ائتلاف سعودی یک کشتی حامل سوخت برای مردم یمن را توقیف کرد - کراپ‌شده

تنها چند روز پس از دزدیدن یک کشتی حامل گاز خانگی برای مردم یمن، منابع یمنی گزارش دادند که ائتلاف سعودی یک کشتی حامل حدود 30 هزار تن گازوئیل برای مردم یمن را توقیف کرده است.

به گزارش مشرق، وبگاه خبری «انصارالله یمن»، شامگاه امروز (دوشنبه)،‌گزارش داد که ائتلاف یک کشتی حامل گازوئیل برای یمن را توقیف کرده است.

بر اساس این گزارش، در این اقدام که امروز صورت گرفته، یک کشتی جدید حامل ۲۹۹۸۸ تن گازوئیل توقیف شده که با احتساب کشتی یادشده، تعداد کشتی‌های توقیف شده به ۱۴ کشتی حامل فرآورده‌های نفتی افزایش پیدا کرده است.

وبگاه انصارالله یمن همچنین خاطر نشان کرد که تمام این کشتی‌ها برای ورود به یمن از سازمان ملل متحد مجوز دریافت کرده‌اند.

«عصام المتوکل» سخنگوی شرکت نفت یمن در این خصوص گفت که ائتلاف متجاوز آمریکایی-سعودی عمدا درد و رنج مردم یمن را تشدید می‌کند که اقدامات خصمانه و ضد قوانین بین‌المللی و انسانی آنها کاملا بیانگر این موضوع است.

سخنگوی شرکت نفت یمن در ادامه همچنین ائتلاف سعودی و در رأس این ائتلاف آمریکا و همچنین سازمان ملل متحد را مسئول بدتر شدن اوضاع یمن دانست.

این گزارش در حالی منتشر شده است که روز جمعه هفته گذشته نیز المتوکل اعلام کرد که ائتلاف سعودی یک کشتی حامل گاز خانگی برای مردم این کشور را علی‌رغم داشتن مجوز از سازمان ملل دزیده است.

بنابر اعلام پیشین شرکت نفت یمن، نیروهای متجاوز، در سال ۲۰۲۰ میلادی، ۷۲ محموله سوخت این کشور را مورد حمله قرار دادند و آن را به زور توقیف کردند آن هم در حالی که تمام این محموله‌ها مجوز بازرسی بین‌المللی دریافت کرده‌ بودند.

این اقدامات ائتلاف سعودی باعث شد که طی سال گذشته میلادی، تنها مقادیر ناچیزی از فرآورده‌ای نفتی وارد یمن شود و ۱۰ میلیارد دلار به اقتصاد این کشور خسارت وارد شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس