کد خبر 1163613
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۵
تونل یک کیلومتری در مخفیگاه زورگیران خشن!

کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی در حالی شبکه گسترده زورگیری‌های خونبار از مسافران و رانندگان شهری را در مشهد متلاشی کردند که سرکردگان خنجر به دست این شبکه مخوف، تونلی یک کیلومتری را از مخفیگاه خودشان تا خیابانی دیگر حفر کرده بودند!

به گزارش مشرق، گروه‌های ویژه نامحسوس و شاخه‌های اطلاعاتی کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی که از مدت‌ها قبل با تدابیر ابلاغی از سوی سردار محمد کاظم تقوی (فرمانده انتظامی خراسان رضوی) مناطق جرم خیز در جغرافیای حاشیه‌ای شهر مشهد را به قرق خود درآورده اند، در مدت کوتاهی با پرونده‌های متعدد زورگیری‌های خشن روبه رو شدند که بررسی‌ها نشان می‌داد اعضای یک باند مخوف خنجر به دست به اموال مسافران خودروهای سواری دستبرد می‌زنند یا خودرو و لوازم همراه رانندگان مسافرکش را با تهدید به مرگ می‌ربایند؛ بنابراین ماجرای سرقت‌های مذکور زیر ذره‌بین کنکاش‌های علمی قرار گرفت.

در حالی که گروه ویژه‌ای از کارآگاهان دایره مبارزه با جرایم خشن با استفاده از تجربیات ارزنده سرهنگ جواد شفیع زاده (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) تحلیل محتوایی و بررسی‌های میدانی را آغاز کرده بودند ناگهان حادثه هولناک دیگری پازل زورگیری‌های وحشتناک را به هم ریخت.

محتویات این پرونده زورگیری حکایت از آن داشت که مرد ۳۷ ساله‌ای سه جوان را از مقابل بیمارستان رضوی به عنوان مسافر سوار خودروی سمند کرده و به طرف بولوار توس به راه افتاده است، اما زمانی که راننده به مکان خلوتی رسید ناگهان مسافران زورگیر خنجرها را بیرون کشیدند و از پشت سر راننده متاهل را هدف ضربات هولناک خنجر قرار دادند. آن‌ها پیکر خون آلود راننده را پایین انداختند و خودروی سمند او را به سرقت بردند. رهگذران با دیدن مردی که آخرین نفس هایش را می‌کشید با اورژانس تماس گرفتند و به این ترتیب راننده مال باخته درحالی به بیمارستان طالقانی انتقال یافت که بر اثر شدت خونریزی به کما رفته بود.

 به دنبال وقوع این حادثه تلخ، بلافاصله سرهنگ قنبری (رئیس اداره سرقت پلیس آگاهی خراسان رضوی) فرماندهی مستقیم عملیات شناسایی باند سارقان زورگیر را به عهده گرفت و کارآگاهان در چند شاخه اطلاعاتی و عملیاتی وارد عمل شدند.

پس از ردزنی‌های مقدماتی و بازبینی محل وقوع حادثه، تصاویر فرضی از سارقان به دست آمد، اما کنکاش‌های اطلاعاتی نشان می‌داد که پلیس با یک شبکه گسترده و حرفه‌ای خشن روبه روست. به همین دلیل همه جوانب امنیتی ماجرا در دستور کار قرار گرفت. کارآگاهان در اولین مرحله از عملیات، بانک اطلاعاتی مجرمان و سارقان حرفه‌ای را بررسی کردند و منابع و مخبران محلی را به کار گرفتند تا این که بالاخره سرنخ‌هایی از یک زورگیر سابقه دار به دست آمد که نشان می‌داد در ماجرای سرقت سمند نقش دارد. این گونه بود که چند عضو دیگر باند نیز شناسایی شدند و با صدور دستور قضایی عملیات دستگیری آنان آغاز شد. در همین حال گروهی از کارآگاهان ورزیده به سرپرستی سرهنگ «جواد میش مست» چند مخفیگاه زورگیران را در حاشیه شهر و بولوار توس به محاصره درآوردند و در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه، موفق شدند سه سرکرده اصلی باند را دستگیر کنند. در بازرسی از مخفیگاه زورگیران مشخص شد که آن‌ها تونلی مخفی به طول حدود یک کیلومتر را زیر زمین حفر کرده اند که به آن سوی یک خیابان دیگر می‌رسید.

این تونل از طریق دریچه کوچکی که در یک منزل مسکونی بود مورد استفاده سارقان خشن قرار می‌گرفت. در بازرسی از این مخفیگاه، مقادیری لوازم سرقتی، مدارک شناسایی و ... کشف و ضبط شد.

براساس این گزارش، بازجویی‌های تخصصی از متهمان بیانگر آن بود که پلیس وارد یک شبکه گسترده سرقت شده است که در قالب چندین باند زورگیری و تبهکاری به اقدامات مجرمانه خود ادامه می‌دهند. به همین دلیل این پرونده با نظارت مستقیم رئیس پلیس آگاهی وارد مرحله جدیدی شد و به طور ویژه مورد پیگیری قرار گرفت. با شناسایی حدود ۷۵ نفر از مال باختگان و شاکیان مشخص شد که یک زن نیز برای به دام انداختن طعمه‌ها با اعضای باند تبهکاران زورگیر همکاری می‌کند چرا که یکی از شاکیان زن که در تاکسی‌های اینترنتی فعالیت داشت در اظهارات خود به پلیس گفت: یک زن جوان تقاضای تاکسی کرد وقتی او را سوار کردم به من گفت: همسرم کنار داروخانه منتظر است. وقتی آن مرد را نیز سوار کردم به مسیر ادامه دادم ناگهان با دیدن قمه از شدت ترس میخکوب شدم. آن‌ها مرا به زور پیاده کردند و خودروام را ربودند.

براساس این گزارش، ادامه تحقیقات کارآگاهان نشان داد که اعضای این شبکه مخوف با استفاده از خودروهای سرقتی و استفاده از پلاک‌های جعلی، مسافرانی را نیز سوار کرده و اموال آن‌ها را با تهدید به مرگ ربوده اند! همچنین کارآگاهان در چندین عملیات جداگانه تاکنون ۱۶ عضو این شبکه گسترده را به دام انداخته اند و دو خودروی سرقتی را به همراه مقادیری لوازم و مدارک و کارت بانکی کشف کرده اند.

 اعضای این شبکه به ارتکاب بیش از ۱۵۰ فقره سرقت و زورگیری که بیشتر آن‌ها در مناطق قاسم آباد و الهیه مشهد بود اعتراف کرده اند. تحقیقات بیشتر درباره این پرونده حساس همچنان ادامه دارد و هر روز مال باختگان دیگری متهمان را در دایره جرایم خشن پلیس آگاهی خراسان رضوی شناسایی می‌کنند.

منبع: خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 32
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    142 2
    زورگیر سابقه دار چرا آزاد شده؟مگه مفسد فی الارض نیست؟ مگه حکم مفسد اعدام نیست؟
    • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
      8 0
      نه اینها زورگیر خشن هستن فقط ازشون نترسین گناه دارن هرکس اینو میگه انشالله که چند تاچاقوی اینها نصیب خودو خانوادش بشه
    • یاشاسین اردبیل IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
      9 7
      به مرگ مصی پولینزاد ، اینها فعال مدنی و حقوق بشری و از اینهان! اون قمه و خنجر ها هم نوکشون خودکاره میخواستن شعر بنویسن! باور نمیکنی صبر کن ببین بی بی سی و من و تو چی میگن.
    • امین CZ ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
      1 0
      اگه هشتک اعدام نکنید نزنن حتما اعدام میشن. هر چند اعدام هم میشن. ضمنا طبق قانون هر چاقوکشی حکم اعدام نداره. قانون بعضی جاهاش باید اصلاح بشه.
    • مردم IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
      1 0
      اعدام
  • IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    107 0
    چه فایده امروز می گیرند دوروز دیگر آزادشان می کنند این افراد را باید یا اعدام کرد یا همانند عربستان هردودست و هم پایسان را قطع کرد سزای دزد قطع دست است
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    39 9
    یک کیلومتر تونل اینها از خارج هدایت می شوند -
    • Sam IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
      2 0
      دیوانه
    • جواد IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
      2 5
      بله دقیق گفتی به کی به کی قسم اینا به موساد وصل هستن
  • آنتی سلبریتی IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    33 6
    سلبریتی ها هشتگ آزادی لطفا
    • خاله مهناز و بقیه IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
      3 3
      لطفا این شهروندان بیگناه را آزاد کنید... #مرگ_بر_زندانی_کردن_مفسدان_بیگاناه!
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    52 1
    همین الان هم چند روز دیگه با قید وثیقه آزاد می شن - اگر قوه قضائیه ترس از قطعنامه های حقوق بشری رو کنار بزاره و قوانین اسلامی راجع به قطع دست دزد رو رعایت کنه، اینقدر زورگیر خشن نخواهیم داشت.
  • عباسعلی IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    10 12
    اینقدری که شما تعریف امنیت کردی ،مگر می خواستی تونل را به شمال و جنوب کشور وصل کنند،عجب جک بی مزه ای بود.!
    • عباس IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
      12 0
      تنها حکم موافق قرآن در باب افساد فی الارض ونظر همه مراجع معظم تقلید اعدام است البته اگر محافظه‌کاری و مصلحت اندیشی از تر س سلبریتی هاوسازمان های ضد حقوق بشری کنار گذاشته شود
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    6 3
    تونل یک کیلومتری !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! اینها آماده میشدن برای همکاری با داعش ؟؟؟؟ نیروهای امنیتی خیلی خیلی باید آماده باشند برای انتخابات سال آینده !!!
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    5 0
    جرایم خشن در مشهد بیداد میکنه . وحشتناک آمارش بالاست
  • محمد IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    6 0
    باز هم مثل همیشه باید گفت مشهد چه خبره ....
  • علی IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    11 0
    کمتر از اعدام خیانت است به اسلام ومردم وقرآن، این ها مفسد فی الارض و محارب هستند که باید فورا اعدام واجساد نجسشان به صلیب کشیده بشه. فقط چسبیدید به آمریکا واسراییل، این نجس ها که بدترند اعدام کنید. البته با پدر ومادرهایشان که چنین توله هایی پس انداختند.
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    15 0
    این دزدان خشن و بی رحم، زورگیر هستند دقیقا" مثل حیوانات درنده خوی رفتار می‌کنند ، متاسفانه این زور گیران بعد از مدتی از زندان آزاد می‌شوند تازه تیم جدیدتر و درنده تر تشکیل می‌دهند تنها راه مقابله با این دزدان زورگیر که به جان و مال ملت تعدی می‌کنند اشد مجازات صدور حکم اعدام هست، از طرف یک شهروند، سپاسگزارم
  • ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    13 0
    این افراد باید اعدام بشن تا برای دیگران درس عبرتی بشه
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    10 0
    اعدام بهترین و شرعی ترین راه حل
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    7 0
    بلوار توس، اسماعیل اباد، خین عرب خیلی افتضاحه زن و مرد معتاد سارق . الهیه که چند سالیه ساخت و ساز میشه هم با برج های بزرگ اما خیاباونای بسیار خلوت و زمین های ساخته نشده واقعا ترس داره تردد اونجا.
  • حمید IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    8 0
    واقعا خجالت آور است که در مشهد این همه خلافکار پیدا می شوند. چرا؟
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    3 6
    سلبریدی ها بجنبید رفیقتون رو دستگیر کردن
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    10 0
    انشالله که با قاطع بودن آقای رئیسی در راس قوه قضائیه اینگونه متهمان دیگر جرات عرض اندام پیدا نکنند
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    7 0
    اعدام کنید
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    5 0
    ماشاالله به مشهد!!!
  • رقیه اجورلو IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    9 0
    سلام اعدام کنید چون قاتل هستن ممنون التماس دعا .
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    7 0
    همه شان را در همان تونل جمع کرده و همراه تونل منفجر کنید ...
    • 8 IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
      0 4
      قرصاتو خوردی؟
  • امیر IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    1 0
    فقط باید زمین را لوث وجود این اشرار پاک کرد تا مردم از دست اینها آسایش داشته باشند .
  • دیوانه IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
    2 0
    اگر مجرم سیاسی بودن حتما اعدام می شدن ولی چون دزد وقاطل هستن اعدام نمیشوند به چند دلیل این برادران دزد وقاطل و...... یابیمار بودن یااشتباه کردن یاگول خودن بچه گی کردن یا اصلا تقصیر اسرایل وامریکاست واگر هم مقصر باشن دادگاه وقت رسیدگی به این مسال را ندارد اگر هم بخواهد رسیدگی کند چند سال طول میکشد تا اون موقع هم دیگه ازاد میشن یا با پارتی یا باپرداخت پول ویا..............................

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس