ابهامات رشد ۲۵۰ درصدی منابع نفتی بودجه ۱۴۰۰/ بیش وصولی ۱۳.۵ هزار میلیاردی از فروش سهام در سال ۹۹+ جدول

بررسی عمکلرد بودجه امسال نشان میدهد، درحالی که تنها ۶۰۰۰ میلیارد تومان منابع نفتی وصول شده، در لایحه ۱۴۰۰ با درج درآمد ۱۹۹ هزار میلیاردی از این محل عملا شاهد رشد ۲۵۰ درصدی منابع مذکور هستیم.

به گزارش مشرق،‌ بر اساس گزارش عملکرد بودجه، در هفت ماهه نخست سال حدود ۲۹۰ هزار میلیارد تومان درآمد کسب شده است که نسبت به منابع ۵۷۱ هزار میلیارد تومانی بودجه سال جاری هنوز اختلاف ۲۸۰ هزار تومانی وجود دارد. همچنین طبق اعلام نوبخت، در هشت ماه نخست سال جاری  ۳۳۴هزار میلیارد تومان منابع به خزانه واریز شده که تا کنون۵۰هزار میلیارد تومان از منابع پیش بینی شده  در هشت ماهه نخست سال محقق نشده است.

بر این اساس در هفت ماهه نخست سال،‌۱۲۳ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی وصول شده که ۳۰ هزار میلیارد تومان سهم اشخاص حقوقی،‌۲۲ هزار میلیارد تومان مالیات بردرآمد، ۱۴ هزار میلیارد تومان مالیات بر ثروت و ۷ هزار میلیارد تومان از محل مالیات بر واردات بوده است.

بیشتر بخوانید:

احتمال رد کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ در مجلس

همچنین در این مدت ۴۵۰۰ میلیارد تومان سود شرکتهای دولتی و ۱۱ هزار میلیارد تومان از محل سایر درآمدهای حاصل از مالکیت دولت وصول شده است.

گفتنی است، در این مدت درامد حاصل از صادرات نفت و میعانات حدود ۶ هزار میلیارد تومان بوده است اما ۲۵ هزار میلیارد تومان از محل فروش شرکتهای دولتی حاصل شده است.

ببینید:

فیلم/ نوبخت: دولت به دنبال رفاه مردم است

نکته جالب توجه اینکه، درحالی که تنها ۶۰۰۰ میلیارد تومان منابع نفتی  وصول شده،  در لایحه ۱۴۰۰ با لحاظ شده درآمد ۱۹۹ هزار میلیارد از این محل عملا شاهد رشد ۲۵۰ درصدی منابع مذکور نسبت به قانون بودجه  سال ۱۳۹۹ هستیم.

این درحالی است که کل درآمدهای مصوب از این محل ۱۱۵۰۰ میلیارد تومان بوده است. به این ترتیب حدود ۱۳.۵ هزار میلیارد تومان بیش از سقف مقرر از این محل  درآمد کسب شده است.

همچنین در سال ۹۹ مجوز برداشت ۲ هزار میلیارد تومانی از صندوق توسعه ملی صادر شده بود که تا کنون حدود ۱۲هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برداشت شد.

بودجه ایران ,

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    0 0
    به امید آزادی بودجه کشور از دست نوبخت دعا کنیم
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    0 0
    از نوبخت دو مطلب نخواهید. هر چیز که خواستید اشکالی ندارد: پول و تعطیلی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس