کد خبر 1161801
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲
بورس نمایه

تحلیلگر بازار سرمایه می‌گوید: با رسیدن به زمان گزارش‌های ۹ ماهه و انتظار گزارش‌های فوق‌العاده از شرکت‌های بزرگ و تاثیرگذار، اصلاح این قبیل سهم‌ها نیز به پایان خود نزدیک و شاهد رشد تقاضا خواهیم بود.

به گزارش سرویس بورس مشرق، هادی ملکی تحلیلگر بازار سرمایه می گوید: در مقایسه شاخص ۳۰ شرکت بزرگ و شاخص کل،شاهد تشابه بسیار بالای این دو شاخص هستیم. دلیل آن هم، سهم بالای تاثیرگذاری شرکت‌های بزرگ‌تر در شاخص کل است. اما به دلیل دستکاری‌های بیشتری که در شاخص کل انجام می‌شود، شاخص ۳۰ شرکت بزرگ از نظر نموداری بسیار گویا تر و تحلیل پذیر از شاخص کل است.

بیشتر بخوانید:

بورس چه زمانی به روند صعودی بازمی‎گردد؟

حال با بررسی این شاخص متوجه می‌شویم که بازار در حال ساختن یک مثلث خنثی است، که به زیبایی تمام قوانین و پسا الگویی‌ها و همپوشانی‌ها در آن رعایت شده است. در حال حاضر ۴ شاخه از ۵ شاخه مثلث خنثی ساخته شده، و اکنون در حال ساختن موج E از این مثلث هستیم؛ که احتمالا چیزی حدود یک هفته تا تکمیل کامل و نمود آن در قالب یک الگوی معتبر زمان لازم است. کف این موج می‌تواند محدوده احتمالی ۶۸ هزار واحد و اولین هدف پیش رو محدوده ۸۹ هزار واحد خواهد بود.

در تحلیل گذشته اشاره بر این داشتیم که بازار به سمت سهم‌های کوچک و متوسط سوق پیدا خواهد کرد، و سهم‌های بزرگ‌تر به‌صورت اصلاحی نوسانی عمل خواهند کرد. حال به نظر می‌رسد با رسیدن به زمان گزارش‌های ۹ ماهه و انتظار گزارش‌های فوق‌العاده از شرکت‌های بزرگ و تاثیرگذار، اصلاح این قبیل سهم‌ها نیز به پایان خود نزدیک و شاهد رشد تقاضا خواهیم بود. با گذر از محدوده ۸۹۰۰۰، انتظار شکست سقف قبلی شاخص را نیز در ادامه خواهیم داشت.

فارس

به‌عنوان یکی از لیدرهای گروه پتروشیمی در حال تکمیل موج G از یک دیامتریک بی نقصی است که منفی‌های سهم تا محدوده هزار و ۱۳۰ تومان، محدوده مناسبی برای بررسی، با هدف اولیه هزار و ۷۵۰ تا هزار و ۸۵۰ تومان است.

خساپا

در تحلیل ۲ هفته قبل اشاره شد که به‌عنوان یکی از لیدرهای گروه خودرویی نیاز به یک اصلاح قیمتی تا محدوده ۲۲۰ تا ۲۳۰ تومان دارد و اصلاح زمانی دو هفته‌ای خواهد داشت. حال با رسیدن به محدوده مورد نظر انتظار می‌رود در هفته پیش رو، اصلاح سهم به پایان رسد، با حد ضرر زیر ۱۹۰تومان و با هدف اولیه ۳۰۰-۳۱۰ تومان این سهم نیز می‌تواند مورد بررسی قرار گیرد.

وپارس

این سهم نیز به ‌عنوان یکی از سهم‌های پر پتانسیل گروه بانکی، دارای یکی از بهترین و گویا ترین نمودارها است. محدوده ۳۴۰ تا ۳۸۰ تومان محدوده قیمتی مناسب برای بررسی با هدف اولیه ۶۰۰ تومان است.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس