قالیباف میلاد مسیح را به روسای مجالس کشورهای مسیحی را تبریک گفت

رئیس مجلس گفت: اولویت اصلی بودجه ۱۴۰۰ باید معیشت، سلامت، رسیدگی به قشر مستضعف، محرومیت‌زدایی و بهبود تولید در کشور باشد. به همین دلیل باید صادرات بر واردات غلبه پیدا کند.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه ۸ دی ماه) در جلسه سران قوا که به میزبانی مجلس شورای اسلامی برگزار شد اظهار داشت: امروز میزبان رئیس جمهور و آیت‌الله رئیسی رئیس قوه قضائیه در مجلس بودیم که این اولین جلسه‌ای است که سران قوا در مجلس یازدهم حضور دارند و ان‌شاءالله این رفت و آمدها و تداوم‌ این دیدارها تکرار شود.

وی افزود: بدون شک این نشست‌ها می‌تواند در حل مشکلات مفید بوده و مشکلات با استمرار گفت و گوها حل شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مسائل تحریمی یکی از مباحث این نشست بود و بایستی به خنثی سازی تحریم اولویت دهیم و به همین دلیل گفتگوهای سران قوا برای رفع تحریم‌ها تأثیرگذار است.

وی با اشاره به تقدیم لایحه بودجه به مجلس گفت: لایحه بودجه ۱۴۰۰ تقدیم مجلس شده و هم اکنون در کمیسیون تلفیق در حال بررسی است؛ بودجه یک سند مالی سالانه است و واقعیتی که وجود دارد این است که این سند، سند حکمرانی است که هم در سیاست‌های مالی و وضعیت هزینه و درآمدی دولت و در سیاست‌های پولی یعنی زندگی مردم را رقم می‌زند.

قالیباف گفت: سیاست‌های بودجه در راستای سیاست‌های پنج ساله بوده و بسیار مهم و حیاتی است.

وی تصریح کرد: باید با هماهنگی با دولت در بودجه و بخش‌های مختلف اقتصادی قوه مجریه، وزرا و کارشناسان آنها که ما هم اکنون شبانه روزی با آنها همکاری و همفکری داریم، در نهایت بودجه را به تصویب برسانیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در جلسه روزهای گذشته شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و همچنین جلسه امروز سران قوا توافق شد که با وزرا و سازمان برنامه بودجه‌ای تصویب شود که تورم‌زا نبوده و حقیقی باشد.

قالیباف در باره اولویت‌های بودجه ۱۴۰۰ گفت: مباحث مربوط به معیشت، سلامت و رسیدگی به قشر مستضعف و محرومیت‌زدایی و همچنین بحث تولید اولویت‌های اساسی سال آتی است.

وی تصریح کرد: باید صادرات بر واردات غلبه پیدا کرده و تراز کشور را مثبت کنیم، ضمن این که باید در حوزه درآمدی هم روش‌هایی پیگیری شود که کسری تراز عملیاتی را کاهش دهیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هر قدر کسری تراز عملیاتی را بالا ببریم فشار بیشتری به مردم می‌آید. لذا باید به این موضوع توجه کنیم.

قالیباف خاطرنشان کرد: در حوزه واکسن کرونا و حمایت از آسیب‌دیدگان کرونا در سال ۱۴۰۰ باید توجه بیشتری صورت گیرد. ضمن این که اعتبار لازم هم برای تولید واکسن و خرید واکسن در نظر بگیریم و به همین دلیل باید اولویت ویژه‌ای هم برای این موضوع قائل شویم.

وی در پایان گفت: باید بودجه را با حداقل تورم و مبتنی بر درآمدهای حقیقی و پایدار داشته باشیم تا اقتصادی شکوفا را در سال آینده شاهد باشیم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    4 1
    عملی ترین و اسان ترین راه رفع تحریم و بهبود معیشت مردم . افزایش واقعی تولید با رفع انحصار و موانع تولید است. مجلس نقش اصلی در این راه دارد.
    • IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
      0 0
      راه حل بده لطفا وزود عملی بشه
  • امیر NL ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    4 0
    ببینید کل دنیا پول های دولت نه پول های مردم ایران را بلوکه کردن میزان صادرات نفت هم از چند میلیون در روز رسیده به چند هزار از اون طرف دلال های کشاورزی میوه ارزان رو با دلار گران عوض میکنند و قیمت ها هر روز افزایشیه . ذرت دامی هم که نمیدن . رانت و فساد مالی و ولخرجی بعضی نهاد ها هم روش . دشمن اصلی کارخانه ها اول شدن بانک ها بعد تحریم ها . انصافا اینا سیاه نمای نیست این پیام رو سانسور نکنید . ما ایرانیا هم حق زندگی داریم . مسئله رو حل کنید به جای پاک کردن مسئله تا وقتی دلار در این قیمت هاست دزدی و دلالی و خروج کالاهای اساسی مردم از کشور سوده است .
  • بصیرت IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    2 0
    تا مردی از جنس مردم دولت رو بدست نگیره اوضاع همینه. ای کاش مردم ایران به اون سطح از بصیرت برسن که هر مردنمایی را روی کار نیارن... مرد میدان قالیباف با سوابق اجرایی درخشان نه شعارهای توخالی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس