ارتش سودان نمایه

فرماندهان سودانی در دیدار با هیأت صهیونیست و در راستای عادی‌سازی روابط خود، اعلام کردند که می‌توانند از ارسال سلاح به گروههای مقاومت حاضر در نوار غزه جلوگیری کنند.

به گزارش مشرق، یک هیأت نظامی صهیونیست در هفته جاری به خارطوم پایتخت سودان سفر و با مسئولان نظامی این کشور دیدار کرد.

منابع آگاه به روزنامه الاخبار لبنان گفتند که این هیأت، مذاکرات چند ساعته‌ای با مسئولان نظامی سودان داشته است، ولی «عبدالفتاح البرهان» رئیس «شورای حاکمیت» و فرمانده کل نیروهای مسلح سودان در این نشست حضور نداشته است.

بیشتر بخوانید:

امارات آغاز روابط تجاری با رژیم صهیونیستی را اعلام کرد

به گفته این منابع، گزارش این دیدار در اختیار البرهان قرار گرفت و مهمترین مسائلی که مطرح شد، «همکاری نظامی در مبارزه با تروریسم به صورت کلی» بوده است.

این منابع همچنین خبر دادند که منظور هیأت اسرائیلی و فرماندهان سودانی از مبارزه با تروریسم، «همکاری اطلاعاتی برای جلوگیری از قاچاق سلاح به نوار غزه و در نتیجه تأمین امنیت دریچه آفریقا» است.

در واقع صهیونیستها با کمک فرماندهان سودانی قصد دارند مانع از ارسال سلاح به گروههای مقاومت حاضر در نوار غزه شوند.

رادیو ارتش اسرائیل هم خبر داد که این سفر، مقدمه‌ای برای سفر یک هیأت بزرگتر صهیونیستی است که طی هفته‌های آتی برای بررسی توافقنامه‌های مشترک در زمینه‌های کشاورزی، اقتصادی و آبیاری عازم خارطوم خواهد شد.

این سفر در حالی صورت گرفته که دولت کنونی سودان نتوانسته است مطالبات اقتصادی و مدنی شهروندان این کشور را برآورده کند و گرانی بی‌سابقه‌ای، تورم را در این کشور افزایش داده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
    0 0
    خیانت به آرمان فلسطین خاک تو سرتون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس