عراق|احتمال کاهش حقوق نمایندگان پارلمان/واکنش‌ها به درخواست اربیل برای استقرار نظامیان آمریکایی در مرز سوریه

احتمال کاهش حقوق نمایندگان پارلمان و واکنش‌ها به درخواست اربیل برای استقرار نظامیان آمریکایی در مرز سوریه از جمله خبرهای مربوط به عراق است.

به گزارش مشرق، غایب العمیری نماینده پارلمان از ائتلاف سائرون (وابسته به جریان صدر) در سخنانی از احتمال تصویب کاهش حقوق نمایندگان در پارلمان عراق خبر داد.

بیشتر بخوانید:

آژیر خطر سفارت آمریکا در عراق به صدا درآمد

وی با بیان این موضوع گفت: شرایط اقتصادی به گونه ای است که برای عبور از بحران باید همه افراد مسئولیت پذیر باشند و تفاوتی هم بین دولت و پارلمان در این زمینه وجود ندارد.

واکنش به درخواست اقلیم کردستان برای استقرار تروریستهای آمریکایی در مرز با سوریه

بر اساس گزارش بغداد الیوم، بدر الزیادی عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق در سخنانی به اقدام دولت اقلیم کردستان در طرح درخواستی برای اعزام نیروهای آمریکایی به منظور ایمن سازی مرز با سوریه واکنش نشان داد.

این عضو پارلمان در سخنانی تصریح کرد: دولت اقلیم باید قبل از طرح چنین درخواستی با دولت فدرال تشکیل جلسه می داد نه اینکه خود با دولتی خارجی مذاکره کند، اقدامی که برای عراق بد است.

بیشتر بخوانید:

چهار توصیه و هشدار نماینده آمریکا به کردهای سوریه

بدر الزیادی در عین حال تاکید کرد که از ناحیه مرز سوریه خطری عراق را تهدید نمی کند و اگر هم نیازی باشد نیروهای فدرال عراق می توانند در این منطقه مستقر شوند.

واکنش پارلمان به عفو محکومان به قتل عراقی ها توسط ترامپ

خبر دیگر اینکه کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق در واکنش به اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهور  آمریکا در عفو چهار محکوم شرکت بلاک واتر، خواستار توقف قراردادهای امضا شده با شرکت های امنیتی آمریکایی شد.

گفتنی است ۴ عضو شرکت امنیتی بلاک واتر به قتل ۱۴ غیرنظامی عراقی در سال ۲۰۰۷ محکوم شده بودند که با حکم ترامپ مشمول عفو شدند.

بلومبرگ: افزایش قیمت دلار به تنهایی اقتصاد عراق را نجات نمی دهد

وبسایت بلومبرگ در گزارشی تاکید کرد کاهش قیمت دینار عراق در مقابل دلار باعث افزایش مشکل تورم در این کشور می شود و مشکلی به مشکلات این کشور اضافه می کند.

در این گزارش با اشاره به اینکه کاهش قیمت دینار نمی تواند به تنهایی اقتصاد عراق را نجات دهد، تصریح شده است که تصمیم دولت برای افزایش قیمت دلار با مخالفت برخی از نمایندگان پارلمان این کشور مواجه شده است.

واکنش یوسف الکلابی نماینده پارلمان عراق به درخواست اقلیم کردستان برای استقرار نیروهای آمریکایی در مرز با سوریه

یوسف الکلابی نماینده پارلمان عراق اظهار داشت دولت اقلیم کردستان در اربیل بار دیگر حاکمیت عراق را نادیده گرفته و از آمریکا برای حمایت از مرزهای عراق با سوریه درخواست نیرو کرده است. کاری که بدون اجازه و موافقت دولت فدرال بوده است. الکلابی گفت دولت اربیل به قلدری اش ادامه می دهد، اما این وضعیت ادامه نخواهد یافت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 3
    دولت عراق چند بار تا حالا جلوی ترکیه واستاده ؟!
  • محمد IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    0 1
    عراق مگه دولت داره؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس