کد خبر 1145367
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴
ردپای طرف‌های اجیرشده از سوی آمریکا در حمله راکتی به الخضرای بغداد

یک کارشناس امور امنیتی عراقی در حالی طرف‌های اجیرشده از سوی سفارت آمریکا در بغداد را در حملات راکتی شب گذشته به منطقه سبز بغداد دخیل دانست؛ که واکنش ائتلاف آمریکایی این موضوع را تقویت کرد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری المعلومه، «صباح العکیلی» کارشناس امور امنیتی عراقی امروز چهارشنبه، طرفهای اجیرشده از سوی سفارت آمریکا را عامل حمله به منطقه الخضراء اعلام کرد و هدف آنها را کاستن از باخت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا دانست.

بیشتر بخوانید:

اصابت راکت به اطراف سفارت آمریکا در بغداد/ «اصحاب الکهف» مسئولیت حمله را برعهده گرفت

وی افزود: اعلام برائت گروههای مقاومت اسلامی عراق به‌ویژه کتائب حزب‌الله از این حمله به منطقه الخضراء در شب گذشته، تأکیدی بر این است که گروههای اجیرشده از سوی خارج به‌ویژه از سوی سفارت آمریکا در این اقدام غوغائی مشارکت دارند.

العکیلی تأکید کرد: گروههای مقاومت اسلامی عراق همچنان به آتش‌بس متعهد هستند و این اقدام یعنی حمله راکتی به منطقه الخضرای بغداد؛ ناشی از کودنی و نادانی و مزدوری برای ترامپ است، همان‌طور که کتائب حزب‌الله گفته است.

گردانهای حزب‌الله عراق در واکنش به حمله راکتی شب گذشته به منطقه الخضرای بغداد آن را از دو حالت خارج ندانسته بود؛ نادانی یا مزدوری برای ترامپ و تیمش. کتائب حزب‌الله این حمله را با هدف سرپوش گذاشتن بر شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دانسته بود،

این در حالی است که واکنش ائتلاف تحت سرکردگی آمریکا درباره حملات موشکی به منطقه الخضرای بغداد تردیدهای بیشتری درباره عاملان این حمله ایجاد کرده است زیرا «واین مارتو» سخنگوی ائتلاف آمریکایی اعلام کرد: پایگاه عراقی هدف قرار گرفته است و تلفاتی به نیروهای ائتلاف بین‌المللی وارد نشده است.

همزمان آنتونی شیفر سرهنگ بازنشسته آمریکایی و کارشناس امور راهبردی لندن درباره خروج نظامیان آمریکایی از عراق گفت: خروج نیروها به‌مفهوم دست برداشتن از عراق نیست و هرگاه اراده کنیم می‌توانیم در آنجا حضور نظامی داشته باشیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
    0 0
    امرکیا از عراق بیرون نخواهد رفت مگر حداقل یک دهم ویتنام از مردم عراق بکشد شما بگید شهید بشود اما ترکها امریکا ا از عراق بیرون خواهد راند چون عراقی ها همیشه در طول تاریخ به همراه ایرانی ها توسری خور بودند قره باغ را نگاه کنید ایکی ثانیه ترکها کار را تمام کردند ایران دارد به یمن کمک می کند خدا به داد یمنی ها برسد 8 سال است یمنی ها دارند مرتب پیروز می شوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس