پوتین: با نقض حقوق روزنامه نگاران روسی سخت و قاطع برخورد می‌شود

رئیس‌جمهور روسیه در کنفرانس سالانه خود تأکید کرد که تحریم‌ها و محدودیت‌های تجاری علیه کشورهایی که با بحران کرونا روبرو هستند، باید لغو شود.

به گزارش مشرق، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در سخنرانی سالانه خود که سال جاری به واسطه شیوع کرونا به صورت مجازی برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات یکجانبه ایالات متحده علیه کشورهای جهان همچون جمهوری اسلامی ایران خواستار لغو تحریم‌ها و محدودیت‌ها علیه کشورهایی شد که با بحران کرونا روبرو هستند.

وی در این خصوص تصریح کرد: «تحریم ها و محدودیت تجاری علیه کشورهایی که در مقابله با کرونا با دشواری روبه رو هستند، باید لغو شود».

بیشتر بخوانید:

چرا کشورهای خارجی به ایران واکسن کرونا نمی‎فروشند؟

رئیس‌جمهور روسیه که روز سه شنبه بعد از تأیید نهایی «جو بایدن» در مجمع گزینندگان آمریکا (الکترال کالج) به عنوان رئیس‌جمهور منتخب ایالات متحده به وی تبریک گفت، در کنفرانس خبری خود ابراز امیدواری کرد که دولت بایدن بتواند برخی از مشکلات میان دو کشور را رفع کند.

وی در این خصوص توضیح داد: «مسکو فرض را بر این قرار می‌دهد که رئیس‌جمهور منتخب آمریکا (جو بایدن) وقایع را درک کند و مشکلاتی که در روابط میان روسیه و آمریکا به وجود آمده را رفع کند».

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین به ارتباط «الکسی ناوالنی» چهره مخالف دولت روسیه که اخیراً موضوع مسمومیت وی جنجال‌برانگیز شده بود و آمریکا اتهاماتی علیه مسکو وارد کرده بود، با سازمان‌ جاسوسی آمریکا اشاره کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس