اعتراض چین به دیدار وزیر انگلیسی با جدایی‌طلبان هنگ‌کنگی - کراپ‌شده

سفارت چین در انگلیس اعتراض شدید خود را به دیدار یک وزیر انگلیسی با تعدادی از عناصر جدایی طلب هنگ‌کنگی ابراز داشت.

به گزارش مشرق، سفارت چین در انگلیس به شدت دیدار «پریتی پاتل» وزیر امنیت داخلی انگلیس با افرادی از هنک‌کنگ که تحت پیگرد پلیس چین بوده را محکوم کرده و از لندن خواست از اتخاذ اقداماتی که تاثیرات منفی دارد خودداری کند.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، وزیر امنیت داخلی انگلیس در دیدار روز پنجشنبه خود با افرادی از هنگ‌کنگ گفت که لندن در کنار مردم هنگ‌کنگ ایستاده و به تعهد خود برای حمایت از آزادی آنها پایبند است.

سخنگوی سفارت چین روز جمعه در بیانیه‌ای گفت: «اقدام گستاخانه وزارت امنیت داخلی انگلیس در دیدار با کسی که تحت تعقیب پلیس چین بوده و حمایت از عناصر حامی استقلال هنگ‌کنگ دخالت بزرگ در امور داخلی چین و حق حاکمیت قضایی آن به شمار می‌آید و نقض کننده قوانین بین‌المللی و معیارهای اساسی روابط بین‌المللی است.»

تنش‌ها میان چین و کشورهای غربی پس از تصویت قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ افزایش یافته است.

قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ اخیرا توسط کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین به تصویب رسید و اجرایی شد.

بر اساس این قانون، پکن می‌تواند با اعمال این قانون جرائم مربوط به ایجاد جدایی، براندازی، تروریسم و تبانی با نیروهای خارجی را مجازات کند که این مجازات می‌تواند حکم زندان ابد نیز باشد.

از سوی دیگر در پی تشدید مداخله آمریکا در امور داخلی چین،   پکن در اقدامی علیه اقدامات اخیر آمریکا ضد دیپلمات‌ها و شهروندان چینی، دیدارهای مستقیم دیپلمات‌های آمریکایی مستقر در هنگ‌کنگ را ممنوع کرده و انجام این دیدارها را به مجوز وزارت خارجه چین منوط کرد.

طبق گزارش‌ها، دیپلمات‌های آمریکایی مستقر در هنگ کنگ اکنون برای دیدار با مقام‌ها، شخصیت‌ها و سیاستمداران این جزیره باید از وزارت خارجه چین مجوز بگیرند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    0 0
    اعتراض چین به دیدار وزیر انگلیسی با جدایی‌طلبان هنگ‌کنگی// چقدر این انبلیس ها خبیث و کثیف هستند حالا اگر کسی با مخالفین انگل لیس تماس بگیره او را ترور میکنند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس