هر روز تعداد مشخصی از بیماران رو باید ویزیت کنن که در کشور ما رعایت نمیشه 3- بعضی هاشون دستگاه کارت خوان ندارن 4- عمده سرمایه هاشون هم در کانادا و بقیه کشورها سرمایه گذاری میکنن5- البته آپارتمان سازی هم میکنن6- هیچ تناسبی درآمدی میان سایر اقشار با جامعه پزشکی برای پر کردن شکاف طبقاتی وجود نداره7- گرایش جامعه برای پزشک شدن هم آسیب های خودش رو داره8- تعادل درآمدی و تناسب درآمدی عادلانه هست
    • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      1 2
      عزیزم منم موافقم عمر پزشکها کلا ۷۰سال نمیشه بعد با یک کراوات توی اعلامیه میبینمشون اما طبیبها تا ۹۵ و ۱۰۰ راحت عمر میکنند
  • US ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
    7 1
    پزشکان وقتی تمام ابعاد شغلشان در پول خلاصه شود نتیجه اش اینطور می شود که در ایران و در کشورهای دیگر طبابت به نازلترین و بی کیفیت ترین سطح در 50 سال اخیر رسیده است؛ شغل پولشکی.
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
    6 2
    حالا هی بگید آب و برق و گاز و بنزین در ایران جزو ارزانترین ها در دنیاست. درآمد سالیانه من مهندس فکر نکنم به اندازه نصف پول تو جیبی فرزند یک مهندس در کشورهای توسعه یافته هم باشه.
    • IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      2 2
      درآمد دلاری میخوای؟ هزینه دلاری کن و درحد استاندارد اونا کار کن...
    • IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      0 1
      دقت کنین که اونا هزینه های زندگیشون هم به دلاره
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
    6 1
    تو ایران هم پزشکان با ادای کار در راه خدا بدجور پول در میارند این در حالیه که شاید اساتید دانشگاه در همون رشته ها حتی با دریافت محرومیت ها کمتر درآمد دارند
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
    6 0
    حالا همین مشاغل رو در ایران ببینید چند میگیرند
  • علی IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
    0 0
    نقش مهندسان در همه حوزه ها، حتی پزشکی به مراتب بیش تر از پزشکان است و این تفاوت درآمد یک بی عدالتی کامل است؛ ولی وقتی طرف سلامتیش را میخاد حفظ کنه ناچاره هر چی گفتند بده، بده. پزشکی امروز بدون تجهیزات تشخیصی، آزمایشی، درمانی و داروها کار چندانی ازش بر نمیاد و این یعنی مهندسی و داروسازی.
  • fereshteh IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
    1 0
    مارکتینگ جزو پردرآمدترین مشاغل دنیاست
  • شاکرناصری IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
    0 0
    سلام سرپرست خانواده ۵نفر بکارم جای مشغل نیستم
  • مهدی IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    0 0
    نبود عدالت در توزیع درآمد و ثروت بیداد می کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس