کد خبر 1156145
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
مسکن نمایه

رئیس اتحادیه مشاوران املاک از افزایش ۷۲ درصدی قراردادهای مسکن کشور طی ۹ ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: قیمت مسکن در تهران، ۱۵ درصد کاهش یافته است.

به گزارش مشرق، مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به آمار معاملات مسکن شهر تهران از ابتدای امسال تا ۲۲ آذرماه اظهار کرد: از تاریخ اول فروردین ۹۹ تا بیست و دوم ماه جاری ۲۳۶ هزار و ۶۶۹ فقره قرارداد (مبایعه نامه و اجاره نامه) در سامانه کد رهگیری ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۹ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید:

جزئیات فروش متری مسکن در بورس

وی با بیان اینکه در مبایعه نامه و اجاره نامه نیز به ترتیب شاهد رشد ۴۴ و ۲۰ درصدی هستیم افزود: در ۹ ماهه سال گذشته کل قراردادهای مسکن شهر تهران ۱۸۴ هزار و ۷۲۱ فقره بوده است.

بیشتر بخوانید:

آمار عجیب از قیمت مسکن

رئیس اتحادیه مشاوران املاک به آمار قراردادهای مسکن کل کشور نیز اشاره کرد و افزود: از تاریخ اول فروردین ۹۸ تا ۲۲ آذر ۹۸، ۸۱۴ هزار و ۵۷۳ فقره قرارداد در کل کشور ثبت شده این در حالیست که از مدت مشابه امسال کل قراردادها یک میلیون و ۳۹۷ هزار و ۵۲۱ فقره قرارداد در سامانه کد رهگیری ثبت شده است این تعداد حاکی از افزایش ۷۲ درصدی قراردادهای مسکن طی ۹ ماه امسال است.

قلی خسروی با اشاره به ثبات بازار مسکن گفت: ثبات در بازارهای اقتصادی باعث کاهش حدود ۱۵ درصدی قیمت مسکن تهران شده است. این اتفاق در حالی روی داده که در شهر تهران قراردادها ۲۹ درصد افزایش یافته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    6 0
    ۴۰۰ درصد بالا رفتن حالا ۱۵ درصد پایین اومدن
  • علیرضا DE ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    7 0
    کشوری که پول ملی آن بی ارزش شود همین است یک مشت املاکی با نام جدید دلال بر همه چیز این مردم مسلط شدند ودولت هم همراهی میکند
  • IE ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    2 0
    سلام.برایم خیلی جالب است که یک پراید۳۰ میلیونی ویک پیکان ۲۰ میلیونی وحتی یک تراکتورمزرعه شماره پلاک شماره بدنه داردمالک پیکان اگر۱۰ ک...سرعت بالاتربرودفوراجریمه وپیامک به مالک خودروارسال میگردددولتی که اینقدرمنظم عمل میکندوتمام شناسه یک پیکان رالحظه ای رصدمیکندیعنی توان یک بازارمتحدالشکل مسکن وآپارتمان درتهران رانداردکه هرکدملی چندواحدآپارتمان داردهرواحدآپارتمان وخانه درسال چندبارخریدوفروش شده ومصرف کننده واقعی کی هست آیا۴ نفردلال سکه وارزومحتکرمسکن راکنترل نمیکندآیانمی شودکه دفاترسندرسمی وگروه های مشاوراملاک دراختیارپلیس قضایی قرارگیرندتایک نفر۳۰ سال برای سرپناهی زجرنکشدوچندنفردلال هم سودهای کلان احتکارمسکن وآپارتمان رابه جیب بزنندوریشخندی هم به همه فقرانزننداگرمثل کشورهای پیشرفته سیستم به روزشودقطعاپول ملی ایران اسلامی که ریال است نیزارزش پیدامیکندودلال دراملاکی برای دلارتبلیغ نمیکندو.....
  • ح س IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    1 0
    بازار خریدوفروش ومعاملات این مردم مظلوم ومتمدن ومتدین دست یک عده دلال فرصت طلب وحریص افتاده که درصد پایینی از کل مردم ایران را تشکیل میدهند آیا وقت آن نرسیده که سازمان مشاورین املاک تشکیل وبا اشتغال چند صد هزار نفری جوانان تحصیلکرده جویای کار کنترل این بازار مهم را ازدست این افرادی که اکثر آنها دارای چندین ملک یا چندین حقوق هستند وکارنامه سیاهی در بحران وگرانی قیمت مسکن درایران خارج کرده و زیر نظر قوه قضائیه ودست شورای هماهنگی سازمان مردمی مشاورین املاک کشور قرار دهند خواهشمندیم مسولین ودلسوزان اقدامی خداپسندانه بکنند ومن ا...توفیق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس