اذربایجان2.jpg

جنگ در شمال رود ارس پس از یک ماه و نیم تبادل آتش به پایان رسید و دولت ارمنستان با پذیرش شکست از باکو و متحدانش، ۷۰ درصد از مساحت تحت تصرف را در منطقه «قره باغ» از دست داد.

سرویس جهان مشرق؛ از پنجم مهرماه امسال تحولات در شمال رود ارس با حمله همه جانبه نیروهای ارتش آذربایجان علیه نظامیان ارمنستانی برای بازپس گیری منطقه مهم و راهبردی «قره باغ» وارد مرحله جدیدی شد و درگیری های سنگینی در این محور به وقوع پیوست.

نیروهای آذربایجانی برخلاف گذشته در این جنگ تمام عیار و سرنوشت تنها نبودند و ارتش ترکیه با ارسال تجهیزات نظامی و اعزام یگان های پهپادی و مستشاران نظامی در میدان نبرد حاضر شد و  در جریان نبردها نقش ویژه ای را در حمایت از باکو ایفا کرد.

حمایت های دولت ترکیه از آذربایجان در این جنگ فقط به این موارد خلاصه نشد و آنکارا صدها تن از عناصر گروهک‌های تروریستی را هم از مناطق اشغالی شمال غرب سوریه و سایر کشورهای منطقه به خطوط درگیری ها در منطقه قره باغ اعزام کرد تا راه برای پیشروی ها باز شود.

ائتلاف تشکیل شده برای پشتیبانی از دولت آذربایجان در جنگ قره باغ یک ضلع مهم دیگر هم داشت و رژیم صهیونیستی با ارسال تجهیزات نظامی به باکو کمک کرد با قدرت بیشتری  وارد عمل شود و کار را برای نظامیان ارمنستانی در میدان نبرد سخت تر کند.

به گزارش مشرق، جنگ در قره باغ پس از ۴۵ روز درگیری سنگین در بیستم آبان ماه امسال با امضای توافقی که روسیه نقش اصلی را در تصویب آن برعهده داشت با پیروزی چشمگیر دولت آذربایجان به پایان رسید و ارمنستان با دادن امتیازهای زیاد متحمل شکستی مهلک شد.

از زمان آغاز درگیری ها نیروهای ارتش آذربایجان با پشتیبانی گسترده نیروی هوایی ارتش ترکیه (به ویژه یگان پهپادی) و دیگر نیروهای اعزامی به این منطقه، موفق شدند دهها منطقه را با مساحت ۳ هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربعی در منطقه قره باغ از تصرف نظامیان ارمنستانی خارج کنند.

در جریان جنگ یک ماه و نیمه در منطقه قره باغ با عقب نشینی نیروهای ارمنستانی مناطق مهمی از جمله «شوشا، فضولی، هادروت، قبادلی، زنگیلان، جبرائیل، قراوند و ...» پس از نزدیک به ۳۰ سال تصرف، به کنترل نیروهای آذربایجان و متحدانش درآمدند.

با پیشروی های میدانی نظامیان آذربایجانی و عناصر ائتلاف، تحولات میدانی ۱۸۰ درجه تغییر کرد و حدود ۳۵ درصد از مساحت منطقه قره باغ (نقاط جنوب شرق، جنوب غرب و جنوبی هم مرز با ایران) به تسلط باکو درآمد.
 

برای مشاهده جزئیات نقشه روی آن کلیک کنید

البته با توجه به توافق صورت گرفته که با نظارت روس‌ها در حال پیش بردن است، بخش هایی از مناطق شمال شرق، شمال غرب، جنوب غرب و غرب منطقه قره باغ در هفته های آینده و براساس زمان بندی مشخص به نیروهای آذربایجانی تحویل داده می‌شود.

براساس این توافق ایروان موظف است نیروهای خود را از مناطق «آقدام، لاچین، کلبجر، قراگول» و مناطق غربی و شمال غربی علادین و مناطق غربی، جنوب غربی و شمال غربی قبادلی که با ارمنستان هم مرز هستند، خارج و کنترل این نقاط را به باکو واگذار کند؛ در این توافق مقرر شده شهر لاچین زیر نظر نیروهای صح روسی قرار گیرد.

با در نظر گرفتن این بخش از توافق دولت ارمنستان حدود ۳۵ درصد دیگر از مساحت منطقه قره باغ را تخلیه می‌کند و به نیروهای ارتش آذربایجان تحویل می‌دهد تا در مجموع حدود ۷۰ درصد از خاک این منطقه به کنترل باکو و متحدانش درآید.

براساس توافق به دست آمده، حداقل ۲ هزار نفر از نیروهای روسی با ۵۰۰ خودروی نظامی و زرهی در محور مرکز به شمال منطقه قره باغ از جمله مناطق «خان کندی، خوجالی، مارتونی، کارمیرشوکا، داغیورد، هیوالی، مارتاکرت و ...» مستقر خواهند شد.

سرلشکر «ستم عثمانوویچ» معاون فرمانده ناحیه نظامی جنوب نیز فرماندهی گروه صلح بانان روسیه را در این مناطق برعهده خواهد داشت؛ این نقاط که ۳۰ درصد از خاک منطقه قره باغ را شامل می شوند در سیطره دولت ارمنستان باقی خواهند ماند.

به گزارش مشرق، دولت ترکیه از توافق به وجود آمده رضایت کامل ندارد چرا که نگران نفوذ نیروهای روسی در منطقه قره باغ است و در همین ارتباط پهپادهای نیروی هوایی ارتش خود را در روزهای گذشته از پایگاه هوایی استان ایغدیر در شرق این کشور در نزدیکی حریم هوایی ارمنستان به پرواز درآورده تا فعالیت های نیروهای صلح بان روسیه را در محورهای اربونی و ایروان رصد کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 217
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 229
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    26 47
    مشرق ، نقشه بالا را نگاه کردم چقدر دقیق احسنت
    • US ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      9 10
      قبول ندارم!
    • IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      چه جولانی میده اسراییل توی جمهوری آذربایجان انشاالله که اسلام واقعی پیروز است نه نسخه علی اف یا اردوغانی که سفارت اسراییل دارند
    • IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      انشاالله ازادی باکو به دست مجاهدین اسلام
    • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      71 53
      مشرق راسته توی رسانهای پانترک ها به خاک ایران طمع دارند؟
    • علی IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      38 44
      امیدوارم برادران آذربایجانی بعد این پیروزی بزرگ، در گام بعد تلاش کنند برای استقلال از نفوذ اسرائیل و بقیه کشور ها تا سرافراز تر بشن
    • IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      80 28
      بهترین راه برای حفظ امنیت اراضی ارمنستان و اعاده غرور ملی آنان، درخواست داوطلبانه ی این کشور برای پیوستن به ایران بزرگ است. در صورتی که ایروان به عنوان استانی از ایران بزرگ محسوب شود، امنیتش تضمین خواهد شد.
    • بهزاد AM ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      69 9
      اسراییل و ترکیه و پاکستان ۳ کشوری بودند که رسما از آذربایجان حمایت کردند.
    • IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      31 33
      صهیونیست‌ها نفت آذربایجان را گران‌تر می‌خرند و سلاح‌های خود را به آذربایجان ارزان‌تر می‌فروشند تا از نفوذ ژئوپلتیک و جغرافیای آذربایجان برای اهداف راهبردی بهره‌مند شوند و مقامات آذری از کنار تهدیدات ضدایرانی حضور صهیونیست‌ها به سادگی عبور کرده‌اند. جنگ اخیر قره‌باغ نیز با تحریک مرموز از سوی ترکیه شکل گرفته و با پنهان شدن پشت مسئله قره‌باغ و حضور نظامی در آذربایجان، اهداف پان‌ترکیستی را به موازات اهداف راهبردی و ضدایرانی و منطبق با برنامه‌های انگلیسی و امریکایی در قفقاز تدارک می‌کنند و اولین نشانه‌های آن، تبدیل وضعیت امروز به حضور نظامی پایگاهی برای ترکیه و سپس ناتو است. وقاحت رسانه‌های ترکیه و نزدیک به حزب حاکم که تصریح دارند، گام بعدی آن‌ها در تبریز است، بخشی از رویکردهای قفقازی ترکیه را برملا می‌کند. این در حالی است که قبل از هر بازیگر دیگر، ایران و روسیه، حق دارند در مورد قفقاز و قره باغ و بحران آن واکنش و مداخله داشته باشند
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    تو این وسط ایران هیچ سودی نکد فقط ضرر
    • محمد ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      38 34
      ما که هزینه ای نکردیم که ضرر کنیم. خسارت روستا های مرزی هم از دو کشور گرفته ش
    • IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      63 43
      بزرگترین ضرر ایران در خوشبینانه ترین حالت ایجاد کریدور ترانزیت در ارمنستان مابین آذربایجان و ترکیه از مسیر نخجوان است و در بدبینانه ترین حالت از دست رفتن مرز زمینی با ارمنستان !!!!! ایران نباید بسادگی تسلیم ایجاد این مسیر ترانزیت شود چون با این اتفاق سهم و فایده ژئوپولتیک منطقه ای را از دست خواهد داد چرا که ایران در اوج قدرت منطقه ای قرار دارد و با این اتقاق توفق ترکیه در امور اقتصادی از ترکیه تا آسیای میانه تثبیت خواهد شد بدون اینکه سهم ایران در نظر گرفته شود اتحاد راهبردی با ارمنستان که گروهی کوته فکر آنرا نادیده گرفتند و به طرفداری از باکو پرداختند تنها راه چاره امتیاز گیریست اتفاق مصیبت بار اینکه ارمنستان با این کار فضای استداتژیک تنفس با جهان اطراف را کم کم از دست خواهد داد . ارمنستان صرفا از طریق گرجستان با جهان پیرامونی مرتبط خواهد شد که بسیار بسیار برای یک کشور اینگونه راه ارتباطی خطرناک خواهد بود چون گرجستان هر زمان اراده کند ارمنستان را به گوشه رینگ خواهد برد . ماگفته پیداست برخورد دیگر همسایگانش که شامل ترکیه و رژیم باکوست !!!
    • امیر IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      19 43
      اتفاقا سود ایران کسب تجربه بود تا مسوولین دفاع بفهمند در جنگ بین دولت ها باالله اکبر گفتن کسی پیروز نمی شود درست است عقده مهمه اما دیدید که نیرو های ارمنستانی عقیده داشتند اما بدلیل نبود تجهیزات مدرن وپدافند قوی و قدرت پهپادی و تجهیزات بروز شکست خوردند البته هر دو نیروی هوایی قوی نداشتند مهمترین فاکتور داشتن نیروی هوایی قوی است که در ایون جنگ حضور فقط به صورت پهپاد بود
    • IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      30 11
      آقای امیر، در نظر شیعه اثنی عشری این عقیده و ایمان است که مهم است و انشاءالله در نتیجه آزادی قره باغ آوارگان شیعه به خانه های خود باز میگردند.
    • در پاسخ به امیر IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      46 13
      عقیده رو یمنی ها دارند نه ارمنی هاو یمنی ها هیچ سامانه ضدموشکی و لباس های رزمی مناسبی ندارند اما ارتش عربستان که دومین ارتش از لحاظ سرمایه گذاری نظامی در دنیا هست رو شکست داده.اتفاقا این جنگ نشون داد عقیده اگه باشه حتی با سنگ هم میشه پیروز شد. (میتونید تصاویر اون مجاهد حوثی که با سنگ مزدورا رو وادار به عقب نشینی میکنه ببینید). ارمنیا نه تنها عقیده نداشت بلکه شجاعت هم نداشتند و به خاطر پیروزی 30 سال پیششون خیلی مغرور شده بودند.به عنوان مثال اگه اینا شجاع بودند به جای حمله به دفتر پاشینیان توی خط مقدم حاضر میشدند.
    • IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      27 4
      اتحاد استراتژیک بین دو قدرت هم وزن یا دو دولت با تراز اقتصادی مثبت ارزیابی میشود. دولت ایروان که یک دولت ورشکسته و فرومانده است که حتی از اداره ۳ میلیون جمعیت خود نیز ناتوان است، با این ورشکسته نمی توان شراکتی سودمند داشت. البته باید خاطرنشان ساخت دلهره شما ضرر بیشتر ایروان بعنوان یک کشور با تنگنای استراتژیک است ، نه ایران عزیز.
    • IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      3 8
      ایران نه سود میکنه نه ضرر کرد خوب با وجود حالت فوق العاده در باکو بخاطر اتش بس نفوذ ایران در باکو کم می شد از این به بعد نفوذ ایران افزایش خواهد یافت
    • JP ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      2 1
      سود؟ ضرر؟ حالت خوش نیست؟
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    37 51
    با تشکر از شما برای نقشه منطقه، منتهی این نقشه ناقص می باشد و منطقه تحت تسلط نیروهای ارمنی و مشرق نیوز را مشخص نکرده اید.
    • IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      11 4
      همون سبز رنگ دیگه میشه. معلومه که
    • IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      42 4
      عمو جان هیچ نیروی ارمنی در قره باغ نمی ماند فقط ساکنین ارامنه قره باغ (سبز رنگ) تحت حکومت آذربایجان می مانند. نیروهای نظامی ارمنی قره باغ باید خارج شوند.
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    68 91
    الان که مزدورهای اردوغان و عثمانی بریزند زیر این خبر!!!
    • IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      46 40
      تو نمیشه حرف نزنی؟؟
    • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      16 6
      بقول احمدی ...
    • DE ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      46 30
      درود بر همه ملت ایران و شکر خدای بزرگ را که سرزمین شیعه را آزاد ساخت
    • IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      41 51
      نژاد پرستی ترکیه برای احیای امپراتوری تکفیری ها و نوکری برای صهیونیست ها فقط ببینید روابط تاریخی ترکیه و اسراییل کودک کش را
    • IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      35 14
      الحمدلله که لشکر شیعه خاک خود را آزاد کرد و دشمن را به خاک ذلت نشاند.
  • DE ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    جنگ تمام شد اما شما مدرکی نشان ندادید که آذربایجان از تروریست ها استفاده می کنه اما دولت آذربایجان اسناد و مدارک تروریست های پ ک ک در قره باغ رو افشا کرد آذربایجان به اندازه کافی سرباز در اختیار داره مشکل آذربایجان نیروی هوایی بود که با خرید پهپاد این مشکل رو حل کرد
    • IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      50 50
      پهپادهاي اسرائيلي
    • IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      44 43
      تکفیری و اسراییل ربطی به شیعیان پاک ادربایجان ندارند اونا دست پرورده دیکتاتوری اردوغان واسراییل هستند شیعیان حق عزاداری برای امام حسین(ع)رو در جمهوری ادربایجان ندارند
    • آیلین IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      29 6
      چون ما ایرانیها (جمهوری اسلامی ایران و مشرق نیوز) از طرفداران آذربایجان بودیم.چه انتظاری داری؟
    • IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      25 40
      فیلم اسرای عرب زبان تو اینترنت هست که اسیر ارامنه شده اند .
    • محمد IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      32 2
      خداوند را شکر که خاک اشغال شده آزربایجان آزاد شد
    • IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      36 23
      جنگ تمام نشده ... البته که پانترکهایی مانند شما قصد دارید ایران را هم بصورت خزنده وبیصدا در مصادره پانترکیسم قرار دهید که اقوام ایرانی اجازه نخواهند داد هم شما و هم اقوام ایرانی میدانند قضایایی در پشت صحنه دارید .. خودتون رو به چمنی نزنید لطفا
    • IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      22 31
      مدرک میخواهی؟؟؟ .. درج کلمه وقیحانه و جعلی ا( ز)ر بایجان توسط همسنگر پانتورچت در ذیل این کامنتت که توسط تعوریسینهای صهیونیست ضد ایرانی برای مصادره و تجزیه و شکاف تاریخی و قومیتی و فارسی و ایرانیت ستیزی .. برای زوزه کشی محافل پانتورکییتی ابداع و طراحی گردیده... و تورکیه پرستی و بیگانه پرستی امثال حضرتعالی..
    • IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      27 18
      هر پانی دشمن وحدت ملی و مذموم است. و تمام اقوام ایرانی در یک صف واحد و متحد هستند. پس ارمنی گرامی از داغ آزادی قره باغ تهمت زنی نکن و از جانب ملت مسلمان و شیعه ایران اسلامی سخن نگو لطفا!
    • DE ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      24 18
      پانترکسیم و هر گونه پانگرایی حال میخواهد پان ارممیسم باشد یا پان ایرانسیم یا پانکردیسیم نشانه دیگر ستیزی و عقب ماندگی فرهنگی است. در عدم صداقت ترکیه و افزون خواهی اردوغان و تلاش او در برهم زدن ثبات منطقه، هم بحثی نیست. اما ادبیات شما در نقد و تمسخر لهجه ها و توهینهایی مثل زوزه کشیدن، نشان از آن دارد که حضرتعالی نیز یکی از همان پانها و عقب ماندگان فرهنگی هستید. ادبیات نقد و وحدت سوای ادبیات شماست، پان ارمنی / پان ایرانیست نه چندان محترم! در ضمن به خاطر داشته باشید هویت ایران اسلامی در درجه نخست اسلامیت و انقلابی بودن آن است، نه دغدغه های دو هزار و پانصد ساله امثال شما!
    • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      14 1
      مدرک نشان دادند ولی همشون مشخص شد جعلی بودند و ارمنی ساز . در هر صورت آذربایجان با کمک ترکیه و اسراییل توانست بر ارمنستان فرانسه و.... پیروز شود .
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    85 35
    الحمدلله که قره باغ آزاد شد و انشاء الله این ۷۰ درصد تسلط شیعه بر خاک قره باغ به ۱۰۰ درصد افزایش یابد.
    • مبین IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      69 55
      یاشاسین قره باغ، یاشاسین آذربایجان
    • IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      40 62
      شیعیان مظلوم آذربایجان سالهاست تحت ظلم حکومت مافیایی علیف هستند و الان اونجا تروریست های تکفیری حضور دارن با صهیونیست ها و اردوغان نه شیعیان
    • IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      31 24
      باید زمین های اشغال شده آذربایجان هم آزاد شود و به کشور برگردد
    • IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      14 25
      چه حسنی برای بنده و شما دارد؟
    • IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      21 9
      سربلندی مسلمین و بالاخص شیعه، یرای مسلمان و شیعه افتخار آمیزه. اگر آزادی خاک اسلام برای حضرتعالی مهم نیست. انشاء الله امت اسلامی آزادی قدس شریف را نیز به همین زودی خواهد دید.
    • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      16 39
      شیعیان خیلی مظلومند در آذربایجان نمونش رو در نارداران ببینید و دستگیری علما به دست حکومت علی اوف اونجا فقط صهیونیست وتکفیری هست
    • عباس IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      28 27
      آزادی این مناطق به شیعه ربطی نداره بلکه پیروزی ونفوذبیشتر اسراییل وترکیه رابه همراه دارد
    • ناشناس DE ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      8 18
      نفوذ اسراییل در آذربایجان این خیلی بده خیلی باید کاری کرد.
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    74 46
    هیچ منطقه ای در قره باغ در اختیار نیروهای نظامی دولت فرومانده ایروان باقی نخواهد ماند! و نیز قریب یک میلیون از شیعیانی که توسط ارامنه اشغالگر آوارا شدند به خانه های خود باز می گردند. آرتساخ جعلی نیز چنان از میان رفت که گویی اصلا نبود.
    • IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      1 16
      یک ملیون تو قره باخ جا می شه یه حرفی بزن بشه
    • IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      20 3
      ارمنی گرای محترم؛ شمانه شناختی از اسم منطقا داری نه حسن نیتی دارید و نه از جغرافیای مناطق اشغاای مطلع هستید. این منطقه قره باغ نام دارد و آوارگان شیعه، علاوه بر خانکندی از شهرهایی مثل شوشا و دیگر مناطق اشغالی که علاوه بر خود قره باغ توسط رفقای ارمنی شما اشغال شده بودند مجبور به ترک خانه شدند.
    • IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      17 1
      قره باغ 4000 کیلومتر مربع است. شهر تهران با 15 میلیون جمعیت 700 کیلومتر مربع است. بنظرت یک میلیون نفر در 4000 کیلومتر جا نمی شود؟
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    65 29
    مشرق جان، پیشنهاد می شود لااقل‌طوری گزارش را بنویسید که خواننده بداند، قره باغ مطابق ۴ قطعنامه روشن شورای امنیت و تصدیق مجامع بین المللی به تمامی متعلق به جمهوری آذربایجان است.
    • توهم توطئه IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      7 29
      ظاهراً شما متوجه نیستید. این مسائل یک دسیسه‌ی یهود بین‌الملل برای به چالش کشیدن سازمان ملل است تا سازمان ملل را کله‌پا کنند. یعنی اگر کسی به قطعنامه‌های سازمان ملل توجهی نکند، به کلی از بین خواهد رفت. قصد دارند سازمان ملل را به شهر خاصی در حوزه مدیترانه انتقال دهند
    • IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      21 7
      جناب متوهم؛ قطعنامه های شورای امنیت در دهه ۹۰ میلادی صادر شده و بر حقانیت ج.آذربایجان در موضوع قره باغ تاکید کرده. این هیچ ارتباطی به جابجایی ادعایی ساختمان :) سازمان ملل ندارد!
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    14 27
    تروریست ها رو خوب اومدی!
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    55 9
    70 درصد اراضی آزاد شده قره باغ یک طرف کریدور نخجوان زنگیلان که ترکیه رو به آذربایجان وصل خواهد کرد یک طرف
    • علی DE ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      47 12
      اقا ۷۰ درصد کجا بود ارمنیها با تمام همه قره باغ رو دو دستی تقدیم کردن که هیچ تازه یه کوریدور هم از نخجوان به قره باغ هم روش میدن فقط خانکندی هم ارمنیهایی که میخوان زیر بیرق اذربایجان باشن میتونن اونجا اقامت کنن زنده باد اذربایجان
    • آیلین IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      7 20
      ترکیه از طریق منطقه ی خودمختار نخجوان هیچ راه ارتباطی با آذربایجان شوروی ندارند مگر از طریق ایران.
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    67 35
    خوشم میاد بعد دو ماه که هیچ مدرکی از حظور بقول خودت ترویست ها ارائه ندادی بازم کم نمیاری و سر حرفت هستی
    • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      17 8
      واقعا
    • IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      12 11
      سفارت اسراییل
    • IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      11 30
      سفارت اسراییل گویای همه چیز برای سرکوب شیعیان در آذربایجان هست و تروریست های تکفیری
    • IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      30 10
      رژیم صهیونیستی در باکو و ایروان سفارتخانه دارد، اما ایروان در قدس سفارتخانه دارد ولی جمهوری آذربایجان در فلسطین اشغالی سفارتخانه ای ندارد. ب در ضمن دولت ایروان از جمله اولین دولتهایی بود که سفارت خود را در قدس بازگشایی کرد. بله سفارت گویای خیلی چیزهاست!
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    55 7
    کریدور ایجاد شده یک پیروزی ژئوپلیتیک برای ترکیه و تقریبا یک شکست برای ما بود
    • توهم توطئه IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      10 49
      ترکیه کارش تمام است. این کارها دسیسه برای نابود کردن ترکیه است و تله‌ای برای کشورهای مذکور. شما میبینید که پاکستان و جمهوری آذربایجان و ترکیه با هم پرچم میچرخانند و این حرفها. ولی هر سه آتش خواهند گرفت و نابود خواهند شد. هندی‌ها مسئول نابودی پاکستان و جنگ صلیبی مسئول نابودی ترکیه خواهد شد. آذربایجان هم تنها می‌ماند و توسط ارمنستان و ائتلاف مسیحی نابود خواهد شد. اینها زمینه‌سازی برای جنگ بزرگی در آینده است. خواهش میکنم کمی مطالعه بفرمایید.
    • IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      21 2
      برادر توهم توطئه! چه اسم با مسمایی گذاشتی برای کامنتت! ظاهرا کلا از نابود کردن خوشت میاد! نابودی پاکستان توسط هند! نابودی ترکیه بدست صلیبی ها! نابودی آذربایجان توسط ارمنستان و ائتلاف مسیحی!
    • در جواب توهم توطئه IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      22 3
      اینارو جدی میگی !! یکم مطالعه کن این حرف های خنده دار رو نزن ! پاکستان ترکیه نبود میشن ؟؟ آذربایجان ارتشش هفت برابر ارمنستان قدرت داره دیگه گذشت قدیم شما نگران نباش
  • علیرضاا GB ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    27 48
    ایران باید آن منطقه رو از تروریست ها بگیره، در غیر این صورت مامنی برای پانترک ها و تروریست ها علیه کشور عزیزمون میشه
    • DE ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      65 22
      در پاسخ به علیرضا: اگه خیلی نگرانی، بلند شو‌ برو مرزهای غربی کشور که پژاک و جماعت قندیلی در اونجا دارن مرزبان شهید میکنند. که آخرین اقدام تروریستی اونها هم روز جمعه بود. ببین! دست جماعت قندیلی، ارمنی گرا و ایرانشهری رو شده، زیاد زور نزن!
    • علبرضا IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      27 2
      شب دراز است وقلندربیدلر اون موقع فاصله مرزی زیاد بود و هیچگونه احتمال برخورد نبود معمولا ۶۰تا۷۰کیلومترحدودا بین نیروهای فاصله و امکان تنش نبود ولی الان دیگه پاتو بذاری اون ور نوردوز ترک های آذربایجان باکو هستن و اون یه مقدار سوخت که به ارمنستان از طریق این پایانه میرفت اونم قطع شد
    • ساسان IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      7 23
      کسی میتونه کلمه ایران رو نکوهش کنه که قطعا ایرانی نیست
    • IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      8 21
      شهدای هسته ای وشهدای نارداران و دستگیری علمای شیعه برای برچسب زدن کافیه؟ایران شهری ؟سفارت اسراییل چی؟ا
    • IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      32 12
      مشدق لطفا منتشر کن...اونهایی که در حال ایجاد حساسیت برای مناطق شمال غرب هستند نگفتند این کجای کشور است که در فواصل مختلف خبر شهادت مرزبانان عزیز از اونجا به گوش میرسه؟ نگفتند عوامل داعشی حملا به مجلس از کجا بودند؟ نگفتند بیشترین گروه های تروریستی مسلح در کجای کشور امنیت مرزن نشینان را به خطر می اندازند؟ . اگر صداقتی دارند به این مسائل جواب بدهند، تهدید برخاسته از گروهک های تروریستی در غرب کشور واقعی است و نه پیش بینی عده ای ارمنی گرا.... در خصوص شهدای نارداران و علمای شیعه آذربایجان هم بدانید، موضوع دولت فاسد علیف از ملت شیعه آذربایجان جداست!شیعیان و علمای جمهوری آذربایجان همه یکصدا از آزادی قره باغ دفاع کردند، آنها که از این افتخار ( آزادی خاک شیعه) شادمان هستند شما چرا ناراحت هستید؟
    • IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      20 4
      علیرضا و ساسان چرا از شهادت شهدای مرزبان که جمعه اتفاق افتاد اظهار تاسف نمیکنید؟. ساسان کسی که شهادت سرباز جان برکف میهنش به دست تروریست ها برایش مهم نیست، اصلا ایرانی نیست!
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    13 39
    خلاص آذربایجان از شر ارمنی ها خیلی راحت تر از خلاص شدن اونا از شر ترکیه و تروریست ها خواهد بود.
    • DE ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      45 17
      نگران نباش شما.... مهم این بود که خاک شیعیان آذربایجان آزاد بشه که شد...
    • IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      15 29
      انشاالله ازادی شیعیان از پانترکیسم وازادی عزاداری عاشورا
  • BE ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    32 47
    این اردوغان پدرسوخته ایه که هم از توبره میخوره اهم از آخور و هم از کف طویله
    • IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      31 15
      لعنت بر رضاپالانی ملعون و توله هایش آمین
    • IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      18 28
      در مشرق فحاشی به رضاخان ملعون مجاز است اما اتاتورک جفت پالانی لاییک نجس منحرف که هم پیاله رضاخان بود و خیلی از چیزها را او به رضاخان یاد داد بود .. مجاز نیست و.چاپ نمیشود چرا ؟؟ اونایی که شهادت مرزبانها را برای علایق ترکیه و نزاد پرستیشون بهانه کردند باید بپذیرند که سپاه همانند خاک اقلیم که موشک باران کرد و بارها عملیات نفوذی ایرا کرده باید در مرز ترکیه و جمهوری اذربایجان ابراز وجود و در صورت نیاز مانند اقلیم موشک باران هم بکند
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    48 19
    ارمنستان هم از نیروهای تروریستی پ ک ک که دست شون به خون صدها جوان شهید هم وطن مون آلودست استفاده کرده از ناحیه شمال غربی. بپرسین که هر ماه شاهد تشیع شهدای جوان مون در جلوی چشمانمون هستیم که بدست همین تروریست‌های پژاک و پک ک پرپرو شهید میشن
    • DE ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      25 1
      شادی ارواح طیبه تمامی شهدای اسلام و بطورخاص شهدای مرزبانان غیور ایران اسلامی صلواتی ختم کنیم.
    • IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      25 13
      بابا همین پریروز چند جوان ارومیه رو شهید کردن
  • طالب IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    39 14
    انشالله به خواست خدا و اقتدار کشور آذربایجان عزیز ۳۰ درصد هم که خاک اصلی آذربایجان است به صاحب اصلی برمی‌گردد. یاشاسین یاشاسین آذربایجان
    • ناشناس IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      25 45
      اینقدر یاشاسی ویا شاستی یا شانسی نکن بیخال باد از جبهه گیری وقتی موقعش برس با کارت ملی هم میریم ترکیه و زیارت بر میگردیم شک نکن اینجا ایران است جایگاه پلنگ ها و شیران با غیرت جاوید ایران و ایرانی
    • IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      23 9
      همین که زبان یک شیعه هنوطنت رو به تمسخر گرفتی، نشون داد تا انسان شدن فاصله زیادی داری....اما سوال اصای اینه که میخوای بری ترکیه کدوم حرم رو زیارت کنی؟؟؟ ( حالا ای شیر :) برو قرصاتو بخور...)
    • IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      14 4
      میگه میخوام برم با کارت ملی برم ترکیه زیارت... مشکلی نداره ولی جسارتا کدوم حرم توی ترکیس؟! جدا دینت چیه که حرماتون توی ترکیه اس ؟؟؟؟
    • IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      21 11
      1914 والله فیلم مداحی های طالح باکویی در آذربایجان موجود است. فیلم اذان و نماز در شوشا هست. موکب آذریهای باکو به همراه موکب ترکیه ای ها در مسیر پیاده روی اربعین قرار دارد. حرم بی بی هیبت خواهر امام رضا (ع) در باکو توسط کمونیستها ی شوروی خراب شد و رویش خیابان کشیدند (اما سینه چاکان شیعه اینجا حتی حرفش را هم نمی زنند) اما پس از استقلال جمهوری آذربایجان با احترام حرم بازسازی شد و الان هم زیارتگاه شیعیان است. 1000 مسجد ساخته شده در چند سال اخیر.
  • حسین IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    51 18
    ظاهراً از شوک پیروزیهای آذربایجان بیرون نیامدید تکفیری با شیعه اتحاد کند خجالت بکشید
    • IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      7 13
      تکفیری و صهیونیست و اردوغان و مظلومیت شیعه در ادربایجان هییت درست کردن هم جرمه اونجا
    • کورش DE ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      21 21
      خجالت تو باید بکشی! مگر این (به اصطلاح) شیعه با اسراییل متحد نشده؟ دیگر پرچم رژیم صهیونیستی را در باکو هم ندیدی؟!
    • IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      37 9
      کوروش تمام کامنتای شما در زیر مطالب مشرق نشون میده حضرتعالی ارمنی تشریف دارید. در ضمن مسئله دولت ج. آذربایجان از ملتش جداست! رفقای پان ارمنی شما در حق ملت شیعه آذربایجان جنایت کردند ( هم در دهه ۱۹۹۰ میلادی و هم در جنگ اخیر) پس سکوت اختیار کن البته اگر حیا را میفهمی...
    • IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      8 9
      اگه بدت نمیاد یه سرچی هم بکن در مورد عادل الشهیر یکی از فرماندهان فرقة الحمزه . که به گفته خود خبرگزاری... که وابسته به دشمنان بشار اسده توی قره باغ کشته شده.
    • IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      20 16
      در بدبودن و فساد دولت علیف شکی نیست؛ در خصوص سکولار و غربگرایی علیف و دستگاهش و نیز سختگیری آنها به مذهبی های آذری هم حرفی نیست. در رذالت هرگونه پانگرایی ( اعم از پانترکیسم، پانکردیسم، پانعربیسم، پانفارسیسم و غیره) شکی نیست. اما با تمام این احوال قره باغ خاک اسلام بوده، هست و خواهد بود و مسئله یک میلیون شیعه آواره آذربایجانی بود نه علیف! در ضمن عزاداری برای سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) در آنجا ممنوع نیست. و مداحانی همچون حاج طالع باکویی همواره هیئت عزاداری سیدالشهدا (ع) را در آذربایجان برپا داشته اند و چندین مداح از جمله ایشان برای شهدای قره باغ نیز مداحی و عزا داری نموده اند.
    • IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      14 10
      تعیین جریمه سه هزار ماناتی (معادل بیست و یک میلیون تومان) برای مدیران مدارس در صورت غیبت دانش آموزان در روز عاشورا و ایجاد ممنوعیت برای عزاداری خیابانی و ممنوعیت حمل پرچم و دیگر نشانه های عزاداری را نمونه هایی از تصمیمات ضد دین دولت جمهوری آذربایجان
    • IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      12 3
      تصاویر ارامنه ای که از نقاط مختلف جهان و بعضا کشورهتی عربی به جنگ قره باغ رفته و کشته شده اند هم در رسانه های منطقه اروراسیا از جمله رسانه های روسی منتشر شده است.
    • IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      7 16
      عزاداری عاشورا در آذربایجان ممنوع است
    • IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      13 11
      رسانه ملی در تاسوعا و عاشورا همواره تصاویری از عزاداری شیعیان جمهوری آذربایجان مخابره می کند. یک جست و جوی ساده بکنید... به نظر میرسد دوران رضا پالانی را با دوران حاضر خلط کرده اید!
    • IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      8 1
      والله فیلم مداحی های طالح باکویی در آذربایجان موجود است. فیلم اذان و نماز در شوشا هست. موکب آذریهای باکو به همراه موکب ترکیه ای ها در مسیر پیاده روی اربعین قرار دارد. حرم بی بی هیبت خواهر امام رضا (ع) در باکو توسط کمونیستها ی شوروی خراب شد و رویش خیابان کشیدند (اما سینه چاکان شیعه اینجا حتی حرفش را هم نمی زنند) اما پس از استقلال جمهوری آذربایجان با احترام حرم بازسازی شد و الان هم زیارتگاه شیعیان است. 1000 مسجد ساخته شده در چند سال اخیر.
    • کورش DE ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      7 25
      به ۱۷:۳۳: دیگر همین مونده که تو پانترک بازیچه دست صهیونیسم به من بچه شیعه بگی ارمنی! خودت هم بهتر میدونی که مشکل ارمنی ها در همان دهه نود هم اصلا اسلام نبود بلکه نسلکشی بود که ارمنیها دیگر نمیخواستند تکرار شود. حالا که این به قول تو شیعیان باکو پیروز شده اند چرا تکفیریها در مساجد اذان بدون ذکر علی (ع) میگویند؟ پس اگر حیا داری (که نداری) حتما خاموش بمان و مردم را مانند خودت فرض نکن!
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    1 34
    دستت درد نکنه مشرق. دمت گرم
  • مجید IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    13 33
    با سلام دو نکته رو بگم اول اینکه ترکیه کشور بسیار جاه طلب خطرناکیه زمان پهلوی منطقه از ایران گرفته و حالا اینکه پاش به منطقه قفقاز باز شده دوم اینکه مرز های شمالی با شمال غربی بسیار مهم تره است از سوریه عراق جمهوری اسلامی باید فرهنگ سازی کنه همین ترکیه آذربایجان که مثل قومیت مطرح میکنن تو عمل همه تر ک های ایران لگد مال میکنن چند سالی تو این کشور ها بوده ام با تشکر.
    • IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      15 2
      زمانی پهلوی حقیر، شخص رضا پالونی مناطقی از کشور را به آتاتورک داد و در زمان پهلوی حقیرتر ( دومی) بحرین هم از دست رفت. پس لعنت بر رضا پالونی حقیر و فرزند حقیرترش # پهلوی حقیر
  • بایرام NL ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    37 4
    آرتساخ همچون رویای یک کودک بستنی به دست در پارک بود که با فرار گربه ای از جلوی پایش هم بستنی از دستش اوفتاد و هم در یک آن تمام خیالپردازیهایش نابود شد.
  • بایرام NL ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    22 2
    آرتساخ همچون رویای یک کودک بستنی به دست در پارک بود که با فرار گربه ای از جلوی پایش هم بستنی از دستش اوفتاد و هم در یک آن تمام خیالپردازیهایش نابود شد.
  • بایرام NL ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    20 1
    آرتساخ همچون رویای یک کودک بستنی به دست در پارک بود که با فرار گربه ای از جلوی پایش هم بستنی از دستش اوفتاد و هم در یک آن تمام خیالپردازیهایش نابود شد.
  • بایرام NL ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    16 0
    آرتساخ همچون رویای یک کودک بستنی به دست در پارک بود که با فرار گربه ای از جلوی پایش هم بستنی از دستش اوفتاد و هم در یک آن تمام خیالپردازیهایش نابود شد.
  • بایرام SK ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    19 2
    آرتساخ همچون رویای یک کودک بستنی به دست در پارک بود که با فرار گربه ای از جلوی پایش هم بستنی از دستش اوفتاد و هم در یک آن تمام خیالپردازیهایش نابود شد.
    • IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      18 6
      عالی عالی ؛ احسنت واقعا یک توصیف ادبی از توهمی به نام آرتساخ بود ....:)
    • IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      11 20
      خدا به انسان ها رحم و مروت داده که بعضی ندارن. خدا ما را از شر تعصب قومی و قبیله ای و نژادی نجات بده، زنده باد اسلام
  • بایرام SE ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    18 2
    آرتساخ همچون رویای یک کودک بستنی به دست در پارک بود که با فرار گربه ای از جلوی پایش هم بستنی از دستش اوفتاد و هم در یک آن تمام خیالپردازیهایش نابود شد.
    • IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      24 0
      احسنت
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    صهیونیست‌ها نفت آذربایجان را گران‌تر می‌خرند و سلاح‌های خود را به آذربایجان ارزان‌تر می‌فروشند تا از نفوذ ژئوپلتیک و جغرافیای آذربایجان برای اهداف راهبردی بهره‌مند شوند و مقامات آذری از کنار تهدیدات ضدایرانی حضور صهیونیست‌ها به سادگی عبور کرده‌اند. جنگ اخیر قره‌باغ نیز با تحریک مرموز از سوی ترکیه شکل گرفته و با پنهان شدن پشت مسئله قره‌باغ و حضور نظامی در آذربایجان، اهداف پان‌ترکیستی را به موازات اهداف راهبردی و ضدایرانی و منطبق با برنامه‌های انگلیسی و امریکایی در قفقاز تدارک می‌کنند و اولین نشانه‌های آن، تبدیل وضعیت امروز به حضور نظامی پایگاهی برای ترکیه و سپس ناتو است. وقاحت رسانه‌های ترکیه و نزدیک به حزب حاکم که تصریح دارند، گام بعدی آن‌ها در تبریز است، بخشی از رویکردهای قفقازی ترکیه را برملا می‌کند. این در حالی است که قبل از هر بازیگر دیگر، ایران و روسیه، حق دارند در مورد قفقاز و قره باغ و بحران آن واکنش و مداخله داشته باشند
    • IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      10 19
      هیچکس جرات ندارد غلطی علیه ایران اسلامی بکند، هر اشتباه به معنای پایان کار مهاجم است! اما شما هم سعی نکن از آزادی قره باغ اشغالی برای کشور لولو بسازی! چون این خاک شیعه بود که آزاد شد.
  • سید US ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    36 14
    واقعا ارتش اذربایجان عجب داغی کشید بر سینه برخی ها...دست مریزاد
    • IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      10 16
      مثل داغ تعطیلی عزاداری روز عاشورا و دستگیری روحانیت عزیز آذربایجان
    • IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      25 16
      به تو چی رسید که میرقصی؟! بابات رجب بوده یا عموت الهام؟!
    • IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      10 6
      نه مثل داغی که ارمنه با هدف قرار دادن خانه های مردم و کشتن کودکان بر دل مادرانشان نهادند! مثل داغ خوجالی...
    • IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      30 21
      1651 حتی در خبرهای داخلی هم هست که این اقدام امسال به دلیل کرونا قرار بود انجام شود که در عمل به طور کامل هم اجرایی هم نشد وعزاداری با وجود برخوردها انجام شد. اما شما طوری وانمود می کنید که انگار عزاداری عاشورا همیشه در این کشور ممنوع بوده است و قرار است ممنوع بماند. این طرز حرف زدن دروغگویی بوده و اصلا اخلاقی نیست.
    • US ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
      16 0
      از آثار درس فراموش نشدنی آذربایجان به ارامنه و اذنابشان همین کاربرد لفظ روحانیت عزیز آذربایجان توسط عده ای پان الذنب صلیبی هست.
  • احمدخواجوند IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    9 28
    خوب نقشه ای کشیدن که تروریستهارا آور دن هم مرز با ایران مستقر کردن ایران نباید اجازه بدهد که این نقشه تکامل پیداکند
    • IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      18 5
      خواجوند نظرت در مورد اقدامات تروریستی و واقعی پژاک در غرب کشور چیه؟! تهدید واقعی کدوم طرفه؟ جمعه سه تا شهید برومند مرزبانی کجا شهید شدند؟
    • IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      12 11
      اینایی منفی دادن عاشق تروریست ها هستن
    • IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      15 3
      تروریست های غرب کشور را دریابید که مرزبان شهید می کنند. طرفدار تروریست کسی است که در رابطه با گروهکیهای تروریست غرب کشور نظری ندارد، اما از داغ آزادی قره باغ اشغالی، برای شمالغرب سناریو می نویسد....
    • IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      1 15
      اشتباهی به 18:33 مثبت دادم. تفسیر شخصی شما از نظرات است. بنظرم کسانی که منفی دادند نظر مبنی بر حضور تروریستها را قبول ندارند نه اینکه از تروریست خوششان بیاید.
    • IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      0 0
      اشتباهی به 18:33 مثبت دادم. تفسیر شخصی شما از نظرات است. بنظرم کسانی که منفی دادند نظر مبنی بر حضور تروریستها را قبول ندارند نه اینکه از تروریست خوششان بیاید.
    • IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      17 22
      باید با امثال شما بیگانه پرستان بی وطن که نسخه حساس نشو برای ایرانیان در مقابل دسیسه ها و برتری طلبی پانترکیستی در ایران میچینید هم همانند پژاک. دست به اسلحه شویم هرچه زودتر ... نظر ما در مقابل پژاک و امثال شما بیگانه پرستان پان اینه عزیزم
  • نیما DE ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    18 48
    منم آذری هستم یه بار رفتم کشور آذربایجان گفتم به زبون خودشون منم ترکم گفتم چرا با اسرافیل متحد شدنی دوتا زدن زیر گوشم بابا چرا جمهوری اسلامی به آذری های ایران نمیگه که این کشور ها که قومیت مطرح میکنن تو عمل هیچ گونه احترامی یا کاری واسه آذری ها ایران انجام نمیدن فقط نیت شون سو استفاده است از آذری های ایران
    • IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      17 2
      خوب نیما جان ..سوال خوبی نپرسیدی دیگه...
    • IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      18 8
      نیما جان تو چطور ترکی هستی که میگی رفتم به زبان خودشون سوال پرسیدم ! پس ترک نیستی ، واینکه هر کشوری سیاست خودش رو داره سوال خوبی نپرسیدی
    • IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
      1 12
      دولت علی اف شدیدا میخواد راه شیطان کوچک خاورمیانه رو بره یعنی ترکیه
  • من IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    29 32
    کم بود طرف غربمون هم بشه تروریست های پانترک وهابیو اسرائیلی و باکوی یهودی
    • IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      21 15
      فعلا غربو بچسب ؛ شمالغرب رو مردم غیور و مومن آذربایجان حواسشون هست، و همینطور که طی دهه های متمادی مشکل امنیتی در مرز اونجا اتفاق نیفتاده وضعیت همینطور ایمن خواهد ماند. پس حواستون به غرب و چندین گروه مسلح تروریستی با اندیشه های پانکردی و کمونیستی باشه گرامی.
  • بایرام SE ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    20 0
    آرتساخ همچون رویای یک کودک بستنی به دست در پارک بود که با فرار گربه ای از جلوی پایش هم بستنی از دستش اوفتاد و هم در یک آن تمام خیالپردازیهایش نابود شد.
  • Alireza IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    12 25
    مردم ساكن جمهورى نخجوان قرابت خاصى با ايران دارند جهت كوتاهى دست تركيه فتنه گر مى بايست اقدامات لازم با لابى با كشور روسيه كه البته با آتش افروزى تركيه كشورهاى اروپايى و لابى ارامنه در كنگره امريكا هم همراه خواهند بود نخجوان به مام ميهن باز گردد
    • IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      17 6
      طبق توافقی که بین آذربایجان روسیه و ترکیه شد قرار شد امنیت نخجوان بر عهده ترکیه باشه یعنی حمله به نخجوان حمله به خاک ترکیه محسوب میشه
    • بهزاد AM ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      21 4
      کسی که خونه از جنس شیشه داره سنگ پرت نمیکنه طرف خونه همسایه!
  • محمد IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    39 36
    دیگه کم مونده شمال غرب هم تروریست های پانترک و ترکیه فاشیست و باکوی یهودی و تروریست های سوری و اسرائیل باشه انواع تروریست در شمال غرب ما،آخرش چی میشه.ایران باید وارد صحنه بشه وگرنه باکوی یهودی منطقه را لبریز از تروریست میکنه
  • سوسان IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    42 1
    از خان آباد پشت سد مینجه چؤویر کانالی کشیده شده که طول آن به 300 کیلومتر میرسد در این میان از سد سوقؤوشان هیچ ابی به رودخانه ترتر نمی آمد چون ارمنی ها آب رود ترتر را به خانکندی و آغدام میبردند اما حالا یک کانال دیگر تا ساحا رود کؤور زده میشود و در منطقه کلبجر و لاچین به کاشت محصولات استراتژیک فکر میکنند این را مقایسه کنید با سد آجی چای تبریز که هنوز پنجاه سال زمان لازم دارد تا آب گیری شود و کانالهای کشیده شده در دشت سردصحرا و آجی چای به خاطر نبود آب بی خاصیت شده است در این بین تنها کسانی که آسیب میبینند کشاورزان هستند و باید میلیونها تن دانه های روغنی و نهاده های دامی وارد شود در حالیکه جمهوری آذربایجان تنها در بخش آزاد شده به 12 میلیارد متر مکعب آب و میلیونها تن محصولات کشاورزی رسیده است کاری که ارمنیها بلد نبودند و برای آن از روسیه و فرانسه درخواست وام کردند
    • بهزاد AM ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      2 3
      از اطلاعات مفید دوست دانشمندمان سپاسگزاریم
  • حسن IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    44 12
    خدا را شکر، بالاخره حق به حقدار رسید. ظلم هیچ وقت ماندنی نیست.
    • IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      0 8
      کفگییییر
    • IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      13 2
      قره باغ خاک اسلام آزاد شد. الحمدلله
    • IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      21 3
      تُعِزُّ مَنْ تَشَاءُ وَتُذِلُّ مَنْ تَشَاءُ. این پیروزی شیعه عنایت حق تعالی بود. حال ارمنی گرایان هرچه در توان دارند فریاد بزنند. تاک شیعه آزاد و دشمن شیعه ذلیل شد.
  • امیر RO ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    26 34
    البته که بعنوان مسلمان بایستی از نتیجه این جنگ خوشحال میشدیم ولی وقتی بیشتر فکر میکنیم بین تروریستهای اردوغانی و پانترکهای وطنی با ارمنیها یعنی بین بد و بدتر گزینه دوم بهتره
    • IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      25 8
      برادر موضوع جنگ مسئله شیعه آذربایجانی بود و نه اردوغان و علیف. در ثانی متاسفانا در این مدت هرکس که از حق قانونی و مظلومیت شیعه دفاع کرد را پانترک نامیدند. این در حالی است که قاطبه مردم استانهای آذری کشین دلبسته اسلام، ایران و انقلاب هستند و پاسخ جماعت جیره خوار و پانهای گمراه را خود آذریهای غیور با مشت محکم و انقلابی داده و میدهند. در ضمن ما بهتر است به منطق قرآن رجوع کنیم که مسلمین را از دوستی با یهود و نصاری بر حذر داشته است ( سوره مائده آیه ۵۱)
  • مجید IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    41 15
    یاشاسین ارتش آذربایجان چقدر خوبه این ارتش
    • ایرانی IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      9 22
      علیف هیچی نیست بدون کمک اسرائیل وترکیه عثمانی هیچ علطی نمیتونس بکند،چه ارتشی بود؟
    • IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      88 21
      دمنوش بنوش یه وقت از خوشی سکته قلبی مغزی با هم نزنی. کمک رجب شاه اگه نبود یه تف هم کف دست مثلا ارتش(!) آذربیجان نمی رسید
    • بهزاد AM ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      22 0
      سابقه نداشت تا این وقت سال هوا به این خوبی باشه. همین یه معجزه بود تا ارتش آذربایجان بتونه از پهپادهاش خوب استفاده کنه.
    • IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      17 7
      ارتش مومن و مظفر آذربایجان حرف نداره شجاعت مثال زدنی و جسارت بی همتا
    • IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      16 3
      الحمدلله که قره باغ خاک اسلام آزاد شد
    • IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      15 8
      آها یعنی ارتش آذربایجان باید با چوب و چماق و تیرکمون می جنگید اینقدر ماده و تبصره آوردید حالمون بهم خورد.
    • IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      17 0
      این نصرت شیعیان آذربایجان در بازپس گیری خاکشان عنایت ائمه اطهار ( ع) بوده است. این خدای متعال است عزت می دهد. قره باغ را خدا آزاد کرد.
    • IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      21 3
      آرتساخ تمام شد :)))))
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    33 13
    تلاش مشرق برای کمرنگ کردن پیروزی آذربایجان بر ارمنستان!
  • مهدی IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    42 19
    ارمنستان باید خدارو شکر کنه که ایروانو از دست نداد تو نقشم قسمت قرمز زده شده رو زده تحت کنترل تروریست چرا .الحق که از اونجاتون دارین میسوزین .دزد همه را به کیش خود پندارد .حکومتی که ۳۰سال از تروریستای قره باغ حمایت کرده خود بزرگ تروریستاس .
    • IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      9 2
      آقای محترم، شیعیان از پیروزی شیعه در آزادسازی خاکش خوشحال هستند. کشور ما هم به صورت رسمی مسئله مالکیت جمهوری آذربایجان بر اراضی قره باغ رو تائید کرده و از همه مهمتر امام خامنه ای عزیز و مراجع تقلید نیز بر مسئله رفع تصرف از اراضی آذربایجان و شیعیان تاکید نموده اند. لطفا شما هم انصاف داشته باشید.
    • IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      9 9
      2033 نظر شما کاملا متین است. اما مشکل برخی سایت های وطنی و برخی کامنت گذاران هستند که برخلاف رویه سیاسی رسمی کشور انصاف، اصرار به حمایت از اشغالگران ارمنی دارند.
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    11 7
    این پیروزی بزرگ رو تبریک میگم به همه ی ایرانی ها و مسلمانان و مشرق که دقیق پوشش داد خبرهاش رو ، در این آزادی سرزمین اسلام ما مکرون کافر رو هم شکست دادیم ، واینکه باید به حمایت و استفاده ارمنستان از تروریست های پ ک ک در مرز ایران و شهادت مرزبانان هم توجه کنیم و بازخواست کنیم این کشور رو ، ارمنستان و روسیه و آذربایجان و ونزوئلا و چین در اسراییل سفارت دارن و دوست هستند با اسراییل و نکته منفی همشون هست اما ترجیح ما مردم شیعه و مسلمان آذربایجان هست که از خودمون هستند درحالی که اردوغان یک جاه طلب خطرناک هستش
    • IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      4 3
      احسنت . این رویکرد اسلامیه. موضوع شیعیان مظلوم آذربایجان و آوارگی آنهاست نه علیف و اردوغان! علیف سکولار است ( این درست!) ملت شیعه که علیف نیستند. نمی توان در واکنش به پلیدی دولت های آذربایجان و ترکیه؛ بر حق شیعیان در آزادسازی اراضی اشغالی خود چشم پوشید.
  • آرش کمانگیر آملی IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    9 40
    آذربایجان ارتشش اندازه یک پایگاه سپاه قدرت نداره. ترکیه با پهبادهاش ارمنستان رو کوبید. ترکیه با آزادی خرید و فروش سلاح مجهز شده. ایران باید بفکر باشه
  • مجید رئیسی IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    2 1
    این که اذر بایجان پیروز شد خوبه اما چطور طبق این نقشه کریدور درست بشه ترکیه یا باید وارد خاک ایران بشه به ادر بایجان وصل بشه یا از ارمنستان نخجوان اون وسط
  • رضا IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    29 3
    سلام الان که آذربایجان شرایط مناسبی داشت باید 100% خاک قره باغ را از دست ارمنستان آزاد میکرد قره باغ خاک اسلام و متعلق به جمهوری آذربایجان است
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    4 4
    معلوم نیست به مفاد صلح عمل بشه و ارمنستان خاکی رو ترک کنه الان آتش بس برقرار شده به کمک کشورهای غربی و شرقی از نظر نظامی خودش رو به روز می کنه. آذربایجان نباید آتش بس را قبل از آزادسازی تمام مناطق اشغالی قبول می کرد.
  • GB ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    33 13
    یاشاسین ارتش ظفرمند اذربایجان ...
    • IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      13 31
      غیر از این یاشاسین کلمه ی دیگه ای از ترکی بلد نیستین
    • IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      2 28
      این کلمه یعنی پاینده باشد. حضرتعالی همت کنید همین یک واژه را بتوانید درست ادا کنید، کار بزرگی انجام دادید. یاشاسین جمهوری اسلامی ایران. یاشاسین شیعه
  • علی IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    7 11
    بله در تاجیکستان هم شیعیان خیلی مظلومند و اسرائیل باعث و بانی این کاره لعنت بر اسرائیل
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    8 5
    ایروان باید به ایران بزرگ بازگردد.
  • علی IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    18 14
    متاسفانه ارمنستان موقع ترک شهرهای آذربایجان اقدام به تخریب منابع طبیعی . منازل مسکونی و آنچه در دسترس را در آتش می سوزانند و به هیچ چی رحم نمی کنند .
  • FR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    3 5
    پست های الکی و بی معنی و سره کاری برای عقده گشایی تو کامنت ها!
    • IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      0 11
      آره والا همه پر خشم و کینه اند دنبال جایی هستند که خشم شون رو خالی کنند.
  • GB ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    36 11
    ارتش اذربایجان .تجربه خوبی بدست اورد . ارتش اذربایجان .باید از طریق ترکیه واسراییل وپاکستان .قویتر شود. .ترکیه عضو ناتو هست مجبورهست با خط مش ناتو حرکت کند اذربایجان می تواند بمب اتمی به راحتی بدست اورد ..پاکستان ودانش تکنولوژی ترکیه .و اسراییل .می تواند رسیدن سلاح های پیشترفته کمک کند .اذربایجان بزرگترین موانع پیشرفت یعنی قره باغ از سرراه برداشت
    • IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      3 3
      گرامی، قلب شیعه از آزادی خاک اسلام شاد است. اما توجه داشته باشید نزدیکی جمهوری آذربایجان به رژیم اشغالگر صهیونیستی یکی از اشتباهات راهبردی علیف است که این کشور را از جهان اسلام دور میسازد. در نظر شیعه همانگونه که دولت ایروان در موضوع قره باغ اشغالگر است، دولت کودک کش ض صهیونیستی نیز اشغالگر و غاصب شناخته می شود. انشاءالله قدس شریف نیز به زودی آزاد گردد.
    • IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      2 16
      شتر و پنبه دانه
    • رجب IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      1 4
      ناراحت نباش از عوارض تب بالاست. طبیعیه
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    6 22
    اگر سیاست و درایت داشته باشیم با باز شدن تمام راه های ارتباطی ایروان از طریق نخجوان به شبکه ریلی ایران می پیوندد و ایران می تواند بهترین سود تجاری را در این مسیر داشته باشد.
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    35 2
    ارامنه فکر میکردند پاداش دویست سال نوکریشان در مقابل اربابان روس غصب قره باغ میباشد قره باغی که به تعبیر امام خامنه ای جز لاینفک جهان اسلام میباشد ولی خدا جواب مکرشان را داد این موجودات موذی و مظلوم نما در خواب هم نمیدیدند که پوتین یکنفر مسلمان رستم مرادوف را بعنوان فرمانده قوای حافظ صلح روسیه در قره باغ منصوب کند ومکرو ومکرالله و الله خیرالماکرین . ارامنه حساب تمام پارامتر های مادی را کرده بودند جز خداوند عادل منتقم.
  • ایرانی IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    14 27
    وقتی که دیدیم ارتش ارمنستان تاچندروزه آینده چ بلائی. سرارمنستتان مياره بعدبشينين ياشاسين ياشاسينن کنین در تدارک یک جنگ محلک هستند روسیه فرانسه ازاین فرصت برای کمک نظامی به ارمنستان حمایتی ویژه انجام خواهند داد...ياااااعلي
    • IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      9 3
      در حالی که این نظر را می دهد ؛ با عصبانیت قرصهایش را می جود :)))))))) ارتش ارمنستان سر ارمنستان بلا‌ بیاره؟! خوبی شما؟
  • علیرضا AT ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    17 4
    ارمنستان شکست خورده رفته پیش امارات گریه زاری کنه
  • RO ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    2 3
    هدف نهایی صهیونیست ها که از خواهان الحاق قره باق به دولت باکو بودند استقرار قویترین یگان پدافندی صهیونیست ها در این مناطق و جاسوسی از امکان حساس ایران است که طبق شایعات توافق اولیه هم حاصل شده. دوم اینکه نابودی سامانه اس ۳۰۰توسط یک پهپاد ظاهرا ترکیه ای بمعنای عدم کارایی پدافند روسی در برابر تجهیزات پیشرفته غربی است
    • IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      16 1
      شما از کجا به این اهداف نهایی دست پیدا کردید؟ منبع؟ برای استقرار قویترین پدافند و سیستم جاسوسی نیازی به جنگ قره باغ نیست. اگر منظورتان موقعیت قره باغ است که با توجه به اشغال 28 ساله آن توسط ارمنستان و روابط گرم ارمنستان و اسرائیل (با توجه به وجود سفارت دوطرفه) بدون جنگ هم الان همین سامانه را باید می داشت.
    • IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
      0 4
      خب چرا جلوی اسراییل رو نمیگیرید شما ک طرفدار رژیم باکو هستید.
  • حسن IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    1 6
    روسها هوشمندانه عمل کردند و بر ناحیه ای تسلط پیدا کردند که بر اذربایجان ایران ارمنستان و گرجستان اشراف دارد
  • IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    14 2
    مناطق آزادشده کلبجر و قوبادلی و زنگیلان سرشار از معادن طلا و مس و آهن و گچ و سیمان هست و یقینا در طی چند سال آینده شاهد جهش بی سابقه اقتصادآذربایجان خواهیم بود مخصوصا اینکه آذربایجان قصد داره به عضویت ناتو دربیاید
  • آذربایجان IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    2 10
    خانکندی و نصف لاچین رو به ارمنستان دادند ۷۰ درصد مال آذربایجان شد ترکیه ضربه بزرگی خورد و روسیه بزرگترین سود را برد آچار دست روسیه افتاد ایران هم مثل همیشه شکست خورد یاشاسین آذربایجان
    • IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      21 1
      لاچین کاملا دست آذربایجان است. خان کندی پنج سال تحت نظارت مشترک روسیه و ترکیه است نه ارمنستان. بعد از پنج سال هم انشاله دست آذربایجان خواهد بود نه ارمنستان. ارمنستان هیچ نیروی نظامی در قره باغ ندارد. ترکیه با خط جدید آذربایجان به نخجوان از طریق ارمنستان به باکو وصل می شود.
  • حمید IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    14 6
    خبرگزاری های ایرانی خیلی از آزاد سازی سرزمینهای اشغالی ناراحتند.و پیروزی آذربایجان رو عمدا به اسم تروریست ها و اسرائیل میزنند در حالی که ارتش مظفر آذربایجان به تنهایی ارمنستان اشغالگر رو شکست داد.یه مقدار انصاف رو رعایت بکنید حداقل.با هر دست بدید با همون دست می گیرید
  • صداقت(فعال مردمی) IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    14 24
    ترک ها بخاطراسلام نمی جنگند،آنهابااین کارهارهایشان خودراقوی می کنند تا امپراطوری عثمانی را دوباره تاسیس کنند،واین زنگ خطری برای ایران خواهدبود.چون ترکیه هم پیمان آمریکا و اسرائیل است.وباایران دروغ می گوید.مسؤلان باید برای آینده به فکر مقابله با ترکیه باشند
    • IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      17 3
      آقای صداقت شما همان حقیقت نیستید که از خاطرات خود در آرتساخ معدوم می نوشتید؟! لازم است خاطرنشان گردد که بین ترک بعنوان دولت ترکیه و ترک شیعه آذربایجانی تمایز قائل شوید. شیرینی این پیروزی بیش از هرکس در کام شیعیان مظلوم آذربایجانی است.
    • IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      12 15
      ترکیه دقیقا مطابق قوانین بین الملل عمل کرده است و برای رفع اشغالگری حمایت تسلیحاتی و سیاسی از آذربایجان کرده است. کما اینکه ما حمایت سیاسی کردیم و درست هم بود.
  • اقا مصیب IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    3 12
    بهترین راه روابط دوستانه صلح و دوستی باشد ، کشورها در امنیت و ارامش و فراوانی میباشد ، کینه و کدورت ، مملکت ها به نا امنی و مریضی کشیده میشود
  • صداقت(فعال مردمی) IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    4 15
    وقتی شیعیان مظلومند،چه فایده زیرچتراسرائیل وترکیه علی اف باشندیا ارمنی ها.به هرحال ایران باید امتیازی بگیردوبه فکر مقابله با آنهادرآینده باشد
    • IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      28 10
      این حرف اصلا درست نیست. اینکه یک دولت سکولار باشد خیلی با اینکه اشغالگران خاک شما را اشغال کنند فرق دارد. کما اینکه در زمان حمله متفقین به ایران، با وجود دستور عدم مقاومت توسط رضاخان و فشار خردکننده ای که قبلا از ناحیه وی به دین و مردم وارد شده بود، مردم در مقابل اشغالگران ایستادند. در ضمن، تصاویر شادی مردم آذربایجان از بازپس گیری اراضی اشغالی نشان از نادرست بودن حرف شما دارد.
  • ایران IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    12 29
    مردم ترک غیور مطمئن باشید اگر همین ترک ها هوای شما را داشتن یا هوای ایرانو قطعا در جنگ 8 ساله بین ایران و عراق حضور داشتن متاسفانه دشمن حیله گر یه عده نفوذی انداخت به جون برخی قومیت های ایرونی و باعث شد که به جای اینکه به فکر کشورشون ایران باشن به فکر کشور های دیگر ترک زبان باشند یعنی خاک بر سر مردمی که به سادگی گول می‌خورند مطمئن آنها می‌خواهند همانند نقشه ی کردستان که با شکست رو به رو شد آذربایجان را از ما بگیرند مردم ایران گول نخورید اگه ایرانی هستی و غیرت درونت وجود دارد نباید به همین سادگی کشورت را به همین سادگی تسلیم دشمن کنی
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    4 5
    ایروان باید به دامان میهن اصلی ( ایران بزرگ) باز گردد تا در امنیت باشد. ترکمنچای منقضی شده پس ارامنه میهن دوست می بایست برای امنیت ایروان بعنوان کشوری در محاصره ژئوپلیتیک، این خاک جدا مانده از میهن را به دامان مادری بازگردانند.
  • ناشناس IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    9 20
    متاسفم برا همه شما اذربایجان وارمنستان وترکیه جزیی از ایران . ب یاری خدا روزی میرسه ک ب سرزمین مادریشون ایران وصل بشه
  • ناشناس IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    3 22
    به نظرم منطقه قره باغ به ایران تعلق داره و بایست به ایران بازگرده ؛ چون که که روسیه تزاری بسیاری از این مناطق را از سرزمین مادری ایران جدا کرد
    • IR ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
      0 3
      ایروان برای آنکه عزت بیابد و از این وضعیت ذلت بار کنونی خارج شود، باید به صورت داوطلبانه درخواست پیوستن به ایران را ارائه داد و یکی از استانهای ایران شود تا دیگر هیچ کسی جرأت حمله به آن را نداشته باشد.
    • IR ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
      18 1
      آذری های تحت سیطره خودرا خوشبخت نمودین فقط مانده قره باغ!؟
  • محسن IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    17 5
    این خاک مال اذربایجان بوده و هست.تو ۲۷ سال کذشته هیچ کدوم از کشورهای سازمان ملل قره باغ رو به رسمیت نشناخته.کل مردم اذربایجان رو از اونجا بیرو راندند و خودشون اومدند.من نمیدونم این فارس های به اصطلاح هموطن چرا ناراحتند؟به امید پیروزی حق بر باطل.و نیز برابر بودن تمامی انسانها
    • IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
      2 13
      کل آذربایجان مال ایران بوده و هست و خواهد بود.
  • CA ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    12 0
    خوب خواب رو از بعضیا که در ظاهر دوست و در باطن پیرو معبدیان هستند گرفتیم
  • محسن GB ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    32 3
    متاسفم برای یک عده که تجاوز و حمله امثاله کوروش رو وطن پرستی میدونن ولی دفاع از خاکی که به اذعان سازمان ممل جزو اذربایجان هست رو برنمیتابن.کاش مان با شماها هموطن نمیشدم
    • IR ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
      2 18
      خوش اومدی دیگه با ما هموطن نیستی . خدانگهدار خوشحال شدیم از پیاده رو بری مواظبت کن داداچ
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    12 1
    متاسفانه برخی هموطنان طرفدار رضا پالانی واقعا حس میکنند نژاد برتر دارند!!!!!!! نژاد کیلو چند؟؟؟ همه باهم برابریم و در عمل هم باید برابر باشیم تا برادری هم حاصل شود.
  • یاشار IR ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    14 3
    خاک آذربایجان خاک اسلام آزاد شد
  • IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    0 11
    برادرایی که این همه دو آتیشه هستند شاید با کرونا فردا نباشید (عزیزان)
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    0 0
    خدا میدونه این نقشه که مشرق پیوست کرده چقد دقیقه!!!
  • sabir AF ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    1 2
    مشرق جان! چه چرندیات میگی؟؟؟!!! حال همه میدانند در کجا چه جریان دارد.
    • IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
      1 0
      فعلا که شما داری چرندیات میگی
  • دومان IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    1 18
    دولت آذربایجان لاءیک هست و دین هیچ دخالتی در امور این کشور ندارد. بنابراین استفاده از واژه هایی چون آزادسازی خاک اسلام و شیعه کاملا اشتباه هست. اونا خودشون از این واژه ها استفاده نمی کنند، نمیدونم چرا بعضی ها اصرار دارند که قره باغ رو خاک اسلام و شیعه بنامند.البته این موضوع بدی هم نیستا. یکی از دلایل پیت آذربایجان در سالهای اخیر دقیقا بخاطر جداسازی دین از سیاست هست.
  • کامران GB ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
    0 0
    و ایران روزی میفهمد که حمایت نکردن از کوردها در سوریه و عراق در مقابل ترکیه چه تاوان سنگینی برای ایران خواهد داشت . متاسفم
  • ناشناس IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    0 0
    بابا نظرات چی میگید اقا چرا هرچی میشه اسرائیل رو میارید وسط بابا یه لحظه تفکر زیباتون رو به کار بگیرید اسرائیل خودش مشکلات مگه نداره؟کشور مگه نداره؟ مگه درگیر اون فلسطین نیست؟باشه تو خاورمیانه خیلی دخالت میکنه ولی اخه قفقاز؟؟والا فضایی ها هم حمله کنن میگید تحت نفوذ اسرائیلن
  • ناشناس IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    0 0
    بابا نظرات چی میگید اقا چرا هرچی میشه اسرائیل رو میارید وسط بابا یه لحظه تفکر زیباتون رو به کار بگیرید اسرائیل خودش مشکلات مگه نداره؟کشور مگه نداره؟ مگه درگیر اون فلسطین نیست؟باشه تو خاورمیانه خیلی دخالت میکنه ولی اخه قفقاز؟؟والا فضایی ها هم حمله کنن میگید تحت نفوذ اسرائیلن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس