کد خبر 1136711
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
سودان: توافق با اسرائیل اولیه و شفاهی است

وزیر خارجه دولت موقت سودان اعلام کرد توافق این کشور با رژیم صهیونیستی اولیه و شفاهی است و تصویب نهایی آن منوط به موافقت پارلمان است.

به گزارش مشرق به نقل از القدس العربی، «عمر قمرالدین» وزیر خارجه سودان، اعلام کرد توافق با رژیم صهیونیستی نهایی نشده است و این توافق اولیه و شفاهی است.

او گفت: ما در ساعات اخر مذاکراتمان برای خروج نام کشورمان از لیست تروریسم آمریکا در معرض فشارهایی قرار گرفتیم. مسئله حذف نام سودان از فهرست تروریسم به موضوع عادی سازی پیوند داده شد و ما مجبور به انجام این توافق شدیم. مهم این است که سودان اکنون از این لیست خارج شده است. ما با تمام طرف‌ها از جمله اسرائیل روابط خوب خود را حفظ خواهیم کرد.

وزیر خارجه سودان افزود: توافق عادی‌سازی روابط با اسرائیل اولیه و شفاهی است و تصویب نهایی آن به موافقت پارلمان بستگی دارد. بندهای مکتوبی وجود ندارد و توافق بعدا نوشته خواهد شد و به پارلمان برای تصویب ارجاع داده می‌شود.

بیشتر بخوانید

وزیر خارجه سودان: راهی جز توافق عادی‌سازی روابط نداشتیم

از سوی دیگر، جمعیت مشاغل سودان دولت انتقالی را به عدم شفافیت و فریب دادن مردم درباره عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی متهم کرد.

این جمعیت اعلام کرد این معامله تنها در خدمت آمریکا و رژیم صهیونیستی است و تنها به دودستگی بیشتر در سودان منجر می‌شود. رژیم صهیونیستی یک دولت اشغالگر و نژادپرست و حامی تندروی است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا جمعه گذشته اعلام کرد که سودان و رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط و صلح به توافق اولیه رسیده‌اند. مسئله‌ای که موجی از خشم را میان مخالفان این اقدام در سودان به راه انداخت و تظاهرات مردمی طی هفته جاری در این کشور در اعتراض به این تصمیم برگزار شده است.

سودان سومین کشوری است که در کمتر از ۳ ماه گذشته به صف عادی سازی روابط با میانجیگری و فشار دولت آمریکا پیوست و به ادعای مسئولان آمریکایی و صهیونیستی کشورهای عربی دیگری نیز به زودی به این صف خواهند پیوست.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
    1 0
    مجبورن امریکا بخواد اقتصاد مردم سودان نابود میکنه
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
    1 1
    آخی، خوشحاله که از لیست بدهای اونا خط خورده ..! عجب، معیار خوب و بد این لیست دست کیه؟ چیزی که من دارم، بقیه نباید داشته باشند والا بد هستن! باید از خودتحقیری ملت بعضی سرزمین ها افسوس خورد.
    • پرهام IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
      0 0
      سودان از هم پیمانان ایران ومقصد کالا های ایرانی بود واسراییل چنبار چنتا کارخونه در سودان رو به بهانه تولید اسلحه توسط سپاه بمباران کرد؛ولی واز وقتی دولت روحانی وجریان انفعال سرکار اومدند دست از حمایت سودان برداشتند ونتیجش شد این!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس