مقام آمریکایی: اسرائیل در ترور فخری‌زاده دست داشته است

روزنامه آسیا تایمز درباره ترور شهید فخری‌زاده نوشت این اقدام به نتایج معکوس برای اسرائیل ختم خواهد شد.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: روزنامه آسیا تایمز نوشت: ترور دانشمند ایرانی محسن فخری‌زاده نتایج معکوس برای اسرائیل به همراه خواهد داشت، به ویژه اینکه ایران وعده انتقام داده است.

احتمال زیادی وجود دارد که رویکرد آتش‌افروزانه اسرائیل در قبال ایران نتیجه عکس با پیامدهای بالقوه وخیمی داشته باشد. هرگونه دستاورد کوتاه‌مدت این ترور بنا به دلایلی احتمالاً به زیانهای بلندمدت تبدیل خواهد شد.

مقامات و رسانه‌های اسرائیل این حقیقت را نادیده می‌گیرند که این ترور با ایجاد تصویر اسرائیل به عنوان استفاده‌کننده از ابزارهای نامشروع برای تحقق هدف‌هایش موجب لطمه به اعتبار اسرائیل در عرصه بین‌المللی می‌شود. در ارتباط با عربستان و امارات که به‌تازگی روابط با اسرائیل را بهبود بخشیده‌اند، ترور فخری‌زاده این پتانسیل را دارد که کل منطقه را دچار بی‌ثباتی کند و به منافع آنها هم لطمه وارد سازد.

اگر قصد اصلی اسرائیل از ترور فخری‌زاده ایجاد عقبگرد در برنامه هسته‌ای ایران بوده، در این صورت هم احتمالاً عکس آن روی خواهد داد. رهبر عالی ایران از هم اکنون دستوراتی برای ادامه پروژه‌های علمی و تحقیقاتی فخری‌زاده صادر کرده و در مجلس ایران هم درخواست‌هایی برای پایان دادن به اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی در زمینه بازرسی‌های هسته‌ای مطرح شده است. این ترور همچنین موجب شده که حسن روحانی هم مواضع سخت‌تری در هماهنگی با حال و هوای خشم ایران اتخاذ کند.

در سطحی گسترده‌تر، ترور فخری‌زاده ممکن است فصل جدیدی در تنش‌های منطقه‌ای بگشاید بخصوص اگر ایران به انتقام عمل کند، چنانکه روزنامه کیهان خواستار آن شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    3 0
    اسرائیل نابود میشه
  • رضا AU ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    0 0
    #انتقام_سخت سردار حاجی زاده #سجیل_خرمشهر #بندر_حیفا نابود گردد
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    0 0
    اسراییل رواستکبار قداعلم کرده برای ما..این هجمه فشار که پول دارن ومغز داستانش ازکجا میاد؟؟؟اسراییل برای ان پیرفرزانه زباله ای در زباله دان تاریخ بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس