ارتش سودان نمایه

سفارت آمریکا در خارطوم اعلام کرد که دولت این کشور، نام سودان را از لیست موسوم به «کشورهای حامی تروریسم» خارج کرده است.

به گزارش مشرق، پس از گذشت ۵۲ روز از اعلام عادی‌سازی روابط میان سودان و رژیم صهیونیستی، دولت آمریکا امروز (دوشنبه) به طور رسمی اعلام کرد که نام سودان را از لیست موسوم به «کشورهای حامی تروریسم» خارج کرده است.

بیشتر بخوانید:

سودان مانعی برای مقاومت فلسطین می‌شود

سفارتخانه آمریکا در سودان طی بیانیه در صفحه فیس‌بوک خود اعلام کرد: «مدت ۴۵ روزه پس از اطلاع‌ به کنگره پایان یافت و وزیر خارجه ابلاغیه‌ای مبنی حذف نام سودان به عنوان کشور حامی تروریسم، امضاء کرد و این ابلاغیه از امروز (۱۴ دسامبر) به اجرا در می‌آید تا در اسناد فدرال ثبت شود.»

مجلس نمایندگان آمریکا در اکتبر گذشته ابلاغیه‌ای از جانب دولت دونالد ترامپ مبنی بر خارج کردن نام سودان از لیست کشورهای حامی تروریسم، دریافت کرد. این تصمیم دولت آمریکا بلافاصله پس از سازش سودان با رژیم صهیونیستی گرفته شد.

سودان از سال ۱۹۹۳ به بهانه حمایت از گروهک القاعده و به اتهام پناه دادن به اسامه بن لادن، در لیست موسوم به «کشورهای حامی تروریسم» آمریکا قرار گرفته بود. اما در تاریخ  ۲۳ اکتبر، آمریکا، رژیم صهیونیستی و سودان در بیانیه مشترکی از دستیابی خارطوم و تل‌آویو به توافق عادی‌سازی روابط بین این دو طرف خبر دادند و در پی آن دولت آمریکا به خارطوم قول داد که نام سودان را از لیست مذکور خارج سازد.

دولت خارطوم بر این باور است که با خروج از این لیست، می‌تواند وام‌های اقتصادی بیشتری دریافت کرده و سرمایه‌گذاران را وارد سودان کند. با این حال دونالد ترامپ در ۲۸ آبان ماه، وضعیت اضطراری در قبال سودان را یک سال دیگر تمدید کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • رضا IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    2 1
    این اقدام به این معنی است که واقعا از این پس دولت سودان حامی تروریسم شده است!!
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    0 0
    تروریسم یعنی مخالفت با اسراییل
  • iran IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    0 0
    جایزه خیانت به اسلام و مسلمانان ! جایزه خیانت به آرمان رهایی قدس فلسطین اشغالی ! جایزه پذیرفتن بردگی برای اسرائیل .. چقدر ارزان می‌فروشند !!! ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس