واکنش پاکستان به اتهام انتقال جنگجویان خارجی به کشمیر

وزارت امور خارجه پاکستان در واکنش به برخی گزارش‌ها در رسانه‌های هند مبنی بر انتقال جنگجویان خارجی به منطقه تحت مناقشه "کشمیر" از خاک پاکستان، این اتهام را رد کرد.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه پاکستان شنبه شب با صدور بیانیه‌ای به اتهام عنوان شده از سوی رسانه‌های هندی واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است: اخبار مرتبط با انتقال جنگجویان خارجی به منطقه تحت مناقشه کشمیر (بخش تحت اداره هند) جعلی بوده و اتهام ضد پاکستانی نیز بی اساس است.

منابع خبری در پاکستان گفتند که رسانه‌های هندی مدعی دخالت دولت اسلام‌آباد در انتقال جنگجویان از سوریه به منطقه جامو و کشمیر هستند.

وزارت امور خارجه پاکستان آنچه که تبلیغات منفی دهلی‌نو علیه اسلام‌آباد خواند، را دلیل اتهام تازه عنوان ‌کرد و گفت: چنین اخبار جعلی بخشی از تبلیغات علیه مقاومت مردم کشمیر برای حق مسلم خود در تعیین سرنوشت است،  حقی که در قوانین بین المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد درج شده است.

پاکستان از هند خواست که به تعهدات قانونی و اخلاقی بین المللی خود عمل کند و به کشمیری‌ها اجازه دهد تا آنان از حق مسلم تعیین سرنوشت خود که در قوانین بین المللی و شورای امنیت مربوطه سازمان ملل متحد ذکر شده است، استفاده کنند.

عملیات هوایی هند در خاک پاکستان در اسفندماه ۹۷، سرنگونی ۲ فروند جنگنده هندی توسط پاکستان، حادثه تروریستی بهمن‌ ماه ۹۷ در منطقه «پولواما» علیه نیروهای هندی، لغو امتیازات ویژه منطقه جامو کشمیر از سوی دهلی و تصویب قانون اعطای شهروندی در هند، از جمله تنش‌های سیاسی، دیپلماتیک و نظامی اخیر میان ۲ کشور به شمار می‌رود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    8 9
    پاکستان نیرو فرستاد قره باق الان همونا براش فرستادن کشمیر، هم شیعیان سرکوب میکنن هم هند رو مشغول میکنن، گویا ترکیه نقشی فراتر از صدام داره ایفا میکنه :)
    • حسن IR ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      9 2
      چی میگی ؟؟
  • علی اوریادی IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    5 2
    ترکیه باید با پهباد بایراقدار کشمیر اشغالی را نیز آزاد کند. زنده باد پاکستان که تمام قد کنار آذربایجان ایستاد و ما هم حاضریم برای حمایت از آزادی کشمیر جانفشانی کنیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس