مرکز دیده بانی ترکیه- روسیه بر آتش بس قره باغ نظارت می‌کند

رئیس جمهور آذربایجان اعلام کرد که مرکز دیده بانی ترکیه- روسیه برای نظارت بر آتش بس قره باغ در بخش آغدام جمهوری آذربایجان برپا می شود.

به گزارش مشرق به نقل از تاس، «الهام علی‌اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان روز شنبه در نشستی با حضور «میخائیل بوچارنیکوف» سفیر روسیه در آذربایجان و «آندرژی کاسپرزیک» نماینده خصوصی ریاست گروه مینسک اعلام کرد که در منطقه آغدام این کشور مرکز دیده‌بانی ترکیه- روسیه برای نظارت بر آتش بس در قره باغ برپا خواهد شد.

علی اف در این باره گفت که «ما اکنون در مرحله برپایی یک مرکز دیده بانی در بخش آغدام جمهوری آذربایجان هستیم».

وی افزود: «مرکز دیده بانی ترکیه- روسیه بر رژیم آتش بس نظارت خواهد کرد. و من فکر می‌کنم که این یک نشانه بسیار خوب از همکاری منطقه‌ای است، یک نشانه خوب از همکاری میان ترکیه و روسیه. و این اکنون یک واقعیت است».

گفتنی است که درگیری‌های نظامی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه مورد مناقشه قره باغ از ۲۷ سپتامبر سال جاری آغاز شد. روز نهم نوامبر، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به همراه الهام علی اف، همتای آذربایجانی خود و «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان بیانیه‌ای مشترک در مورد برقراری آتش بس کامل در منطقه قره باغ (از روز دهم نوامبر) صادر کردند. طبق این بیانیه، طرف‌های آذربایجانی و ارمنستانی مواضع خود را حفظ کرده و نیروهای ارمنستانی بخشهای معینی را به جمهوری آذربایجان برمی گردانند.

افزون بر این، حافظان صلح روسیه قرار است در امتداد خط تماس و در کریدور لاچین که قره باغ را به ارمنستان متصل می‌کند، مستقر شوند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • DE ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    7 2
    یاشاسین آذربایجان و ایران
  • IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    1 12
    خدا عاقبت به خیرمون کنه
  • IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    3 24
    ترکیه جزو یکی از کشورهای متخاصم است و در جربویان اون رژه کذایی به فارس و ایران و ارمنی فحاشی کرده بود نمیتواند ناظر صلح باشد .. علی اووف دروغ میگوید اینها فقط در طرف اران پایگاه دارند همین ...
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    1 17
    اومدن برا داعش پایگاه درست کنند مادر خوابیم
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    1 0
    اردوغان اشتباه کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس