همبستگی ایران با کشمیر همیشه در بالاترین سطح خود بوده است 

کاردار پاکستان در تهران با بیان اینکه باید جامعه بین‌الملل برای توقف ظلم بی‌رویه به مردم کشمیر اقدام کند، گفت: همبستگی ایران با کشمیر همیشه در بالاترین سطح خود بوده است.

به گزارش مشرق، علی عنصر زیدی کاردار سفارت پاکستان در تهران عصر روز یکشنبه در محل سفارت متبوع خود طی یک نشست خبری با محوریت روز همبستگی با مردم کشمیر، گفت: روز همبستگی با مردم کشمیر هر ساله در پاکستان، کشمیر و سرتاسر جهان  با هدف گرامیداشت  ایستادگی مردم کشمیر برای تحقق حق تعیین سرنوشتشان برگزار میشود.  

کاردار پاکستان با بیان اینکه مایلم تا برخی از بیانات رهبران سیاسی و دینی جمهوری اسلامی ایران در ابراز همبستگی با مردم مظلوم جامو و کشمیر بیان کنم گفت: آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای، رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران، همواره صدای حمایت از حق تعیین سرنوشت کشمیری‌ها بوده‌اند. مردم پاکستان و کشمیر از مقام معظم رهبری به خاطر مواضع صریح ایشان و همبستگی مستمرشان با مردم جامو و کشمیر بسیار سپاسگزار و قدردان هستند.  

وی با بیان اینکه  مرحوم آیت الله العظمی صافی گلپایگانی یکی از حامیان بزرگ مردم کشمیر بودند به بخشی از پرسش‌های این فقیه عالیقدر و مجاهد نستوه درباره وضعیت حقوق بشری در جامو و کشمیر، مبنی بر اینکه چرا هنوز جوامع بشری، شوراهای حقوق بشر، سازمان ملل متحد و سازمان همکاری اسلامی در این خصوص سکوت کرده‌اند پرداخت و گفت: همبستگی ایران با کشمیر همیشه در بالاترین سطح خود بوده است.  

وی با تاکید براینکه جامعه بین‌الملل باید در توقف ظلم و آزار و اذیت بی‌رویه مردم کشمیر اقدام کند تصریح کرد: پاکستان به سرسختی مردم کشمیر که همچنان در مبارزات عادلانه و مسالمت‌آمیز خود در دستیابی به حق مشروع خودمختاری مطابق با قطعنامه های مربوطه شورای امنیت سازمان ملل ایستادگی می‌کنند، ادای احترام دارد.

زیدی همچنین با بیان اینکه جامعه بین‌الملل به همراه رسانه های اصلی بین‌المللی وضعیت کنونی جامو و کشمیر اشغالی را مشاهده کرده و گزارش می‌دهند اضافه کرد: سازمان همکاری‌های اسلامی  اقدامات غیرقانونی و نقض حقوق بشر در منطقه جامو کشمیر  را محکوم می‌کند.

زیدی خاطرنشان کرد: کشمیری‌ها و پاکستانی ها نیز در تاکید بر موضوع کشمیر بسیار فعال عمل کرده‌اند. همچنین دادگاه راسل در مورد کشمیر که در سارایوو برگزار شد و پرونده اخیر استوکز وایت در پلیس بریتانیا نیز قابل توجه است. 

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس