به گزارش مشرق، مهرداد بذرپاش، رئیس دیوان محاسبات کشور درباره نکات مهم بودجه سال آینده در توییتر نوشت: با همراهی همکاران متخصص و کارشناس در دیوان محاسبات، لایحه بودجه پیشنهادی دولت محترم برای سال ۱۴۰۰ مورد بررسی قرار گرفت.

به برخی از نکات استخراج شده، در ادامه اشاره می‌شود.

کسری تراز عملیاتی در لایحه، بیش از ۱۱۷٪ نسبت به قانون بودجه ۹۹ رشد دارد و از ۱۴۷ هزار میلیارد تومان به ۳۱۹ هزار میلیارد رسیده است.

دولت با پیش بینی تکرار رشد مالیات بر نقل و انتقال سهام، رقم مالیات بر ثروت را تا عدد عجیب۱۷۸٪افزایش داده که تحقق آن با تجربه۳ماه اخیر تقریبا محال است.

علاوه بر وابستگی ۵۰ درصدی لایحه به نفت، رشد فوق العاده برای فروش آن درنظر گرفته شده که با واقعیت همخوانی ندارد.

بزرگترین جهش بودجه در فروش سهام صورت گرفته و از۶.۷هزارمیلیاردتومان به٩٠هزارمیلیارد رسیده است.این پیش بینی با بی اعتمادی فعلی به بازار سرمایه، دست نیافتنی ارزیابی می‌شود.

واقعی‌ترشدن بودجه شرکت‌های اصلی مثل شرکت نفت و پالایش و پخش فراورده‌های نفتی و... از محاسن این لایحه است.

موارد کلی فوق و جزییات بسیاری که در گزارش رسمی دیوان محاسبات تقدیم نمایندگان مجلس شده است، ما را به این جمعبندی می‌رساند که لایحه پیشنهادی دولت به اصلاحات اساسی نیاز دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حجت الله IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    10 0
    دمت گرم دکترمهرداد عالی گفتی ولی کمی خفیف گفت ای بایستی کل بودجه شوخم بخوره
  • ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    1 0
    مجلس شجاعت داشته باشد و بودجه را به دولت برگرداند
  • TW ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    0 0
    ملت عزیز تازه این کلیاتش رو داره میگه ! در جزئیات و نحوه تخصیص بودجه به هر سازمان و ... ببین وضع چطوره! از جمله عدالت آموزشی!!
  • DE ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    1 0
    اشتباه دوستان اینجاست ، که این اسمش بودجه است ماهیتش تقسیم سفره انقلاب در یک دورهمی از خودی ها است ! مردم ایران هم به دنبال نخود سیاه ! البته در بخشهای که پول کم میاد مردم عزیز همیشه در صحنه وظیفه تامین اش را دارند ! علی برکت الله .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس