کد خبر 1164331
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۸
سقوط بالگرد در پاکستان ۴ کشته برجای گذاشت

ارتش روسیه از جمهوری آذربایجان خواسته اطلاعاتی را در زمینه سرنگون شدن یک بالگرد خود حین نبرد ارمنستان با جمهوری آذربایجان به مسکو ارسال کند.

به گزارش مشرق، بازرسان ارتش روسیه از جمهوری آذربایجان در زمینه تحقیق در پرونده سرنگونی بالگرد نظامی «Mi-۲۴» خود در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان درخواست کمک کرده‌اند.

«وبگاه رادیو ارمنستان» روز سه شنبه به نقل منابع مطلع گزارش داد در طی تحقیقات از این پرونده برای روشن شدن هویت مظنونان و همچنین برخی شرایط دیگر این حادثه درخواستی برای کمک حقوقی از جمهوری آذربایجان ارسال شده است.

یک مقام آگاه در این باره گفت که تنها پس از دریافت اطلاعات مربوطه، حکم اتهام قتل خلبانان روس صادر می‌شود. وی گفت که در حال حاضر بازرسان نظامی کمیته تحقیقات روسیه در حال تحقیق در مورد یک پرونده جنایی تحت ماده «قتل عمدی دو یا چند نفر بر مبنای قانون کیفری فدراسیون روسیه» هستند که مجازات حبس ابد را در نظر می‌گیرد.

در اثر سرنگونی بالگرد روسیه توسط پدافند جمهوری آذربایجان در ۹ نوامبر، این بالگرد بر فراز ارمنستان  سقوط کرد و دو خدمه کشته و یک تن مجروح شدند. بعد از این حادثه جمهوری آذربایجان اعلام کرد که «به طور تصادفی» این بالگرد را سرنگون کرده است.

وزارت امور خارجه آذربایجان در آن برهه اعلام کرد این خطا به این دلیل رخ داد که بالگرد مذکور نزدیک مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان حین نبرد باکو و ایروان در حال پرواز بود.

باکو و ایروان در ۱۰ نوامبر (سه شنبه ۲۰ آبان) با توافقی که با پادرمیانی روسیه حاصل شد، به چند هفته نبرد خونین خاتمه دادند. در توافق آمده است جمهوری ارمنستان منطقه کلبجار و منطقه لاچین را تحویل جمهوری آذربایجان خواهد داد و کریدور لاچین را تا عرض ۵ کیلومتر پشت سر خواهد گذاشت. همچنین جمهوری‌ ارمنستان ارتباطات حمل و نقلی بین مناطق غربی جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان را فراهم می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
    16 5
    هلیکوپتر روسی وسط جنگ چکار میکرد
  • محمد IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
    5 16
    روسیه بعد از سکوت دیگه داره عصبانی میشه و امپر میزنه بالا ، بدا به حال باکو که رگ غیرت اسلاو ها در حال خروش است
  • ناشناس IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
    13 20
    بالگرد در روسیه در مرز نخجوان چه غلطی میکرد که سرنگون بشه
    • شاه عباس IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
      4 15
      روسیه تازه داره نقشه می کشه برای بازگشت به اوج ، اوجی که خان باکو برای روس یعنی موش
    • IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
      15 15
      همونکاریو که جنگنده های صهیونیستی و ترکی تو اسمون باکو میکردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس