واکنش حزب الله عراق به صدور عفو نظامیان آمریکایی توسط ترامپ

گردانهای حزب الله عراق در بیانیه ای به عفو قاتلان غیرنظامیان عراقی از سوی دونالد ترامپ واکنش نشان داد و اعلام کرد: دولت شرور آمریکا به تحقیر و پایمال کردن کرامت ملت ما ادامه می دهد.

به گزارش مشرق به نقل از المیادین، گردانهای حزب الله عراق در بیانیه ای به عفو قاتلان غیرنظامیان عراقی از سوی دونالد ترامپ واکنش نشان داد و اعلام کرد: دولت شرور آمریکا به تحقیر و پایمال کردن کرامت ملت ما ادامه می دهد. عفو گروه وابسته به بلک واتر که کشتار میدان النسور در بغداد را انجام دادند اقدامی ظالمانه است.

گردانهای حزب الله عراق بیان کرد: این عفو میزان دشمنی آمریکا با ملت ما و سیاست زورگویانه آمریکا را نشان می دهد. آمریکا در توهم به سر می برد که گمان می کند ما جنایاتش را فراموش کرده ایم یا از حق خود در قصاص از قاتلان می گذریم.

در این بیانیه همچنین آمده است: این دولت شیطانی در توهم است که فکر کند ما انتقام خون شهیدان ما که دیر یا زود رخ خواهد داد، فراموش خواهیم کرد. همه گروههای سیاسی و مردمی و دستگاههای دولتی باید به مقابله با اقدام آمریکا برخیزند. باید اقدامات قضایی برای محاکمه آمریکا به خاطر همه جنایاتش انجام شود.

گردان های حزب الله عراق بیان کرد: باید اقدامات مربوط به محاکمه آمریکا به خاطر جنایات بزرگش در هدف قرار دادن فرماندهان پیروزی و رزمندگان قهرمان ما اجرایی شود. ما بر ضرورت اقدام جدی برای بیرون راندن نظامیان آمریکایی از عراق برای ممانعت از تکرار جنایاتش علیه ملت ما تاکید داریم و خواستار این اقدام جدی برای بیرون راندن نظامیان آمریکایی از عراق هستیم.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، دستور عفو نظامیان آمریکایی را داده است که در ماجرای معروف به شرکت امنیتی بلک واتر در عراق به قتل ۱۴ غیرنظامی عراقی دخیل هستند.

این نظامیان در ماجرای رسوایی بلاک واتر در عراق دخیل بوده‌اند.

این رسانه عراقی گزارش داد: انتظار می‌رود که این تصمیم ترامپ سروصدای زیادی به پا کند به ویژه در شرایطی که ترامپ از شکست در انتخابات خودداری می‌کند اما وی باید در ۲۰ ژانویه آینده کاخ سفید را ترک کند.

نظامیانی که ترامپ آنها را مورد عفو قرار داده است در قتل عراقی‌ها در سال ۲۰۰۷ دخالت داشته‌اند از جمله نیکلاس سلاتن که محکوم به زندان ابد شده بود. این نظامیان متهم به تیراندازی در میدان شلوغ «النسور» در بغداد در ۱۶ سپتامبر ۲۰۰۷ هستند. شرکت امنیتی آمریکایی بلک واتر در ‪ ۲۵‬ شهریور ماه سل ۱۳۸۶ در میدان نسور در غرب بغداد ‪ ۱۷‬ شهروند بی گناه عراق را بدون هیچ توجیهی در خیابان و درانظار عمومی به گلوله بست و کشت و ‪ ۲۷‬ تن را زخمی کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    0 0
    هزاران جنایت کردند و یکی از انها را نتوانستند لاپوشانی کنند و به ظاهر چند نفر را زندانی کردند و امروز انها را عفو کردند.عدالت امریکایی درباره مردم کشورهای دیگر اینجوری است ؟ حالا یک عده میخواهند کاپیتالاسیون را درک نکنیم ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس