به گزارش مشرق، محمد ایمانی، فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: درست در روزی که آمار قربانیان کرونا در ایران به ۱۳۲ نفر کاهش یافت، آمار قربانیان این ویروس در آلمان به ۴۱۲ نفر افزایش یافت. همچنین آمار مبتلایان در ایران طی ۲۴ ساعت گذشته، در ایران ۶۰۲۱ نفر و در آلمان ۲۵ هزار و ۵۳۳ نفر اعلام شده است.

تعداد قربانیان کرونا در آلمان، سه برابر ایران شده و کشور ما توانسته، با وجود تحریم های گسترده، تا حدود زیادی این ویروس خطرناک را مهار کند. در مقابل، آلمان به عنوان سرآمد اقتصاد و فناوری و پزشکی، نتوانسته به موفقیتی در اندازه ایران دست یابد.

آلمان، ۸۳ میلیون نفر جمعیت دارد و عنوان "بزرگترین اقتصاد اروپا، جایگاه چهارم تولید ناخالص داخلی و پنجمین تولید ناخالص داخلی" را در جهان حائز است. این کشور، چهارمین اقتصاد بزرگ دنیا پس ازآمریکا، چین و ژاپن محسوب می شود.

در این میان، شرایط کرونایی در انگلیس و فرانسه و ایتالیا، به مراتب وخیم تر از آلمان گزارش می شود.

به احتمال قوی، کرونا در کشور ما و اغلب کشور ها به این زودی ها ریشه کن نمی شود. اما موفقیت نسبی کشور ما در مهار کرونا با وجود تحریم های خباثت آلود غرب، توانمندی نخبگان علمی و پزشکی و پرستاری را در کنار تاثیر مهم فرهنگ و اخلاق عمومی نشان می دهد؛ به ویژه همت نیروهای خودجوش مردمی و جهادی که نقش موثری در این زمینه داشتند.

کاش همان سیاست بازانی که جنجال "واکسن بخرید" را راه انداختند و به دروغ، کارشکنی تحریم های آمریکا را  "عدم همکاری ایران با FATF" وانمود کردند، موفقیت ایران در مقایسه با عملکرد اغلب کشورهای اروپایی و آمریکا را بازگو می کردند. البته از مزدوران رسانه ای دشمن، این توقع بجایی نیست.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • GB ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    1 14
    با امار دروغ دادن الان موفقیت بدست آوردید ؟
    • علی IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
      9 2
      خفه شو مزدور انگلیسی کثیف
    • ڪیان IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
      4 0
      ۱۰:۴۴ قطعا شما جز هردسته‌ای باشی تخریب‌چی بیش نیستی..! کاربر۰۹:۰۵ یعنی عالموآدم راست میگن این ایرانِ ڪه فقط دروغ میگه؟! قطعا شما یڪ ایرانی نیستی!هستی؟ محاله.
  • عبدالله مومن IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    10 0
    انشاءالله همه کارها پس از رفتن دولت غربگدا
  • نیکتا IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    7 0
    بازگو نمی کنن برادر! نونشون توی تحقیر و تخریبه
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    1 0
    بیشتر فکر کنم نگاه و حفاظت امام زمان به ماست و دعا و کار خالصانه پرستاران وودکترهاست، والا این موفقیت‌ها کار این دولت فشل ناکارآمد نیست که فردا بخودش بگیره من بودم و من کردم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس