یارانه نمایه

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس جزئیات جلسه اخیر این کمیسیون با نمایندگان دولت در خصوص سازوکار تامین طرح یارانه کالاهای اساسی را مطرح کرد.

به گزارش مشرق، احسان ارکانی،‌ با اشاره به جلسه شب گذشته اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با نمایندگان دولت در خصوص تامین منابع طرح یارانه کالاهای اساسی گفت: در این جلسه نمایندگان بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه و... حضور داشتند و زوایای مختلف منابع قابل اتکا برای پرداخت یارانه کالاهای اساسی بحث و بررسی شد.

بیشتر بخوانید:

رییس کل بانک مرکزی: خانوارهای یارانه‌بگیر تسهیلات قرض‌الحسنه می‌گیرند

به گفته این نماینده مجلس، در جلسه اخیر کمیسیون پیشنهادات جدید مجلس در خصوص تغییر نرخ ارز محاسباتی در گمرک و همچنین افزایش مالیات و عوارض تراکنشهای با رقم بالا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود، متاسفانه نمایندگان دولت تاکید داشتند در طرح مجلس رقم قابل توجهی از محل افزایش عوارض تراکنشها بدست نخواهد آمد که البته این موضوع از سوی نمایندگان تایید نشد، اما بررسیها در این حوزه ادامه خواهد داشت.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: طی یکی دو روز آینده منابع مربوط به طرح یارانه کالاهای اساسی پخته تر خواهد شد اما  تاکید اصلی روی واگذاری اموال و داراییهای مازاد دولت است.

ارکانی ادامه داد، به هر حالی دولت باید اموال و داراییهای مازاد خود را واگذار کند و درآمد حاصل نیز در اختیار عموم مردم قرار گیرد. در روزهای اینده نیز طرح مجلس در این حوزه تکمیل و نتایج آن اعلام و در صحن مجلس تصویب خواهد شد.

مکاتبه دیوان محاسبات و افشای رشد ۱۸۳ درصدی درآمد دولت از محل واگذاری اموال مازاد

دیوان محاسبات در مکاتبه‌ای رسمی به رئیس کمیسیون برنامه و بودجه اعلام کرده است که از محل ردیفهای درآمدی مربوط به واگذاری شرکتهای دولتی و  فروش اموال و داراییهای مازاد دولتی حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان درامد مازاد کسب شده است. بر این اساس درآمد کسب شده از محل ردیفهای مذکور نسبت به سقف مصوب بودجه حدود ۱۸۳ درصد رشد داشته است.

به گفته این نماینده مجلس، کلیه ارقام و اعداد اعلام شده از سوی دیوان محاسبات از اطلاعات خزانه داری کشور است اما داده های سازمان برنامه بیشتر موارد تخمینی است و اعتبار کمتری دارد.

درآمد ۴۰ هزار میلیارد تومانی از محل واگذاری سهام دولت مازاد بر سقف بودجه امسال

ارکانی با اشاره به آخرین توافقات کمیسیون برنامه و بودجه برای مشخص شدن محل منابع طرح یارانه کالاهای اساسی گفت: بر اساس پیگیریهای صورت گرفته مشخص شد از  وصول اقساط سهام دولت به میزان ۲۸۰۰ میلیارد تومان درآمد ایجاد میشود.

همچنین از محل واگذاری ای تی اف  پالایش  مربوط به سهام ۴ پالایشگاه  بزرگ در بورس حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان و از واگذاری باقی مانده  سهام شرکتهای صنعتی ۱۲ هزار میلیارد درآمد و منابع جدید و فراتر از بودجه ۱۳۹۹  کسب خواهد شد.

لازم به ذکر است  از واگذاری باقی مانده سهام بانکها و بیمه ها نیز حدود ۷ هزار میلیارد تومان  درامد ایجاد میشود که جمع  همه این موارد نزدیک به ۳۹  هزار میلیارد و ۸۰۰ میلیارد تومان است. بر این اساس تاکید شد  ۳۰ هزار میلیارد تومان از این منابع برای طرح یارانه کالاهای اساسی اختصاص یابد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    2 0
    حجم وسیعی از این درآمد از بورس و بقیه از نوسان قیمت دلار و طلا حاصل شده
  • لیلا IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
    0 0
    خسته نشدید.خودتون هم نمیدونیدچکارمیکنیدیارانه میدیدپس میگیریداول تکلیف خودتونوروشن کنیدبعدمردم ومسخره کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس