کد خبر 1161821
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
بورس نمایه

حدود ۲ هفته است که بازار سهام با وجود سیگنال‌های مثبت روندی نزولی دارد و عرضه در شاخص‌سازان افزایش یافته است، اما علت عدم واکنش بورس به سیگنال‌های مثبت چیست؟

به گزارش سرویس بورس مشرق، با وجود افزایش چشم‌گیر قیمت‌ جهانی فلزات، تثبیت نسبی قیمت دلار و اخبار و سیگنال‌های مثبت باز هم بازار سهام واکنش مثبتی نشان نمی‌دهد و عرضه در نمادهای شاخص‌ساز افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید:

بورس چه زمانی به روند صعودی بازمی‎گردد؟

از طرفی برخی از کارشناسان معتقدند اگر شاخص کل از یک میلیون و ۳۹۰ هزار واحد ریزش بیبشتری داشته باشد باید منتظر نزول ۱۰۰ هزار واحدی شاخص کل باشیم اما اگر شاخص کل چند روزی بتواند بالایی یک میلیون و ۴۳۰ هزار واحد تثبیت شود روندی صعودی در پیش خواهیم داشت. اما چرا بورس به اخبار مثبت واکنش نشان نمی‌دهد؟

علی خسروشاهی، کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به اینکه چرا بورس به سیگنال‌های مثبت بی‌توجه است، گفت: در یک ماه گذشته قیمت‌های جهانی رشد زیادی داشتند و از طرفی قیمت دلار نیز تثبیت شده و شرایط برای روند صعودی بازار سهام فراهم است اما باید گفت اتفاقاتی که در ۵ ماه نخست معاملات امسال در بازار سهام افتاد به راحتی جبران نمی‌شود. این روند نزولی و فرسایشی حاصل رشد شارپی ۵ ماه اول سال است. در نیمه اول سال، سهامداران از بازار سهام ماهانه حدود ۶۰ درصد بازدهی داشتند اما سیگنال‌های رشد حتی به اندازه ۱۰ درصد هم نبود.

این کارشناس در رابطه با اینکه روند نزولی تا کجا ادامه دارد گفت: این روند نزولی زیاد خطرناک نیست و بازار سهام به نوعی فرسایشی شده است و این موضوع سهامداران و فعالان بازار را خسته می‌کند. از طرفی هنوز اعتماد به بازار سهام بازنگشته است و قانون‌گذاری در بازار سهام فراز و فرود زیادی دارد. هر چند که بازارگردانی نهادی نوپا در بازار سهام است اما قانون یا برنامه‌ریزی دقیقی برای بازارگردان‌ها تدوین نشده و همین موضوعات به بازار سهام ضربه خواهد زد.

این کارشناس در پایان افزود: به نظر می‌رسد فعلا بازار سهام روند نوسانی و متعادل داشته باشد.

منبع:تجارت‌نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
    4 0
    بروببینیدهمان بورس ودست دندنکاران ان چه برسرسرمایه های مردم فلکه زده می اورند همشه ان سرشان دریک کاسه است
  • NL ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
    3 0
    علتش حقوقی هاهستن که هر سهمی میخواد رشد کنه میفروشن سنگین
  • 1 IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
    1 0
    الان چند وقتی است که حقوقی هیجانی در حال عرضه می باشد هم اینکه هیجان ان واگذارد بورس رشد خود را آغاز می کند این دفعه حقیقی منتظر حقوقی است
  • حسین IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
    1 3
    علت عدم واکنش بورس به سیگنال‌های مثبت چیست؟ جواب : از دیروز ریزش وحشتناک شروع شده است . علت نزدیک شدن به سالروز شهادت سردار یعنی شنبه سیزدهم دی می باشد . امریکا هم زیردریایی و .. فرستاده خلیج فارس . خدا به خیر بگذرونه !!!
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
    3 0
    لعنت بر کسی که از امریکا یا کشورهای اروپایی واکسن به ایران واردکند به جای واریز وجه به این اشغالها به حساب دانشمندان خودمان واریز کنید قول میدهم زودتر با واکسن مطمئن درمان خواهیم شد
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
    1 0
    چون قبلابازارگردان نبودزیاداگه سهمی مثبت میشدتااخرمیموندمثبتش اماالان حتی تااخرین دقایق هم ممکنه بازارگردان روزای قبلش با قیمت کم گرفته حتی بامنفی 5هم عرضه کنه بازسودسازه براشون. درواقع بازارگردانهاشدن نوسانگیر.. چراقبل اینجورنبود؟ اصلااجازه نمیدن مثل قبل صف قفل خریدبشه ک مثبت بشه هی عرضه میکنن
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
    0 0
    هیچوقت بورس بر نخواهد گشت تازمانیکه بدهکاری دولت وشکم حقوقی ها وبازار گردانها سیر نشده که نخواهد شد بورس بر نخواهد گشت
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
    0 0
    خودتون خسته نکنید تا حقوقی های شبگرد وبازارگردانهای روز گرد سایه منحوس خود را از سر بورس بر ندارند همین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس