کد خبر 1155573
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷
بودجه ۱۴۰۰، آخرین ضربات دولت روحانی بر پیکر نحیف عدالت آموزشی

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: درآمدها و هزینه‌ها در بودجه سال آینده افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد و وابستگی به درآمدهای نفتی هم زیاد است.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی، درباره لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، گفت: ما انتظار داشتیم در سال آخر دولت، لایحه بودجه یکی از کامل‌ترین بودجه‌ها باشد چرا که معمولاً دولت‌ها در سال آخر بهترین بودجه خود را می آورند.

بیشتر بخوانید:

دلایل بذرپاش برای لزوم اصلاحات اساسی در لایحه بودجه ۱۴۰۰

وی در ارزیابی خود از لایحه بودجه سال آینده، افزود: دولت ۷ میلیارد دلار برای یارانه نهاده‌ها گذاشته‌ است که اگر با دلار ۲۰ هزار تومانی محاسبه شود، دولت نزدیک به ۱۴۰ هزار میلیارد تومان درآمد داشته و می تواند مبلغ یارانه نقدی هر فرد را به ۲۰۰ هزار تومان برساند.

بیشتر بخوانید:

چرا لایحه بودجه تقدیمی دولت قابلیت تصویب و اجرا ندارد؟

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از سوی دیگر آن فسادی که در زنجیره توزیع نهاده‌ها که با قیمت ارز دولتی وارد می‌شود، از بین خواهد رفت.

میرتاج‌الدینی گفت: ما انتظار داشتیم دولت در بودجه سال ۱۴۰۰ برخی از مشکلات اساسی را حل می کرد. برای مثال درباره حامل‌های انرژی هیچ اقدامی در بودجه صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید:

آیا روحانی دنبال تحویل زمین سوخته است؟

وی تصریح کرد: قراردادهای تهاتر نفتی در بودجه سال ۹۹ وجود داشت و کمک خوبی برای پروژه های عمرانی بود اما در بودجه ۱۴۰۰ حذف شده است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: بودجه سال ۱۴۰۰ بسیار مبسوط بسته شده است و ارقام آن چه در بخش درآمدی و چه بخش هزینه‌ای افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد.

میرتاج‌الدینی با بیان اینکه در ظاهر وابستگی بودجه ۱۴۰۰ به نفت ۲۵ درصد است، گفت: اما اگر درآمدهای اوراق سلف نفتی، فرآورده‌های نفتی و امثال آن را حساب کنیم، بیش از ۴۰ درصد از بودجه را شامل می‌شود و می‌توان گفت که بیش از ۴۰ درصد بودجه از محل درآمدهای نفتی است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    0 0
    باند مشایی هنوز فعاله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس