کد خبر 1152237
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰
سعدالله زارعی نمایه

حمله قدرتمند نظامی ایران به رژیم صهیونیستی، موج قدرتمندی را در جهان اسلام و حوزه عربی به راه می‌اندازد و آن‌قدر قدرتمند خواهد بود که نه آمریکا و نه دولت‌های عربی قادر به مهار نخواهند بود.

به گزارش مشرق، سعدالله زارعی طی یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت: واکنش ایران به اقدام تروریستی علیه دانشمند برجسته هسته‌ای و موشکی جمهوری اسلامی اگر در روزهای آینده رخ دهد، اهمیت اساسی دارد و تأخیر در آن هزینه‌هایی متوجه ما می‌کند. بر این اساس یک خط سیاسی در خارج کشور و داخل ایران به راه افتاده تا نشان دهد اقدامی صورت نخواهد گرفت و یا این اقدام به زمان دیگری موکول گردد. در این خصوص باید گفت:

۱- ادبیات بعضی از شخصیت‌های سیاسی مبنی بر اینکه اقدام به عملیات تلافی‌جویانه حق ایران است و این کار در «زمان مناسب» خود انجام می‌شود و جمهوری اسلامی بنا ندارد در زمین نتانیاهو بازی کند، به «ایران اقدامی نخواهد کرد» ترجمه شده است؛ چرا که این ادبیات شباهت آشکاری با بیانیه‌هایی دارد که اقدام واکنشی به زمان مناسب محول گردیده، اما هیچ‌گاه اقدامی صورت نگرفته و یا اقدامی متناسب و معادل نبوده است. البته اگر واژه و ادبیات «زمان مناسب» درست ترجمه شود، می‌تواند به معنای «هم‌اینک» و «در زمانی کوتاه» هم باشد ولی از آنجا که این واژه مبهم است دامنه‌ای از هم‌اینک تا آینده‌های دور دارد، به ادبیات رایج ارجاع داده شده و معنای «فعلاً نه» و «در زمان نزدیک نه» پیدا کرده است. این ادبیات در عین حال سبب می‌شود تا دشمنی که پس از اقدام جنایتکارانه، نگران واکنش جدی ایران بود، به حدی از اطمینان از عدم واکنش ایران برسد که درباره جنایت خود به تبلیغات معکوس روی بیاورد. این تبلیغات معکوس از یک طرف معطوف به توجیه اقدام تروریستی خود است که نتیجه آن ترور شخصیتی شهید پس از ترور جسمی اوست و نمونه‌هایی از این را در روزهای اخیر شاهد بودیم و از طرف دیگر معطوف به قدرت‌نمایی و پوشاندن ضعف مفرط خود در برابر جبهه مقاومت است و نتیجه آن مشروعیت‌زایی برای خود و نهادهای امنیتی جنایتکار در داخل اسرائیل است.

۲ـ چند روز است که در رسانه‌های اسرائیلی خطی دنبال می‌شود مبنی بر اینکه این آخرین اقدام تروریستی اسرائیل در داخل ایران است. روز جمعه گذشته مقاله‌ای از سوی مؤسسه مطالعات امنیت ملی رژیم صهیونیستی با عنوان «آیا ترور می‌تواند اسرائیل را به اهداف خود برساند» به چاپ رسید و در آن این سؤال مطرح شد که آیا ترور عناصر برجسته می‌تواند روند را تغییر دهد و با استناد به مواردی مثل جایگزینی آیت‌الله مجاهد سیدحسن نصرالله به جای شهید حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، نتیجه گرفت که ترور نمی‌تواند اسرائیل را به هدف برساند و هزینه‌های این اقدام، بسیار بیشتر از نتایجی است که می‌گیرد. کما اینکه همیشه وقتی دستگاه امنیتی اسرائیل شخصیتی از مقاومت را ترور کرده است، دستگاه تبلیغاتی برای آرام کردن فضای انتقامی طرف مقابل، دست به تحلیل‌هایی از این دست زده است. آیا می‌توان باور کرد که میان دستگاه امنیتی و دستگاه سیاسی رسانه‌ای اسرائیل تفاوت وجود دارد؟ واقعیت این است که رژیم صهیونیستی، رژیمی یکپارچه است و واحدهای آن یک مأموریت را دنبال می‌کنند.

۳- همزمان با این مسئله، «الیوت آبرامز» مسئول پرونده ایران در کاخ سفید، این خط را دنبال کرد که: «ایران تمایل ندارد در هفته‌های باقی‌مانده از دولت ترامپ و پیش از سوگند ریاست‌جمهوری بایدن با انتقام گرفتن، مذاکرات احتمالی با دولت بعدی آمریکا و لغو تحریم‌ها را به خطر بیندازد. ایران دنبال کاهش تحریم‌های آمریکاست و هر تصمیمی که می‌گیرد با احتیاط خواهد بود.» عبارت آبرامز از یک‌سو از نگرانی آمریکا از واکنش جدی ایران حکایت می‌کند و از سوی دیگر از همدستی آمریکا با رژیم اسرائیل در عملیات ترور اخیر و در ممانعت از واکنش جدی ایران خبر می‌دهد. ایجاد ارتباط بین یک موضوع واقعی و حق مسلم که واکنش جمهوری اسلامی به ترور شهید دکتر فخری‌زاده است، با یک موضوع خیالی که آغاز دور جدید مذاکرات میان ایران و آمریکاست، با هدف وارد کردن فشار داخلی به جمهوری اسلامی برای «خویشتنداری» است. آنان با طرح مذاکره برای رفع تحریم‌ها، در نظر دارند جریان ساده‌لوح یا... مذاکره‌جو در ایران را وادار به اعمال فشار به جمهوری اسلامی برای عدم واکنش به جنایت اسرائیل نمایند.

عبارت آبرامز مبنی بر اینکه «ایران تمایل ندارد واکنشی نشان دهد»، در متن خود دو نکته دیگر هم دارد؛ آمریکا چه در ماه‌های پایانی دولت ترامپ و چه در ماه‌های آغازین دولت بایدن، نمی‌تواند به اقدام قاطع احتمالی ایران واکنش نشان دهد. از این رو آبرامز به جای ادبیات دستوری از عبارت تحلیلی استفاده کرده و البته از جیب ایران حرف زده است! نکته دوم این است که او در این عبارت وانمود کرده است که - حداقل- آمریکا با جناحی و شخصیت‌هایی در داخل حکومت ایران تماس دارد و در این تماس‌ها برای او ثابت شده است که ایران به دلیل موجهی! درصدد واکنش به اقدام تروریستی اخیر اسرائیل علیه خود نیست.

۴- همزمان با این خط تحلیلی، یک مقام میانی رژیم اسرائیل اعلام کرد یک افسر ارشد موساد در تل‌آویو توسط افراد ناشناس ترور شده و در توضیح آن گفت ترور در پشت چراغ قرمز اتفاق افتاده است. در همان حال بعضی منابع غیراسرائیلی گفته‌اند «فهمی هنیاوی» عرب‌تبار و ساکن یک شهرک صهیونیستی بوده و ارتباطی با موساد نداشته است. در اسرائیل سابقه دارد که وقتی یک جنایت روی می‌دهد خود این رژیم برای کشیدن حریف به تله عملیاتی، دست به انتشار این‌گونه اخبار زده است. طرف مقابل اگر دقت به خرج ندهد به دام می‌افتد و با شادمانی آن را به خود منتسب می‌کند و جو انتقام در محیط تصمیم‌گیری او از بین می‌رود. مشابه این خبر را زمان ترور شهید عماد مغنیه در حومه دمشق شاهد بودیم که دو روز پس از آن، این خبر توسط رسانه‌های اسرائیلی منتشر شد که «مئیر دگان» رئیس ‌وقت موساد در اردن مورد سوءقصد قرار گرفته است که البته این خبر جعلی به هیچ وجه در رسانه‌های حزب‌الله منعکس نگردید. دیروز مقام اسرائیلی کشته شدن فردی در تل‌آویو را به عنوان یک مأمور ارشد موساد معرفی کرده و گفت از عوامل ترور او خبر ندارد! ترور در تل‌آویو و در زمان شلوغی تردد و پشت چراغ قرمز و بی‌خبری سرویس‌های چندگانه رژیم صهیونیستی!

۵- از تحرکات مختلف آمریکا و رژیم صهیونیستی به خوبی می‌توان فهمید که به شدت نگران واکنش قدرتمند ایران هستند و خواب ندارند. رژیم صهیونیستی در اقدامی پریشان از یک‌سو با تبلیغات سیاسی در داخل وانمود کرد، در برابر ضربه‌ای که زده واکنشی نخواهد دید؛ در همان حال رسانه‌های آن اعلام کردند پیشرفته‌ترین ناو جنگی- موسوم به سپر- را روز چهارشنبه گذشته از آلمان خریده و در سواحل بندر حیفا مستقر کرده‌اند و در شرح قدرت آن گفته‌اند این ناو نظامی دارای توپ اتوملارا، گنبد آهنین دریایی (سی دُم) و موشک‌های سطح به سطح باراک ۸ بوده و قابلیت حمل بالگرد هم دارد. مخاطب، کلیدواژه‌های «حیفا» و «گنبد آهنین» را می‌شناسد. این به معنای هراس جدی این رژیم از موشک‌باران حیفا است و باز همه می‌دانیم که هیچ سیستم دفاعی قادر به مقابله با موشک‌های بالستیک ایران نیست کما اینکه در جنگ با حزب‌الله، حماس و انصارالله هم سامانه‌های دفاعی گنبد، پاتریوت و بی‌۵۲ کارآیی نداشته‌اند.

مراکز اطلاعاتی اسرائیل همزمان با این خبر وانمود کردند تحرکات سپاه را زیر نظر دارند و می‌دانند که تجهیزات گسترده و سنگینی را به سمت مرزهای جنوب غربی ایران روانه کرده است. در همین زمان کشورهای عرب هم‌پیمان رژیم صهیونیستی- بحرین و امارات - حمله قاطع ایران در پاسخ به ترور شهید سردار فخری‌زاده را قطعی می‌دانند و در پیغام‌های آشکار و غیرآشکار از کشیده شدن دامنه واکنش ایران به خود ابراز نگرانی کرده‌اند و البته این خط را هم اسرائیلی‌ها داده‌اند. طی دو روز گذشته وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد ممکن است واکنش به شهادت سردار فخری‌زاده در یک یا چند کشور همسایه شمالی یا جنوبی ایران اتفاق بیفتد. رژیم اسرائیل از این خط خبری درصدد برآمده جمع زیادی از کشورها را برای ممانعت از اقدام واکنشی ایران به کار بگیرد. بر این اساس آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها به کشورهای عربی اجازه دادند میان اقدام تروریستی جمعه ۷ آذرماه آبسرد و مسایل خود با ایران فاصله‌گذاری و حتی آن را محکوم نمایند. از همه این خبرها چیزی جز هراس‌ شدید رژیم صهیونیستی فهمیده نمی‌شود. این رژیم هم‌اینک خود را در شرایط بسیار سخت و پیچیده می‌بیند چرا که واکنش شدید ایران به این ترور، سه پیامد اساسی برای این رژیم دارد؛ واکنش شدید ایران اقتدار امنیتی، نظامی و سیاسی این رژیم را درهم خواهد شکست و به حوادث پی‌درپی امنیتی علیه آن منجر می‌شود، پیامد دوم اقدام سنگین ایران، ایجاد شکاف شدید در اسرائیل خواهد بود و بگومگوهای زیادی را میان رژیم سیاسی و ساکنان آن از یک‌سو و احزاب و نهادهای اسرائیلی از سوی دیگر پدید می‌آورد و پیامد سوم این است که روند مذاکرات عربی- اسرائیلی و عادی‌سازی روابط این رژیم با کشورهای عربی را از بین می‌برد، چرا که جمع‌بندی عربی را نسبت به قدرت و وضعیت اسرائیل تغییر می‌دهد.

۶- اقدام قدرتمندانه ایران در واکنش به ترور شهید دکتر فخری‌زاده و بقیه اقدامات جنایتکارانه‌ای که در ده سال اخیر از سوی رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی صورت گرفته است، می‌تواند وضعیت کنونی منطقه را به ضرر آمریکا، رژیم صهیونیستی و وابستگان عرب این دو تغییر دهد. اگر ایران ضربه‌ای زمین‌گیرکننده به اسرائیل بزند معنای آن این است که پایگاه‌های آمریکا در منطقه هیچ امنیتی ندارند. چرا که وقتی به رژیم اسرائیل حمله شود به این معناست که به بزرگ‌ترین پایگاه آمریکا در منطقه حمله شده و از آن پس امنیت ناوگان پنجم در بحرین و پایگاه‌های آمریکا در امارات و... معنا و مفهومی نخواهد داشت. بنابراین اقدام قاطع ایران، وضع حوزه عربی مرتبط با آمریکا و اسرائیل را نیز به هم خواهد ریخت. الان سخن این است که اسرائیل در چهار جنگ (۱۹۴۸ تا ۱۹۷۳) بر اعراب مسلط شده و برتری قدرت خود را به اثبات رسانده است. وقتی ایران به رژیم صهیونیستی ضربه اساسی بزند، معنایش اثبات دوباره ایران به عنوان «قدرت برتر» در منطقه است. آنگاه تفوق ایران بر کل سیستم امنیتی- نظامی منطقه مورد پذیرش- ولو غیر اعلامی- دشمنان آن، قرار می‌گیرد.

از سوی دیگر حمله قدرتمند نظامی ایران به رژیم صهیونیستی، موج قدرتمندی را در جهان اسلام و حوزه عربی به راه می‌اندازد و آن‌قدر قدرتمند خواهد بود که نه آمریکا و نه دولت‌های عربی قادر به مهار نخواهند بود. همه می‌دانند و خود اسرائیلی‌ها و دولت‌های عربی هم اعلام کرده‌اند که دست‌کم ۸۵ درصد مردم عرب، از توافقات اخیر امارات، بحرین و سودان با رژیم صهیونیستی، خشمگین هستند و آن را «خیانت» تلقی می‌کنند. حال در این وانفسا که اقدام رژیم‌های وابسته عرب به برقراری رسمی و آشکار رابطه با رژیم غاصب صهیونیستی، مردم عرب را به شدت ناراحت کرده است، اقدام قاطع ایران جمعیت‌های عرب را به خیابان می‌کشاند و سبب تغییرات مهمی در سطح دولت‌های منطقه می‌شود. این راز نگرانی شدید آمریکایی‌ها، اسرائیلی‌ها و وابستگان عرب آنان در منطقه و رفتارهای متناقض و توأم با ضعف آنان در پرونده ترور شهید فخری‌زاده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 71
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    15 10
    علی برکت الله
    • فرید IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      7 31
      عزیزم، همه عالم و آدم میدونند این آدم کشی رذیلانه کار اسراییل با چراغ سبز آمریکا بوده و هیچکدومشون رسما مسئولیت ترور رو قبول نکردن، اگر قبول کرده بودن باور کن حیفا که هیچ الان تل آویو شخم خورده بود، شخم زدن عین الاسد به این دلیل بود که ترامپ احمق رسما مسئولیت رو قبول کرد، حمله به اسرائیل بدون این که مسئولیت ترور رو رسما قبول کرده باشه از نظر حقوق بین الملل یعنی حمله بی دلیل به یک کشور خارجی و راه افتادن یک اجماع و ائتلاف بین المللی علیه ایران، اتقام باید غیر رسمی و از کانال نیروهای نیابتی باشه که انصارالله یمن بهترین گزینه است
    • م.ر IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      24 0
      نه نگران نباش .هیچ اجماعی نمیشه.همه میدونن کل جهان این چندمین باره که دانشمندان عزیز ما پر پر میشن توسط اسراییل.باید جواب بسیار قاطع داد بخدا چیزی نمیشه بیشتر میترسن
    • IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      26 1
      فقط انتقام
    • DE ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      11 0
      هميشه براي من سوال بوده اين توصيه ها خطاب به چه كسي هست ؟
    • IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      21 1
      اگر عوامل نفوذی داخلی کمک نمی کردند نمی توانستند این کار را انجام دهد
    • IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      18 4
      این تحلیل عمیق،دقیق،حساب شده،منطقی و...... جای حرف برای ما نگذاشته. خط به خطش رو با دقت خوندم.انسان احساس عزت می کند. فقط یه نکته هم من حقیر اضافه کنم... اگر هر چه زودتر پاسخ مناسب و دندان شکن و کوبنده ندهیم مومنان خدای ناکرده نا امید می شوند و بی اعتماد و مسئولین کشور چوپان دروغگو..... خداوند عزیز هم برای دلگرمی مسلمانان صدر اسلام در ابتدای سوره روم وعده دلگرم کننده داده که نشان می دهد "یشف صدور المومنین" چقدر مهم است.
    • SE ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      13 3
      عامل نفوذی برای نابودی ایران
  • مردم IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    28 53
    عزیزم صدام هم مثل تو فکر میکرد. اما در‌محاسباتش اشتباه کرد. و با حمله به کویت، گور‌خودش را کند. حمله به کشور دیگر یعنی ، اجماع جهانی برای مبارزه با عامل حمله ، از کسی هم نمیپرسند. دلیل حمله چیست. میگویند شما متجاوزید. این نظرها را معمولاً کسانی میدهند. که در ظاهر دوست نظام ، اما عامل نفوذی و تحریک کننده برای وارد کردن کشور در بحران جنگی خانمانسوز است. جنگ ویرانی به بار می اورد. و با کسی شوخی ندارد. میکشد و خراب میکند. پس بهتر است. به جای اینگونه نظرات معقولانه به فکر تعامل با دنیا باشیم. و نظر سایر ملتها را از دیدی که به ما دارند. عوض کنیم.
    • IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      34 11
      فعلا که نظریه شما 7 سال دنبال شده نتیجه =هیچ
    • IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      32 5
      جمهوری اسلامی ایران را با عراق زمان صدام مقایسه میکنی؟ شما سخت دراشتباهی وقطعا سپاه اشتباه شما وامثال شماهارا مرتکب نخواهدشد ! چون بهترین وکم هزینه ترین راه،اقدام قاطع وپشیمان کننده وغیرقابل انکار نظامی ، با پذیرفتن رسمی مسئولیت آن است که شک نکنید انجام خواهدشد،ان شاءالله.
    • حجت IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      25 0
      گلم، صدام وقتی به ایران حمله کرد یه دنیا پشتش واستاد
    • IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      11 6
      آقای «مُردم»! شما همون بهتر که بری بمیری.
    • ابی IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      20 5
      عزیزم شما حرف نزن نه امنیت ما نه اقتصادما ونه تحریمها ونه سیاست ما جایگاه درستی ندارن، نتیجه اعتماد به دشمن همینه .فقط جواب قاطع میتونه این کفتارهای وحشی رو عقب ببره نه بزدلی وترس.ایران مزد ترس دولت روحانی رو داره پرداخت میکنه .بازم ازت خواهش میکنم ببند دهنتو بگذار دلسوزان واقعی این نظام و مردم تصمیم شجاعانه شون رو بگیرن.
    • روح الله IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      38 0
      تحلیلی بسیار سطحی و عوام فریبانه داری. مدعیان دروغیت اصلاحات هم با همین تحلیل سطحی و عوامانه که ترس و عقب نشینی در اون آشکار هست، سالهاست مردم رو فریب دادن. دانشمند هسته ای ما رو ترور کردن اونوقت شما دم از تعامل با دنیا میزنی؟؟؟؟ معنای این حرف سست و بی پایه شما چیزی جز تسلیم و اظهار ضعف و ناتوانی در برابر دشمن متجاوز نیست و این تحلیل آبکی شما یعنی مارو بکشید و ترور کنید ما نه تنها مانع نمیشیم بلکه دنبال تعامل با شماییم!!!! عجیبه که شما سازشکاران و ترسوها هنوز نفهمیدین که تعامل در مقابل تعامل هست و تقابل در برابر تقابل! آیا اگر کسی خدای نکرده به ناموس شما تجاوز کنه با اون تعامل می کنید؟؟؟ والله هیچ آدم خردمند و عاقلی این کارو نمی کنه جز ترسو و بزدل!
    • یکی از مردم JP ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      18 5
      تعامل با دنیا؟! منظورت از دنیا آمریکا و غربیهای نژادپرست و بی سروپاست؟ هشت سال با شعار تعامل با دشمنان ایران و انقلاب خوار و خفیفمون کردین.تورم و گرانی و بیغیرتی حاصل کارتونه.تعمالتون اینه که هنوزم تو برجامیم و تحریمها هم سرجاشه!شایدم منظورتون از تعامل فروختن کل کشور و انقلاب باشه!دیگه باید از خودتون و ناموستون مایه بذارید نه از مردم.مردم دستتون رو خوندن
    • NL ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      20 2
      تعامل!!!دیگه باید دولا بشی جلوشون
    • SE ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      20 2
      انتقام هوشمندانه تر از تصورات تو و سایر وادادگان خواهد بود
    • IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      19 0
      خیر اینطور نیست که میفرمایید شما مغلطه میکنید ،چرا حمله صدام به کویت رو مثال میزنید؟باید حمله صدام به ایران رو مثال بزنید که نه تنها اجماع جهانی بر علیه متجاوز نداشت بلکه اجماع جهانی به نفع صدام بود،همین اتفاقی که الان در یمن درحال وقوع هست.درضمن انتقام که همیشه نظامی نیست اگه مصوبه مجلس اجرا بشه ،که بعید میدونم دولت خائن زیر بار بره خودش انتقامه.
    • CA ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      4 16
      فقط باید مذاکره کرد تا بیشتر اذیتمون نکنن
    • ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
      0 0
      صدام عمله اسرائیل بود اما ایران مردان خدایی دارد که دشمن خدا را نابود خواهد کرد. این در تورات خود یهودیان آمده. #بکش بکش
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    45 6
    هرچه سریع باید انتقام گرفته شود نباید طولانی بشه
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    30 3
    مطمئناً اگر پاسخ ترور سردار سلیمانی را در همان مقیاس و اندازه میدادیم اکنون شهید فخری زاده در کنارمان بود.
  • احمد IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    18 2
    گرچه مسیولین ما میدانند چکارکنند اما بهتر زودتر تقاص بگیرند تا صهیونیست ها فتنه ای بپا نکردن .برای نجات از انتقان دست به هرفتنه وحیله ای میزنند تا دیرنشده عملیات انتقام
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    10 2
    ساعت ۱/۲۰ دقیقه ، جهان منتظر این ساعت باشد
  • دیده بان IR ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    7 11
    بسم الله القاصم الجبارین ، فان حزب الله هم الغالبون ، انا من المجرمین منتقمون
  • IR ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    9 3
    معلوم نیست چه مصلحتی در کاره؟چون مدت مدیدی است که اسراییل مدام مرتکب جنایت در لبنان،سوریه وایران میشه ولی نه از طرف مقاومت و نه از سوی ایران هیچ پاسخی داده نمیشه!!!!حکمت چیست؟خدا داند.
  • IR ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    12 2
    این دو ترور فرصت بسیار مهمی برای تثبیت اقتدار نظامی ایران بصورت عملی هست جوری ک دشمن تا ابد عقب بنشینه خدا کنم از دست نره . خدا رحمت کند حاج قاسم و شهید فخری زاده رو . انها ب نیتشون رسیدن.
  • IR ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    4 13
    قطعا در این دو ماهی که مجلس برای تعلیق پروتکل الحاقی مهلت تعیین کرده, هیچ انتقامی عملی نخواهد شد. والسلام
  • IR ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    10 5
    تمام حرف نویسنده محترم درست ولی چه کنیم که دولت ترس وخیانت جلو هر حرکت نظامی علیه اسراییل رو میگیره خوش به حال آمریکا و اسراییل برا داشتن همچین نوچه هایی
  • علی IR ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    13 4
    فقط چشم وگوش بفرمان فرمانده کل قوا تند نرو سعی کن پشت سر فرمانده راه بروی
    • ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
      0 0
      مثبت دادم اما فرمانده سربازان خوش فکر و تحلیل گر و زمان شناس میخواد. سرباز باید به موقع وظیفه اش را انجام دهد و مثل نابالغ ها منتظر فرمان نباشد #آتش به اختیاران
  • IR ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    10 3
    تا اسرائیل را نابود نکنیم خبری از ظهور نیست ظهور بدست ماست فقط اگر بخواهیم تمام
    • IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      8 1
      صد در صد
  • IR ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    21 4
    خواهشا عجله کنید برای کوبیدن این غده سرطانی
  • مورخ ایرانی IR ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    18 3
    تحلیل خوبی بود. بنده نیز کاملا با آقای زارعی موافقم. سود انتقام ایران از اسرائیل بیش از ضرر عدم انتقام خواهد بود.
  • IR ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    17 3
    واقعا اسرائیل دیگه چه غلطی باید ازش سر بزنه که ایران حیفا و تلاویو را با خاک یکسان کند؟؟؟؟ والله به خدا دیگه خسته شدیم یا الله
  • IR ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    13 1
    تو را بخدا نگذارید خون این شهیدان پایمال شود خدا یار و نگهدار شما باشد
  • رضا IR ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    23 5
    درود به شرفت سعدالله ، خدا گواهه همه تحليلت سطر به سطر و كلمه به كلمه درست و عزت آفرينه ، اگر ايران ميخواد بعد از اين هم امنيت پايدار داشته باشه و هر روز با يه مصيبت و داغ جانسوز مواجه نشه مجبوره اين تحليل را عملياتى كنه ، اقايون خيال شون تخت ، مردم همگى از جواب دندان شكن حمايت خواهند كرد .
  • دیده بان IR ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    16 2
    ان شاءالله با ضربه حیدری قاطع وخیبر شکن شیربچه های حیدرکرار،درسپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، مجددا" چراغ بیداری اسلامی درهمه ممالک اسلامی روشن ومنجربه سقوط حتمی دیکتاتورهای خائن دست نشانده و نابودی رژیم غاصب صهیونیستی وفرار خفت بار تروریستهای ذلیل آمریکایی ازمنطقه غرب آسیا خواهدشد.
    • IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      13 2
      انشاءالله بزودی
  • IR ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    20 5
    آقا مقاله خیلی طولانی بود همه اش را نخواندم ولی خدایی الان وقتش است اگر زمان گذشت دیگر قضیه سرد میشود.
  • IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    29 2
    پاسخ ایران به صهیونیست ها باید قاطع و کوبنده و دردناک باشد باید ثبت تاریخ شود .. تا صهیونیست ها هر زمان به فکر توطئه و ترور بر علیه ایرانیان شدن یاد درد و رنج و پاسخ ایران بیافتند و مجبور به تفکر و خرد شوند ..
  • IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    14 2
    تو را بخدا نگذارید خون این شهیدان پایمال شود خدا یار و نگهدار شما باشد
  • DE ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    21 5
    زمان نشان دادن اقتدار نظامی ایران عزیزه.آمریکا و اشغالگرای صهیونیست پوشک پوشیدن و قدرت ما رو باور دارند.یه عده نوکر و غرب پرست باور ندارن.باید اقتدارمون رو تو چشمشون کرد تا نوچه هاشون هم حساب کار دستشون بیاد.خدا هم گفته یک قدم تو بسوی من بیا تا چند قدم من بسوی تو بیام.تمام
  • IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    12 2
    تو این جنگ روانی که جریان رسانه ای وابسته به صهیونیست ها در داخل راه انداخته ، مطلب آقای زارعی مظهر قول سدید هستش که موجب آرامش و اطمینان خاطر جریان انقلابه . انشاءالله به زودی شاهد نمایش اقتدار جبهه مقاومت اسلامی باشیم و ضربات بزرگتر به شبکه نفوذ داخلی که سرمایه اصلی صهیونیست ها هستند .
    • IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      12 0
      ان شاءالله
  • FR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    16 2
    #مذاکره نمی کنیم #نزنیم_میزنن جواب سگ قلاده شکسته صهیون......سریع فراگیر.ویرانگر....تا همه بدخواهان حساب کار دستشان بیاد ........ایرانی مقتدرم ارزوست
  • احسان معتمدی IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    17 5
    سلام بسیار خوب است علاوه بر آنکه انتقام تاثیر منفی بر مذاکرات ندارد بلکه تاثیر مثبت دارد چون آنها فقط زبان زور و شجاعت را خوب می فهمند به هیچ یک از اصول انسانی معتقدنیستند فقط به منافع نامشروع خودشان فکر میکنند
    • IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      13 0
      مذاکره ای درکار نیست! بدهی قرارداد قبلی درقالب تعهداتی مکتوب مانده که باید وصول بشه،همین!!!
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    12 0
    اگر عوامل نفوذی داخلی کمک نمی کردند نمی توانستند این کار را انجام دهد
  • بیسیمچی IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    16 0
    اگر توجه بفرمایید ما با رژیمی طرف هستیم که معروف به کودک کش است. فرض بفرمایید در کوچه ای که در آن ساکن هستید یک فرد که به کودک کشی معروف است و هر روز تعدادی کودک را به قتل می رساند سکونت دارد. آیا شما منفعلانه تنها نظاره گر شرارت این فرد خواهید بود. آیا نگران تعدی و تعرض این فرد به خود و خانواده خون نیستید. با این تفاسیر والله تا الان هم در برابر این کودک کش ها تاخیر داشته ایم و مماشات کرده ایم. می پذیرم که ممکن است اقدام متقابل و متوازن ما به جنگی تمام عیار بدل شود، اما مگر چاره دیگری هم داریم؟ اسرائیل شر مطلق است. امروز در پی اخراج آن بر نیاییم فردا با هزینه بیشتر گرفتار خواهیم شد.
  • سید IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    28 6
    ما چاره ای جز مبارزه با اسرائیل نداریم ازشصت سال پیش علمای بیدار ما خطر اسرائیل را هشداردادند اگر میخواهیم روی آرامش را ببینیم حقیقت را بدون تعارف با منطق صحیح باید بپذیریم این همسایه جنایتکارما را رها نخواهد کرد
  • رضا IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    1 2
    به نظر میرسد که کمپهای آلبانی که عمله این ترور بودن فراموش شدند.
  • سرباز IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    10 2
    رژيم اشغالگر صهيونيستي شيشه عمر استكبار جهانيه كه بيرون سينه اش در زير تيغ ماست. يك حمله زيركانه و سقوط استكبار در جهان. اقدام توسط محورهاي مقاومت. ايران دخالتي ندارد!
  • مسعود دیپلمات IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    34 6
    علت اینکه ایران اقدام عاجلی برای اینگونه تحرکات نمی کند این است که از قبل هیچ برنامه مدونی برای پاسخ دهی ندارد تا سریعا انتخاب کرده و وارد عمل شود . علیهذا با توجه به اینکه ترور در خاک ایران انجام شده است ، گوشمالی ما نیز باید در خود اسرائیل انجام شود. کلا" استراتژی ما باید این باشد که هر نیروی تهدید کننده ای که در اسرائیل شکل بگیرد باید سریعا نابود شود. یکی از همین عوامل تهدید کننده ، ناو جنگی پیشرفته‌ موسوم به سپر است که غرق کردن آن می تواند هدف اولیه ما در پاسخ به ترور شهید فخری زاده باشد. دومین هدف ما نیز می تواند حیفا باشد. اصولا تحدید صنعت هسته ای ما هم باید مشروط و منوط به خلع سلاح هسته ای از اسرائیل باشد، در غیر اینصورت تاسیسات هسته ای این رژیم منفور نیز باید جزء اهداف جنگی ما محسوب گردد. فقط اینگونه است که می توانیم آمریکا را به زانو درآوریم. والسلام علی من التبع الهدی
  • محسن IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    22 4
    ولکم فی القصاص حیات یا اولی الالباب . دیپلماسی اسلامی میگه " اگه زندگی می خوای باید قصاص کنی " ؛ خودمون دشمن رو گستاخ کردیم ؛ وقتی مهم ترین شخصیت نظامیمون رو قطعه قطعه کردن و ما به جای قصاص واقعی ، فقط یه سیلی زدیم باید منتظر یه جنایت مشابه می بودیم ؛ این بار مهم ترین شخصیت هسته ایمون ؛ اگه بازم به یه سیلی اکتفا کنیم باید منتظر حذف یه مهم ترین شخصیت دیگه باشم .
  • بی نام IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    22 5
    البته بنده نیز مانند سایر مخلوقات خداوند بزرگ، از پشت پرده غیب آگاه نیستم. اما اگر پاسخی سخت و کمرشکن به آمران، طراحان، پشتیبانان و اجرا کنندگان این جنایت و جنایات قبلی، یک جا داده نشود. چه بسا واقعه شریف ظهور به تاخیر بیفتد. الله اعلم.
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    23 2
    بنده و خانواده جهت هرگونه کمک به نابودی نظامیان آمریکایی و اسرائیلی آماده ایم، جیره خوار دولت هم نیستیم واز سر میهن پرستی این اندیشه را داریم. وباچنگ ودندان ازکشورمان دفاع میکنیم چون اعتقاد داریم آمریکا واسراییل زورگو هستند.
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    2 2
    خدا عاقبت به خیرمون کنه
  • سعید IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    13 5
    خیلی جالبه که طی این چند روزه دولتمردان ما ملتمسانه از غربی ها و سازمان ملل و آژانس انرژی اتمی و سایر سازمان های بین المللی می خوان که این ترور ناجونمردانه را عمل تروریستی خوانده و محکوم کنند تا شاید مسکنی بشود برای مردم داغ دیده و خشمگین از کوتاهی های دولت ، ولی حتی دریغ از همین مقدار ناچیز همراهی غربی ها و سازمان های بین المللی با این دولت واداده که امتیازهای زیادی به اونها داده ، اونوقت من موندم چطور هنوز عده ای در توهم این هستند که غرب و سازمان ملل و ... حاضر هستند حقوق حقه ملت ایران را دو دستی و با میل خود تقدیم ایران کنند ؟؟!! تنها با زور می شود حقوق خود را از زورگوها گرفت و مذاکره و تعامل و اینها ، بازی کثیف همان زورگوها برای تصاحب حقوق ملت ها بدون هزینه کردن است . در مورد سکوت مدعیان و طرفداران برجام نسبت به محکوم نکردن و یا تروریستی نخواندن ترور شهید فخری زاده تحلیل های بیشتری منتشر کنید تا شاید عده ای در خواب غفلت مانده بیدار شوند .
  • mojtaba SE ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    1 20
    اقای زارعی دویچه وله و العربیه برات دست زدن..!!!چه بگم ؟یکنفر تو تهران ترور شده.ما حمله کنیم از تهران به تل اویو ؟؟؟؟؟!!!!!پاینده ابر قدرت ایران پاینده رهبر
    • IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      17 0
      نخود مغزی دیگه ......!
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    3 5
    آقای زارعی عزیز دقت کرده اید که چرا دشمن این زمان را برای ترور اتخاب کرده اگر می دانست جواب ایران دندان شکن هست که حتما در محاسباتش وارد می کرد به نظر من خواستند بعد ژشت صلح دوست و برگشت به برجام چون هیچ برگشتی نیست توپ را به زمین ایران بیاندازند و ضمنا به قول آقای جبرائیلی وقتی دولتی برجام مرده را بغل کرده چطور ما با وجود سرکار بودن این دولت ترسو بخواهیم عکس العمل سختی نشان دهیم و دوگانه جنگ و صلح قلابی بار دیگر امتداد این دولت را در انتخابات تقویت کند
  • 14008690988020 IR ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    0 0
    سعداله زارعی رو دوست دارم ولی کاش در مورد واکنش آمریکا،سرنوشت برجام، چاثیر این کار بر روی بورس،قیمت دلار وکلا پیامدهای اقتصادی اون هم مینوشت..
  • IR ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    4 0
    انتقام باید شدید و سریع باشد. موشک باران خاک اسراییل بسیار کار عاقلانه ای است که موجب اتمام تهدیدهای امنیتی و نظامی بر علیه ایران و تغییر نگاه ناشی از یکسان ندانستن نظام با دولت ضعیف و ترسو می شود.
  • IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    2 0
    با سلام ذهن خلاق و راهبردی آقای زارعی قابل تحسین است. واکنش ها به ترور سرملیه های انسانی و علمی کشور بایستی در سطح و افق راهبردی طراحی و تئوریزه شود. در غیر این صورت ضمن پایمال شدن خون شهید فخری زاده تهدید دشمن فعلا در کوچه و پس کوچه های کشور تقویت و خوش نشین می شود.
  • سید IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    0 0
    سلام تحلیل دقیق و درستی است ضمن اینکه بعد از کلید زدن معاهده ابراهیمی که البته مدریریت آشکار دول عربی است ( مدیریت پنهان از مدتها پیش بوده )باید مدیریت افکار عمومی عربی نیز صورت بگیرد، لذا ضربه به یک قدرت جلو چشم آنها که موفقیتها و شجاعت امنیتی نظامی آن(ایران) در منطقه نمود کامل دارد می تواند از ناگزیری دولتهای عرب در نگاه ملتهایشان مبنی بر سازش با اسرائیل دفاعی مشروع باشد. پس ایران را می زنیم و او در این شرایط جواب نمی دهد و دومینوی وادادگی از نظر افکار عمومی منطقه توجیه پذیر می شود و نقشه آنگونه که آنها چیده اند پیش خواهد رفت . ولی با یک ضربه ده برابری امنیتی دقیقا در روز تالیف بایدن ( اگر در موعد مقرر انجام شود ) می تواند معادلات را کاملا دگرگون کند.(یاد آور می شوم اگر انتقال قدرت در روز تالیف صورت نگیرد کشور آمریکا دو پاره شده و باز هم در زمان ضربه تغییری حاصل نمی شود.
  • ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    0 0
    الم تر کیف فعل باصحاب الفیل
  • ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    0 0
    تحلیل بسیار دقیقی بود چرا اقدام قاطع صورت نمی گیرد؟ به حمایت مردم شک دارید؟ مطمن باشید ما ملت امام حسینیم. از دولت روحانی می ترسید؟ این دولت در دل ملت جایی ندارد. پس بزنید لانه بین المللی فساد و قتال را نابود کنید
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    0 0
    آفرین بر این قلم توانا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس