کد خبر 1154618
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۹
اعمال جریمه یک میلیون تومانی خروج خودروها از شهرهای قرمز، هر ۲۴ ساعت یکبار

به گفته رییس مرکز اجرائیات پلیس راهور پایتخت، به طور میانگین، روزانه ۷ الی ۸ هزار خودرو به دلیل تردد در بازه زمانی ۲۱ تا ۴ صبح جریمه می‌شوند.

به گزارش مشرق، سرهنگ علی نصیرملا، گفت: در راستای اجرای محدودیت‌هایی که ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرده بود، کد جریمه‌ای برای دوربین‌های ثبت تخلفات رانندگی در نظر گرفته شد که بر اساس آن تمام خودروهایی که از ساعت ۲۱ الی ۴ بامداد در شهر تردد کنند، ۲۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

وزیر کشور:۵۰۰ هزار خودرو در بازه ۹شب تا ۴ صبح جریمه شده‌اند

وی افزود: به طور میانگین، روزانه ۷ الی ۸ هزار خودرو در پایتخت به دلیل تردد در این بازه زمانی جریمه می‌شوند.

این مقام انتظامی ادامه داد: تمام دوربین‌های سطح شهر، این تخلفات را ثبت می‌کنند و افسران پلیس در این امر دخالتی ندارند.

رییس مرکز اجرائیات پلیس راهور پایتخت درباره بخشش جریمه‌ها بیان کرد: پس از پایان طرح محدودیت ترددی، تصمیماتی درباره بخشش جریمه‌های افرادی که در شرایط خاص از منزل خارج شده اند، اتخاذ خواهد شد.

سرهنگ نصیرملا گفت: به شهروندان توصیه می‌کنم اگر برای دلایل خاص و به ضرورت از خانه خارج شده اند یا تصور می‌کنند به اشتباه جریمه شده اند یا دارای مجوز هستند، اما پیامک جریمه دریافت کرده اند، مستندات و مدارک خود را پس از پایان طرح به مرکز ما در تهران بزرگ ارائه دهند.

وی بیان کرد: مراکز ما که تحت عنوان واحدهای رسیدگی به تخلفات در مناطق ۳، ۸، ۱۴، ۱۱، ۱۶، ۲۰، ۲۱، ۲۲، ۱۰ ایجاد شده اند، مستندات رانندگان را بررسی می‌کنند و در صورت تایید، جریمه آن‌ها حذف می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که مبلغ این جرائم در صورت عدم پرداخت در مدت زمان تعیین شده، دو برابر می‌شود، گفت: جریمه تخلفاتی که دوربین‌ها ثبت می‌کنند، شامل دوبرابر شدن میزان جرائم نمی‌شود و تنها جرائمی که افسران پلیس حاضر در محل، به رانندگان تسلیم می‌کنند، دوبرابر می‌شوند.

دریافت پیامک نشانه جریمه شدن نیست

رییس مرکز اجرائیات پلیس راهور پایتخت گفت: تردد در بین شهرهای قرمز و نارنجی نیز یک میلیون تومان جریمه دارد. به عنوان مثال اگر فردی از تهران به قم برود، هم در مسیر رفت و هم در مسیر برگشت، جریمه خواهد شد.

سرهنگ ملانصیر با اشاره به پیامک جریمه‌ها اظهار کرد: دریافت پیامک، به معنای جریمه قطعی نیست و به نحوی اطلاعرسانی محسوب می‌شود. در بسیاری از موارد رانندگان پیامک دریافت نمی‌کنند، اما پس از دو هفته می‌توانند با گرفتن آخرین خلافی از مراکز پلیس+۱۰، از وضعیت جرائم خودروی خود اطلاع پیدا کنند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حیدر صالح IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    6 0
    هر روز هفت هزار 200 هزار تومان ا جیب مردم به سرقت می رود! تردد با خودرو چه منافاتی با پیشگیری یا درمان کرونا دارد؟
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    8 1
    تردد فقط با خودرو شخصی ممنوع است با هر وسیله دیگری آزاد است
  • حسین IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    0 2
    باسلام، ما کارمندان این روزهای کرونایی از یک طرف با توجه به شروع طرح ترافیک از ساعت 8.5 می توانیم با خودرو به سرکار برویم اما در محل کار مشکل شدید جای پارک هستیم. نیروهای زحمت کش پلیس راهنمایی در این شرایط کرونایی می توانند با کمی اغماض در جریمه به هم نوعان خود شفقت بیشتری داشته باشند. برخی مکانها مثلا در همین خیابان سرهنگ سخائی هست که مملو از تابلوی توقف ممنوع است و کارمندانی که در این منطقه کار می کنند به وفور جریمه می شوند. کاش می شد در این شرایط خاص کرونایی، دوستان پلیس یا تابلوها را که تعداد زیادی از آنها منطق خاصی ندارد و یا برای شرایط گذشته بوده است، را نادیده بگیرند چون پارک خودورو در این خیابان عریض، هیچ تاثیری در ترافیک منطقه ایجاد نمی کند. البته برخی تابلوها برای زمانی بوده که آنجا وزارت دفاع بوده است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس