کد خبر 1158850
تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۷

به گزارش مشرق، محمد ایمانی، فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: ماموران شبکه شاتاژ رسانه ای، مدعی شده اند به خاطر عدم همکاری با FATF نتوانسته ایم واکسن کرونا بخریم(!) چند ملاحظه و سوال در اینجا وجود دارد:

سند بیاورند که دقیقا از کدام شرکت خواسته اند بخرند و آن شرکت، این پاسخ را داده؟

کدام شرکت، اکنون در حال فروش واکسنِ تایید شده و تضمین شده است که دیگران به شکل انبوه خریده باشند و ما جا مانده باشیم؟ حتی مدعیان ساخت واکسن می گویند، اول کشور خودمان.

غذا و دارو، حتی از تحریم های شورای امنیت هم استثناست. آمریکا و اروپا، در کنار این استثنای حقوقی حاکم بر شورای امنیت، یک تعهد دیگر هم در برجام داده اند که تحریم ها را بردارند؛ اما خلاف این دو تعهد عمل کرده اند

اروپا از اردیبهشت ۹۷، برای مسکوت گذاشتن تعهدات ضد تحریمی اش در برجام، مدعی راه اندازی کانال به SPV و اینستکس شد که موضوعش، فروش غذا و دارو بود؛ اما همان را هم عملی نکرد. آن زمان، اصلا نامی از کرونا نبود و ایران هم با FATF  به مشکل بر نخورده بود.

شانتاژ گران رسانه ای چرا هرگز به تحریم های دارویی که نقض همه تعهدات غرب است، اعتراض نکردند، بلکه اغلب آنها از حامیان تحریم های فلج کننده و حداکثری در دولت های اوباما و ترامپ بودند؟!

وقتی تحریم ها با وجود برجام و قطعنامه ۲۲۳۱، برداشته نشد بلکه چند برابر شد، چه تضمینی هست که پس از انجام تمام خواسته های FATF، تحریم ها از جمله دارویی برداشته شود؟

جنجال پوشالی در ربط دادن واکسن خیالی کرونا و FATF می تواند علل مختلفی داشته باشد. یک علت این است که کشور ما با وجود تحریم ها، در مهار شیوع کرونا به مراتب موفق تر از بسیاری از کشورهای غربی عمل کرده است. سند روشن، گرفتاری برخی کشور های اروپایی؛ و اوضاع به هم ریخته و تحقیر آمیز انگلیس.

 باز خوانی این واقعیات، و مقایسه موفقیت نسبی ایران (با وجود تحریم ها) با ناکامی برخی دولت های غربی که حتی کارشان به درگیری و محموله دزدی کشید، می تواند ضرورت تغییر ریل از "اعتماد و التماس غرب"، به "معطل دشمن نماندن" و "همت برای پیشرفت درون زا" برا اثبات کند. جنجال، برای کتمان این درس هاست.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • سید IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    17 2
    اینها چه سودی ازfatfمیبرندکه بهر بهونه ای برای تصویبش متوسل میشوندازعجایب است دولتی که از وظایفش کوتاهی میکنه اما اینجا همه چیزو به اون ربط میده انگار این آخرین ماموریت ناتمام دولته
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    10 2
    این دولت بی کفایت دست بردار نیست. فردا آب و برق و گاز رو هم قطع می کنند میگن به خاطر عدم تصویب FATF امکان خدمت رسانی نداریم. بس کنیم این مسخر بازی هارو. دیگه از حد گذروندید.
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    8 1
    همراه با اف ای تی اف جفتتون رو میذاریم تو گور. البته بعد از 1400.
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    9 2
    آقای ربیعی! حاج عباد! خودِ دولت مقصره. ۳۹ بند از ۴۱ بند کنوانسیون FATF رو اجرا کرد و اطلاعات ۴۰۰ صرافی که تنفس گاه دولت بودند و تحریما رو دور میزدن رو لو داد. این ۳۹ بند تحریمای پولی و مالی رو نقطه زن کرد بطوری که مقامات دولتی میگفتن هرجا میریم به هر بانکی میریم ، آمریکایی ها قبلش میفهمن و جلوی همکاری رو میگیرن! و در ضمن همون ۳۹ بند رو تعلیق کنید تا در آینده به مشکلات بیشتری دچار نشیم. راه حل اورژانسی هم دور زدن تحریم از طریق عراق هست.
  • علی IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    4 1
    تشخیص آمریکا بر موضوع افزایش ناگهانی تحرکات و نفوذ نظامی منطقه ای ایران در اثر برجام، وضعیت اقتصادی بهبود یافته نظام بود پس خارج شد و روش معکوس فشار حداکثری رو اجرا کرد. وقتی دولت این مخالفت عملی نظام با برجام را دید تصمیم به کاسبی از اسم برجام گرفت نوسانگیری ارزی، بورسی،طلا، مالیات ... دور زدن نفت، وعده های بی نتیجه.... با آدرس برجام... به همین سادگی.
  • قلندر FR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    10 3
    غربگداهای بدبخت از میرزا ملکم خان و تقی زاده تا میرزا م خ امروز و اصحابش همگی عامل بدبختی این مملکت در 150 سال اخیرند. کلا غربگداها توی همه کشورهای فقیر عامل بدبختی ملتشان هستند. به قول چرچیل تا خواص خائن و عوام نادان (که دنباله رو این خواص خائن هستند) را در کشورهای هدف دارند چپاولشان به راه است.
  • عبا دالله IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    2 6
    یک سند ورزشی چرا پول اسرا ماچونی را نتوانستیم بدیم مرگ بر امریکا ایمانی جان جواب
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    0 0
    دولت فخیمه سبز و بنفش یک ماموریت ناتمام دارد : تصویب FATF. پس از آن میتواند ادعا کند بسیار موفق عمل کرده است. دو مورد شاخص اثبات : برجام و FATF

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس