کد خبر 1153503
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۴

به گزارش مشرق، معصومه نصیری، مدرس سواد رسانه‌ای طی یادداشتی که در کانال تلگرامی عصر هوشمندی منتشر شد به بررسی تکنیک عقاید اکثریت پرداخت.

فرضیه اصلی این روش این است که اگر اکثریت مردم کاری را انجام می دهند یا به چیزی اعتقاد دارند و این موضوع به گونه‌ای بازنمایی می شود که آن کار یا عقیده حتما درست است. نکته اینجاست به دلیل اینکه انسان میل به قرار گرفتن در میان گروه اکثریت را دارد، اغلب بطور ناخودآگاه تحت تاثیر این موضوع قرار می‌گیرد.

استفاده از نظرسنجی ها در پیام های رسانه ای هم دقیقا به همین منظور صورت می گیرد. گاهی هشتگ ها و تلاش برای ترندسازی آنها نیز در همین راستا انجام می‌شود. سازندگان پیام های رسانه ای می خواهند نشان دهند که اکثر مردم نظر خاصی را دنبال می کنند، پس شما هم چنین باشید.

این روش یکی از روش های رایج برای تغییر سبک زندگی است. همه این طور لباس می پوشند، همه این طور حرف میزنند، همه این طور رفتار میکنند و ......

همیشه "همه این طور هستند" ها را باور نکنید. گاهی همه این طور هستندها ساختگی اند برای اینکه شما احساس کنید در اقلیت قرار گرفته اید و مجبور به تبعیت شوید.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    5 0
    این سرکار خانم راست میگن، یکی از شگردها اینه که جوّی رو بوجود بیارن که شما حتی اگر با یک مطلب مخالفین از ترس نگاه چپ چپ بقیه و یا سرزنش اونها یا باهاشون هم نظر بشین یا ساکت بمونین!! زمان انتخابات خیلی از دوروبریهای خود من به روحانی رای دادن، قبل از روز رأی گیری از من که می‌پرسیدن میگفتم به آقای رئیسی رای میدم، خلاصه کلی بحث و جدل میشد ولی من کوتاه نمی اومدم سکوت هم نمیکردم!! جالبیش اینه که الان که وضع اینطوریه، همون افراد میگن ما به روحانی رای ندادیم!! خخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس