کد خبر 1151954
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴
دانشگاه نمایه

معاون آموزشی وزارت علوم درباره وضعیت آموزشی دانشگاهها از امروز گفت: محدودیت‌های فعلی کرونایی تاثیری در فعالیت‌های دانشگاه‌ها ندارد و دراین هفته نیز به روال سابق فعالیت خواهند کرد.

به گزارش مشرق، علی خاکی صدیق، درباره نحوه برنامه‌های آموزشی دانشگاه‌ها از ۱۵ آذر ماه اظهار داشت: محدودیت‌های فعلی ناشی از شیوع کرونا در بخش آموزش دانشجویان تاثیری ندارد و فعالیت دانشگاه‌ها در این هفته نیز به همان روند سابق یعنی مجازی ادامه خواهد یافت.

بیشتر بخوانید:

فعالیت مدارس در مناطق قرمز، نارنجی و زرد چگونه است؟

وی ادامه داد: با توجه به نامه اخیر وزیر علوم به دانشگاه‌ها، دانشجویانی که در دوره تحصیلات تکمیلی هستند و پروژه‌های عملی دارند، منعی برای ادامه پروژه ندارند و حضور در آزمایشگاه‌ها به صورت حداقلی و با رعایت پروتکل بهداشتی میسر خواهد بود.

معاون آموزشی وزارت علوم ادامه داد: تعطیلی سراسری در خوابگاه‌ها نداشته و همچنین دانشجویان نیازمند کار عملی با رعایت پروتکل‌ها می‌توانند به کار خود ادامه دهند و به صلاح نیست در کار آنها خللی ایجاد شود.

وی در خصوص نحوه حضور کارکنان دانشگاه‌ها نیز گفت: کارمندان مستخدمین دولت هستند آنها هم مطابق مقررات دولت باید سر کار باشند و حداکثر تا یک سوم کارمندان و کارشناسان می‌توانند با اولویت پشتیبانی فعالیت‌های جاری در حوزه آموزش یادگیری الکترونیک و پژوهش‌ها و حفاظت از دانشگاه‌ها و تاسیسات حضور خواهند داشت.

معاون آموزشی وزارت علوم تاکید کرد: جلسات دفاع نیز در شرایط فعلی متوقف نخواهد بود دانشجویان می‌توانند پروپزال دکتری و ارشد را مطابق قبل و به صورت الکترونیکی انجام بدهند.

معاون آموزشی وزارت علوم افزود: همچنین مقررات آموزشی ترم گذشته همچنان برقرار است، با توجه به استمرار وضعیت بیماری کرونا هر آنچه در ترم قبل از مقررات و آیین نامه‌ها داشتیم کماکان به وقت خود باقی است.

خاکی صدیق ادامه داد: کلاس‌های آموزشی دروس عملی حضوری برگزار نمی‌شوند، برای اولین بار در کشور تعدادی از کارگاه‌ها و دروس آزمایشگاهی در برخی از دانشگاه‌ها به صورت الکترونیک انجام گرفت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس