واعظی نمایه

رییس دفتر رییس‌جمهور با بیان اینکه اقدامات اخیر آمریکایی‌ها در منطقه جنگ روانی است، گفت: دولت آمریکا ورشکسته است و ما آنها را ۴ سال تحمل کردیم و این ۱۲ روز آخر هم روی آن.

به گزارش مشرق، محمود واعظی رییس دفتر رییس‌جمهور در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: دولت ترامپ از روز اول که بر سر کار آمده، همه  تلاشش این بوده در داخل ایران فشاری را به وجود آورد. ما در گذشته جنگ اقتصادی و فشارهای مختلف را شاهد بودیم و در یک ماه آخر از ۲- ۳هفته گذشته تا این روزها، مرتب اخباری را تولید می‌کنند که بوی جنگ بدهد.

بیشتر بخوانید:

واعظی تاکید کرد:  تحلیل من از همه داده‌ها این است که همانند گذشته بیشتر می‌خواهند جنگ روانی به راه بیندازند و مردم را برای یک جنگ و حمله مشغول و نگران کنند. آنها نگران بودند ایران در سالگرد شهید سلیمانی اقدامی انجام دهد به همین دلیل موضع دفاعی گرفته بودند. بر همین اساس و طبق مسائلی که از جاهای مختلف دریافت کرده‌ایم اینگونه نیست که نگران باشیم از اینکه که اتفاق نظامی بیفتد.

رئیس دفتر رئیس جمهور با تاکید بر اینکه اکنون در داخل آمریکا خودشان گرفتاری زیادی دارند و جمهوری خواهان و دموکرات‌ها به جان یکدیگر افتاده‌اند، اظهار داشت: ضمن اینکه رییس جمهوری هم در این کشور هست که جدای از اینکه مسائل دموکراسی چیست و رقیب وی ۸ میلیون رأی بیشتری آورده است، عنوان می‌کند که از قدرت کنار نمی‌رود.

ببینید:

فیلم/ انتقاد روحانی از تلویزیون!

وی تاکید کرد:  این قبیل حرف‌ها و اظهارات فرافکنی است. ما نزدیک چهار سال صبر کردیم این ۱۲ روز را هم صبر می‌کنیم و انشاءالله مشکلی پیش نخواهد آمد. این زورهای آخری است که این دولت ورشکسته مطرح می‌کند و هیچ اثری روی اقتصاد، صادرات وارداتی کشور ما ندارد و خودشان هم این را می‌دانند. به همین دلیل است که این خبرها هیچ تاثیری روی بازار ندارد.

واعظی درباره تحرکات اخیر آمریکایی‌ها در منطقه گفت: به اعتقاد من این‌ها برای خوش‌آمد رژیم صهیونیستی و برای فعالیت‌هایی که بعداً خواهند داشت این خوش خدمتی‌ها را انجام می‌دهند.

ببینید:

فیلم/ روحانی: توبه آمریکا را می‌پذیریم

وی اضافه کرد: دولت آقای ترامپ روزهای پایانی عمرش را می‌گذراند و آنها از روز اول همه تلاششان با تحریک رژیم صهیونیستی و به واسطه دامادش قصد داشتند در داخل ایران فشار ایجاد کنند و این یک ماه آخر مرتب یک پمپاژ خبرهایی می‌شود که مثلاً بوی جنگ بدهد و لذا می‌گویم ضمن اینکه نیروهای نظامی ما با جدیت آمادگی کامل دارند اما همانند گذشته هدف آنها جنگ روانی است تا مردم را نگران یک جنگ کنند. این اقدامات در سالگرد شهادت شهید سلیمانی برای فرافکنی است.

وی درباره حضور یک هیئت کره‌ای در تهران و ارتباط آن با توقیف کشتی کره‌ای گفت: این سفر در ارتباط با کشتی نبوده است و در خصوص همکاری‌های اقتصادی و مسائل بانکی است و موضوع کشتی هم یکی از موضوعات فی مابین شده است؛ کشتی‌ها باید مسائل محیط زیستی را رعایت کنند و این مسئله‌ها در این زمینه مطرح است.

رئیس دفتر رئیس جمهور تاکید کرد: هر فعالیتی باید ضابطه فنی خودش را داشته باشد و فعالیت نفتکش کره جنوبی هم باید همین گونه باشد و نباید محیط زیست را تخریب کند.

واعظی در مورد لوایح مرتبط با fatf گفت: تصویب لوایح باقی مانده fatf به نفع مردم و در راستای شفافیت، مقابله با پولشویی و همچنین روان شدن روابط بانکی بعد از لغو تحریمهاست؛ نباید آن را سیاسی و جناحی کرد. 

وی در مورد ورود ویروس کرونای انگلیسی به کشور بیان داشت: به محض این که انگلیس اعلام کرد یک ویروس جهش یافته در بین بیمارانشان کشف کردند، نخستین اقدام این بود که ارتباط مسافری با انگلستان را قطع کردیم. بلافاصله ستاد ملی کرونا دستور داد تمام مسافرین که از اروپا می آیند، تست شوند و مراقبت بیشتری شوند چرا که موضوع سلامت مردم است و در این زمینه نمی توانیم انعطافی نشان دهیم.

واعظی افزود: به همین دلیل است که رییس جمهوری با وجود همه گرفتاری‌های اقتصادی، سیاسی و امنیتی هر هفته سه جلسه فقط برای مساله کرونا تشکیل جلسه می‌دهد. وزارت بهداشت و قرارگاه عملیاتی همه افرادی که قبل از این خبر از انگلستان به ایران آمده بودند همه آنها را شناسایی کرده و از آنها و اطرافیانشان تست گرفتند.

 رییس دفتر رییس جمهوری با تاکید بر اینکه مورد کشف شده کرونای انگلیسی تحت کنترل است، اظهار داشت: این ویروس فقط در انگلستان نماند و طبق اطلاعات بدست آمده به ۴۰ کشور منتقل شده است. ردیابی ویروسی که به ۴۰ کشور منتقل می‌شود، خیلی سخت می‌شود بنابراین مهمترین کار در شرایط کنونی مراعات و مراقبت است.

واعظی در مورد فاصله زیاد قیمت ها بین تولید و مصرف گفت: آقای رئیس جمهور دستور دادند دستگاه‌های نظارتی دولتی و غیر دولتی بیشتر دقت کنند. آنچه تولید می‌شود تا مصرف نباید انقدر فاصله قیمتی داشته باشد. لذا یکشنبه در ستاد اقتصادی دولت بررسی مجدد افزایش قیمت‌ها بررسی می شود. 

وی اظهار کرد: ستاد ملی، قرارگاه عملیاتی و وزارت بهداشت و همه کمیته‌های ستاد ملی کار خود را انجام می‌دهند و وظیفه ما این است. اما وظیفه بزرگتر و تاثیرگذار بر عهده مردم است که پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند.

رییس دفتر رییس جمهوری با بیان اینکه حداکثر مراقبت‌ها انجام می‌شود، گفت: تا زمانی که فاصله اجتماعی را حفظ کنیم، از ماسک استفاده کنیم و شست و شوی دست‌ها را ادامه دهیم، حتی اگر این ویروس در داخل ایران هم بیاید همه گیر نمی‌شود.

وی اضافه کرد: گزارش‌های زیادی به دفتر ما دادند که شما که این همه می‌گویید مراعات انجام دهید اما در قم مراعات نشد.  ما نمی‌توانیم سراغ مردم برویم و بگوییم در فلان تشییع جنازه نروید البته برای سلامتی خود مردم خواهش می‌کنیم که به این گونه مراسم نروند.

واعظی ادامه داد: همانطور که در ۳ موج کرونا به کمک مردم، بسیج، هلال احمر، نیروی انتظامی و نیروهای مسلح، وزارت بهداشت و کشور موفق شدیم، در ادامه هم همینطور خواهد بود البته دو رقمی شدن تعداد فوتیهای کرونا را خوشحال کننده است حتی اگر بتوانیم جان یک نفر از هموطنان را نجات دهیم که گرفتار نشود یک توفیق بزرگ است.

وی با اشاره به طرح هوشمند دولت برای مدیریت و مقابله با کرونا اظهار کرد: با این طرح هوشمند خود به خود هر جایی که وضعیت آن تغییر پیدا کند محدودیت‌های خاص در آنجا اعمال می‌شود تا ویروس انتقال پیدا نکند.

واعظی با بیان اینکه طرح ممنوعیت تردد از ۲۱ تا ۴ بامداد در مهار و پیشگیری کرونا خیلی کمک کرده است، تاکید کرد: دولت و ستاد ملی همه مصمم هستیم که این ویروس را مهار کنیم و همزمان برای واکسن و ساخت داخل و هم برای خرید اقدامات خوبی انجام دادیم.

وی در مورد اختلاف اینروزهای مجلس و دولت بر سر بودجه اظهار داشت:  از سال ۹۲ ریل گذاری دولت در مسیر اهداف تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری بوده  است. البته مخاطب رهنمودهای رهبری فقط دولت نیست و همه ارکان نظام را شامل می شود. وقتی سیاستی بخواهد شکل گیرد باید هر سه قوه با هم همکاری کنند.

واعظی افزود: اکثریت نمایندگان مجلس، جدید هستند بنابراین اینکه در چارچوب اصلی گام بردارند زمان می‌برد. سوال حق مجلس است اما برخی از اقدامات که قوانین وضع می کنند، بدعت جدیدی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد غلامی IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    0 0
    رفتار آمریکا انعکاسی جراغ سبز دولت روحانی است.جهت سازش ذلت.
  • DE ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    0 0
    اقای کری و اوباما هم برجام رو بدون تصمین نامه امضاء کردند و زدند زیرش وتعداد تحریم هارو بالا و بالا بردند تا رسوندند به دست ترامپ! آزموده رو آزمودن خطاست! فرد مومن از یک سوراخ مار دوبار گزیده نمیشه! بایدن مثل همه سیاستمداران زبان باز دنیا یک وعده بدون هزینه و پادرهوایی داده ! چه تضمینی داده بدون قید و شرط انجامش بده؟ اینهمه شما صبر کردید این 12 روز رو در مورد fatf صبر بفرمائید و ببینید که دولت جدید امریکا چقدر به تعهداتشون عمل می کنن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس