کد خبر 1161285
تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵
خودرو نمایه ترافیک نمایه

به گفته رییس پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت، در زمان اجرای محددودیت های ترددی، هر کجا که دوربین های ثبت تخلفات باشند، اعمال جریمه صورت می گیرد اما نمی توان گفت تردد خودروها از درب منزل کنترل کرد.

به گزارش مشرق، بیش از یک ماه از آغاز طرح‌های ممنوعیت ترددی در شهرهای بزرگ می‌گذرد.

بیشتر بخوانید:

صفر تا صد طرح مقابله با کرونا از فردا/ تکلیف کارکنان ادارات و ترددها چه می شود؟

بنابر اعلام نیروی انتظامی تاکنون بیش از ۱ میلیون خودرو برای تردد غیرمجاز در شب‌ها و ورود و خروج به شهرها با پلاک غیربومی جریمه شده اند.

جریمه تردد در بازه زمانی ۲۱ شب الی ۴ صبح، ۲۰۰ هزار تومان و جریمه خروج و ورود به شهرها با پلاک غیربومی، یک میلیون تومان است.

این جرائم توسط دوربین‌های راهنمایی و رانندگی ثبت تخلفات را انجام می‌دهند و ماموران در این امر دخالتی ندارد، اما سوال اینجاست که تردد همه خودروها از درب منزل کنترل می‌شود؟

سردار محمد حسین حمیدی رییس پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت در گفتگو با میزان گفت: مبنای اجرای طرح‌های محدودیت‌های کرونایی در راستای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا،   استفاده از سامانه هاست.

وی افزود: هر کجای شهر که ما سیستم داریم، ترددها کنترل شده و جرائم مورد نظر اعمال می‌شود.

این مقام انتظامی ادامه داد: از ابتدای اجرای این محدودیت‌ها اعلام شد که ماموران به صورت دستی در این باره اقدامی انجام نمی‌دهند و تنها دوربین‌ها تخلفات ترددی را ثبت می‌کنند. به همین دلیل از همان روزهای اول در دوربین‌ها کد جدیدی برای جرائم کرونایی ثبت شد.  

رییس پلیس راهور پایتخت گفت: تهران، شهر بسیار بزرگی است و اینکه ما بگوییم از درب منزل همه خودروها را کنترل می‌کنیم، حرفی غیرمنطقی است، اما سیستم‌ها و دوربین‌ها ما ترددها را رصد می‌کنند.

سردار حمیدی اظهار کرد: همکاران ما در سطح شهر حضور دارند تا علاوه بر انجام سایر وظابف خود، در صورت مشاهده خودروهایی که پلاکشان پوشیده شده یا مخدوش شده برخورد لازم را انجام دهند.
 

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    17 1
    تردد مردم با اتوبوس و هواپیما و قطار بین شهرها چه تفاوتی با تردد خودرو شخصی دارد خودرو شخصی در این شرایط بسیار ایمن تر از حمل و نقل عمومی است
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    8 1
    ظاهرا از این طرح خوششون اومده! من روز یکشنبه تا 8 و نیم شب دکتر بودم، در مسیر برگشت به غرب تهران به شکل بسیار عجیبی همه مسیرها قفل بود، یه پلیس عزیز و دوست داشتنی خروجی کردستان به همت رو بسته بود و اتومبیل ها رو به حکیم هدایت می کرد، به همین خاطر ورودی حکیم غرب از کردستان فاجعه بود! من 9 و 15 دقیقه رسیدم! نوش جونشون 200 تومن جریمه ! ولی بخش عمده ای از این جریمه ها همین شکلیه چون همه اون ماشین های که من دیدیم هیچ کدام برای تفریح تو خیابون نبودند! تا قبل از این طرح ترافیک عصر گاهی حدود 7 بعد از ظهر کم می شد ولی الان.... راستی یک میلیون جریمه 200 هزار تومانی چقدر میشه!!؟؟؟
  • کمالی TR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    9 1
    اینها میخوان خودشون با مجوزهایی که مال فک و فامیل و دوستانه راحت و بدون ترافیک برن شمال و تفریح . واگرنه با اتوبوس کرونا نمیره ولی با سواری میره . بز به این تصمیمات میخنده
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    2 2
    غلطططططط ما هر شب میچرخیم دو هفته پیش تا کوه دشتم رفتم اومدم هنوز هیچ جریمه نیومده
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    2 0
    ما هرشب میریم خونه عمو خاله پسر خاله پسر عمو نه باماشین میریم نه اتوبوس فقط پیاده ۲۰ دقیقه میرسم از کرونا هم خبری نیست پس اینها به خاطر چی محدودید گذاشتن فقط بگن ما فکری درستی کردیم که اشتباه میکنن
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    3 0
    اونی که خرج خانوادشو بایه ماشین درمیاره تا از گرسنگی نمیرن خدا رو خوش میاد از کار زندگی انداختن بااین محدودیت های که به خاطر کرونا نیست نه میتونه کار کنه کار هم کنه باید بده جریمه این چه وضعیه درست کردن بااین گرونی تورم خانوادها دارن از هم میپاشن
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    3 0
    به جای جریمه کردن مردم فکری به حال تورم وگرونی بکنن به جای محدودید شهری فکری به حال کار بار این جوان های بیکار که تو این شهر اون شهر از خانواده دور به خاطر یه لقمه نون درارن بکنید به جای جاده بستن راه اونایی که دزدی میکنن را ببندید
  • علی IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
    1 0
    فقط به فکر خالی کردن جیب مردم هستید
  • سید محمد علی موسوی فر IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    0 0
    سلام علیکم این اعلام. تخلفات به خیلی ها اشتباه اعلام شده. است. از جمله وسیله نقلیه همسر من که اصلا ماشین در پارکینگ بوده است پلیس در اعلام این تردد های کرونایی مرتکب اشتباه کرده است عرض ارادت موسوی فر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس