کد خبر 1164461
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۷
دزد زخمی، حراجی سیب زمینی به راه انداخت!

سارق ۳۱ ساله‌ای که حدود یک ماه قبل، در عملیات تعقیب و گریز پلیس با اصابت دو گلوله مجروح شده بود، این بار در حالی به اتهام سرقت کامیون با بار سیب زمینی دستگیر شد که حدود ۵ تن از سیب زمینی‌ها را به حراج گذاشته بود!

به گزارش مشرق،  در پی تماس شهروندان با پلیس ۱۱۰، مبنی بر این که افرادی در محله شهید نظام دوست، سیب زمینی‌هایی را با بهای بسیار نازل حراج کرده اند، اما رفتار آن‌ها بسیار مشکوک است، گروهی از نیروهای تجسس به دستور سرگرد مهدی کسروی (رئیس کلانتری طبرسی شمالی) برای بررسی غیرمحسوس موضوع عازم محل شدند، اما فقط یک دستگاه کامیون ۱۰ تن در محل رها شده و عاملان حراج سیب زمینی رفته بودند.

گزارش ها حاکی است بررسی‌های نیروهای زبده تجسس با استعلام شماره پلاک کامیون نشان داد که کامیون مذکور بامداد پنج‌شنبه گذشته با بار سیب زمینی از بولوار دلاوران سرقت شده است. با به دست آمدن این اطلاعات مشخص شد که پلیس با یک باند حرفه‌ای سرقت روبه روست که بسیار زیرکانه و پیچیده عمل کرده اند؛ بنابراین گروه ویژه‌ای از نیروهای انتظامی به سرپرستی ستوان دوم قلاسی، وارد عمل شدند و با استفاده از تجربیات رئیس کلانتری به تحقیق در این باره پرداختند.

بررسی‌های میدانی آنان با بازبینی دوربین‌های مدار بسته شهری بیانگر آن بود که دزدان باقی مانده سیب زمینی‌ها را در حالی با سه دستگاه وانت نیسان به مکان نامعلومی انتقال داده اند که یک دستگاه پراید سفید نیز در مسیر سرقت و فروش سیب زمینی‌ها به عنوان «راه صاف کن» دیده می‌شود. از سوی دیگر چهره یکی از سارقان به نظر نیروهای تجسس آشنا آمده بود چرا که یک دست او باندپیچی بود و پایش نیز می‌لنگید.

 در عین حال با ردزنی شماره پلاک پراید، نیروهای انتظامی در یک عملیات هماهنگ و غافلگیرانه موفق شدند دو نفر از عاملان و مرتبطان با سرقت کامیون را در یکی از پاتوق‌های سیاه دستگیر کنند.

با انتقال دو متهم ۲۳ و ۴۹ ساله به کلانتری، عملیات برای دستگیری متهم دیگر ادامه یافت تا این که او نیز در بولوار رسالت به دام ماموران افتاد. بررسی‌ها نشان داد این متهم ۳۱ ساله که عماد نام دارد حدود یک ماه قبل درحالی که سوار بر یک دستگاه خودروی سرقتی بود مورد ظن نیروهای ورزیده کلانتری شفای مشهد قرار گرفته بود که در عملیات تعقیب و گریز نیروهای انتظامی بیش از ۲۰ گلوله به سمت سرنشینان خودروی سرقتی شلیک کردند که در این میان عماد با اصابت دو گلوله به دست و پایش دستگیر شد و همدست مجروح او از صحنه حادثه گریخت، اما چند روز بعد نیروهای تجسس کلانتری شفا مجروح فراری را در حالی که آخرین نفس هایش را می‌کشید در حالی در بولوار رسالت به دام انداختند که دوستانش یکی از گلوله‌ها را از بدن وی خارج کرده بودند.

در این «پاتوق سیاه» سه عضو دیگر باند سرقت خودرو و قطعات آن نیز دستگیر شدند.

بنابر این گزارش، ریشه یابی ماجرای پرونده عماد، نشان داد که او به تازگی آزاد شده و در حالی که هنوز آثار شلیک گلوله پلیس روی بدنش نمایان است، این بار دست به سرقت کامیون با بار سیب زمینی زده است.

دزد زخمی، حراجی سیب زمینی به راه انداخت!

این گزارش حاکی است، نیروهای تجسس کلانتری طبرسی شمالی مشهد که با دستورات ویژه‌ای از سوی قاضی اسماعیل عندلیب (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) برای کشف اموال سرقتی و دستگیری دیگر عوامل مرتبط با این باند به تحقیقات خود ادامه می‌دادند در نهایت با ردزنی وانت نیسان‌های آبی به پاتوقی در خیابان میثم شمالی رسیدند و حدود ۵ تن بار سیب زمینی را کشف کردند. براساس این گزارش، یک زن و مرد جوان نیز در این باره دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند. تحقیقات بیشتر درباره سرقت‌های احتمالی دیگر این سارق حرفه‌ای همچنان ادامه دارد.

منبع: خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    17 4
    طبق معمول بازم مشهد . کولاکه اصلا
    • IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
      6 4
      دوست عزیز این جرایم همه جا هست. اما مشرق فقط از روزنامه خراسان حوادث رو مینویسه. وگرنه کجاس که سارق نداشته باشه؟
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
      0 0
      اصلا از مشهدی ها انتظار اینهمه جرم رو ندارم! لامصب ها اونجا یه امام معصوم شیعه خوابیده
  • IR ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    13 1
    مشهد بیش تر از شهرهای دیگه ناامن شده..درود برپلیس نیروی انتظامی واقعا افرین دستتون.بی بلا وخسته نباشید- خدایا نمیدونم چطور اینا این قدر پوست کلفت ونان بی عاری به دهانشون مزه کرده اخه تازه آزاد شده باز دزدی این دفعه کامیون با بارش پرایدی هم شده جاده صاف کن !؟واقعا برا آدم حیرت اوره تنها ازقضات محترم درخواست داریم حکم صادر بفرمایند دست سابقه داران را قطع کنید..تا درس عبرت بشه برای سایرین..وقتی با دقت این مطالب را میخوونم فقط تنها چیزی که به ذهنم میرسه اینا خانواده های درست ودرمونی نداشتند که حلال وحروم را یادشون بده..بنده ازمدرسه که میامدم مثلا اشتباهن مدادی ازدوستم.داخل کیف مدرسه افتاده بود مادرمرحومم کیفم نگاه میکرد میگفت این مال کیه داخل نایلون میذاشت میگفت فردا حتما بهش بده..خدایا چطور کسی راحت مال دیگرون بخوره اصلا درکش برام سخته ..
    • IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
      13 4
      افغانها را به خانه برگردانید .. بعد از میزبانی چهل ساله چهار ملیونی خبرنگار بی ادبشون پاهاشو جلوی وزیر خارجه ایران دراز کرده بود و بی ادبانه بازجویی میکرد
  • علی IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    26 0
    علت پررو شدن سارقین عدم برخورد بازدارنده قوه قضائیه هست که این باید اصلاح بشه
  • عباس IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    19 0
    سلام بعد از یکماه وباز نشدن باند دستش چطوری ازاد شده؟
  • US ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    16 0
    طرف دزدی کرده، تعقیب و گریز داشته ، همه چی مشخص ولی بعد از یک ماه آزاد شده!!!!!! خوب اگه دوباره برنگرده دزدی جای تعجب داره. وقتی مجازاتش این قدر ناچیزه معلومه که بازم برمیگرده، این سری احتمالا سر یه هفته بیاد بیرون. مردم عزیز آماده باشید آقا عماد داره میاد
  • ايرانی IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    11 0
    امید که روزگار شما را به سمت دادگاه نبرد چرا که اول قاضی به درد دل متهم توجه و دلجویی می کند و بعد شاکی را مجبور به جبران علت شکایت می کند و خدا نکند موقع سرقت با دزد روبرو شوی چون به جایش باید دیه و خسارت و زندان بروی ایران= بهشت سارقان
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    8 0
    یک ماه قبل باتعقب و گریز گلوله خورده بعد از چند روز دستگیر شده و بعد مجددا آزاد شده الان هم اومده دزدی...یا خدا چه خبره یعنی سارق را کمتر از 2 هفته در بند نگه داشتند اونم در خوشبینانه ترین حالت کسی که اعتنایی به شلیک پلیس هم نداشته .باید ببینیم قاضی این پرونده کی بوده و چه حکمی داده والا دعوای بین همسایه ها هم بیشتر از این توی هلفدونی نگه شأن میدارند
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    9 0
    این دزدا رو باید ببرند اردوگاه های کار اجباری در معادن و جاده سازی بزور کار بکشند تا راه درست کار کردن یاد بگیرند و هم بخاطر چندین سال کار طاقت فرسا درس عبرتی بشود
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    6 0
    خیلی متاسفیم که قوه قضائیه اصلاً با دزدها کاری ندارد بلکه با آنها مماشات هم می کند در حالیکه قران به صراحت در مورد مجازات سارقان حکم داده وچرا قوه قضائیه نظام اسلامی این قدر از دزدان حمایت میکند ؟مثلاًدر اخبار می بینیم که کسی 10 بار دزدی کرده و چند روزی زندان کشیده و دوباره آزاد شده و برای چندمین بار به کارهایش ادامه میدهد و کسی نیز کاری با او ندارد و ما این درد را باید به چه کسی بگوییم نمی دانم آیا مجلس محترم می تواند در این خصوص کاری بکند یا نه؟
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    4 0
    ای وای بران روزی که دزد بعد یک ماه آزاد شود .ای وای بران روز که دزد دوباره دزدی کند ای وای برمن
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    3 0
    بررسی‌های نیروهای زبده تجسس با استعلام شماره پلاک کامیون!!!! والا اینو هر بچه 10 ساله ای هم می دونه! نیروی زبده نیاز نداره!
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    4 0
    یا گزارش شما ایرادی داره یا متاسفانه عملکرد عزیزان ما درنیروی خدوم انتظامی، آدمی که دو تا گلوله خورده ، حداقل دو هفته باید تحت درمان و سپس بازجویی و ... قرار گیرد، .این چطور ...؟! ضمنا در همین مورد اگر نیروهای 110 به موقع در محل حراجی حاضر میشدند دیگه نیازی به عملیات پیچیده! تجسسی برای چند تا دزد دست و پا چلفتی و صرف هزینه نبود.
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    3 0
    من يه بار بدون اجازه بابام 100 تومن از جيبش برداشتم بعدش كه فهميد تا سه ماه صبحانه و شامم قطع شد . اين آقا يكماه پيش مجروح شده و خيلي زود آزاد شده...
  • علی IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    1 4
    روزنامه مشرق سرمایه گذاری جدی کرده که مشهد رو پایتخت جرم و جنایت ایران نشون بده؛ دست مریزاد و خدا قوت!
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    5 0
    چطوری ازاد بوده مگه در حال دزدی ۲ تیر نخورده مگه دستگیر نشده پس چطور دوباره طرف این مدت کوتاه تو خیابون بوده
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    0 0
    اول از همه پدر و مادر دزدان را مجازات کنید با این فرزند پس انداختند درها کردن تو جامعه بهتر ازین نمیشه بعدش هم اون دزدان حرفای را چنان مجازات کنید که دزدی از یادشون بره
  • علی خان IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    1 0
    سیب زمینی را وارد بورس کنید تا دوستان شریف دیگه به دزدی نرن ،،،
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    0 0
    اگر در دزدی دوم ، یک انگشت این افراد را در بیاورید ، جرات دزدی نخواهند داشت . نمی دانم چرا احکام اسلامی را برای این دزدهای پررو که توبه ناپذیر هستند ، اجرا نمی شود ؟؟؟ محاکمه عادلانه و سپس با توجه به ادامه دزدی ، امگشت دست و پا و به ترتیب انجام دهید ، و در نهایت هم اعدامش کنید . فرصت 1 ماهه به فردی که تیر خورده و دوباره دزدی کرده جای تعجب است !!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس