وحشت رژیم های عربی و کاخ سفید از تاثیرگذار سردار سلیمانی در منطقه

شبکه تلویزیونی الانوار در ویژه برنامه‌ای به بررسی ابعاد شخصیتی شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی پرداخت.

به گزارش مشرق، شبکه تلویزیونی الانوار در ویژه برنامه‌ای به مناسبت فرارسیدن اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، به بررسی ابعاد شخصیتی این شهید والامقام پرداخت.

در این برنامه آمده است: فرمانده شهید، حاج قاسم سلیمانی فرهنگ محبت را در قلوب ما به وجود آورد. این محبت به مذهب یا طایفه مشخصی اختصاص ندارد بلکه متعلق به همه است. حاج قاسم سلیمانی هر کجا بود محبت نیز آنجا وجود داشت گویا خداوند بزرگ این محبت را به ایشان اختصاص داده بود.

یکی از مجاهدان همراه این فرمانده بزرگ می‌گوید در روابط خود با حاج قاسم و مدتی که با ایشان همراه بودم حتی یک بار آثار خشم و ناراحتی در چهره ایشان ندیدم. رفتار وی با دوستان رفتاری محبت آمیز و حتی با دشمنان نیز رفتاری همراه با رأفت بود. وی می‌گوید به یاد می‌آورم یکی از شب‌ها پس از شکستن محاصره یکی از مناطق، با ایشان در خودرو بودیم که شهید سلیمانی تعدادی از کودکان را در کنار جاده دید که علامت محاصره و جنگ و فقر در چهره آن‌ها پدیدار بود. وقتی آن‌ها را دید از راننده خواست توقف کند و با دستان خودش به آن‌ها خوراکی داد. این مجاهد همراه شهید سلیمانی می‌گوید ایشان تفاوتی بین نیروهای ارتش و نیروهای سوری، ایرانی، عراقی، پاکستانی، لبنانی و افغانستانی در سوریه قائل نبود، زیرا همه آن‌ها با تروریسم می‌جنگیدند و از نظر وی همه آن‌ها مجاهدان راه خدا بودند و با همه آن‌ها به یک شکل رفتار می‌کرد و به قومیت مجاهدان اهمیتی نمی‌داد.

این مجاهد همراه حاج قاسم می‌افزاید وی همه جزئیات را با دقت بررسی می‌کرد و پیوسته به ضرورت توجه به مردم و فقرا و خانواده‌های شهدا توصیه می‌کرد. همیشه درباره خواسته‌ها و مشکلات آن‌ها سوال می‌کرد و به این مسئله خیلی اهمیت می‌داد و توصیه می‌کرد برای اهالی نبل و الزهرا که منازل خود را از دست داده بودند به رایگان منازلی بنا کنیم.

حاج قاسم سلیمانی انسانی استثنائی بود که بی اجازه وارد دل‌ها می‌شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • جواد IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    2 1
    باسلام واحترام لطفا بنروپلاکاردهای تصاویرحاج قاسم درسراسرکشورمان وتمام شهرها نصب شود تارنگ وبوی حاج قاسم دوباره درکشوربرقرارشود.باسپاس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس