زنده نگه داشتن یاد شهید فخری‌زاده در ورزشگاه شهدای فولاد خوزستان+ عکس

رئیس کل دادگستری استان تهران، تصریح کرد: در راستای مجازات مرتکبان داخلی و خارجی این اقدام تروریستی تمام تلاش خود را برای شناسایی کامل، دستگیری و محاکمه عاملان استکبار جهانی معطوف خواهیم کرد.

به گزارش مشرق، روز جمعه هفتم آذر، تروریست‌های کوردل وابسته به استکبار جهانی و رژیم پلید صهیونیستی در اقدامی وحشیانه، محسن فخری‌زاده یکی از دانشمندان و مدیران عرصه علمی، هسته‌ای و دفاعی کشور را به شهادت رساندند.

بیشتر بخوانید:

سردار جلالی: آزمایشگاه سطح سه زیستی حاصل همت شهید فخری‌زاده است

از همان نخستین ساعات پس از ترور شهید فخری‌زاده، گمانه‌زنی‌هایی مقرون به واقع، درخصوص آمران و عاملان این اقدام تروریستی در محافل سیاسی و رسانه‌ای صورت گرفت؛ رژیم صهیونیستی متهم ردیف اول این جنایت است؛ مؤید این موضوع، سابقه این رژیم منحوس در توسل به ترور و همچنین اظهارات و اشارات نتانیاهو نخست‌وزیر خبیث و تروریست این رژیم جنایت‌پیشه درخصوص شهید فخری‌زاده است.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی توئیتری تصریح کرد نشانه‌هایی جدی از نقش رژیم صهیونیستی در ترور شهید فخری‌زاده وجود دارد.

مطالبه ملی برای شناسایی، دستگیری و محاکمه همه عوامل دخیل در ترور شهید فخری‌زاده

علی‌ایحال، شناسایی، دستگیری و محاکمه همه عوامل دخیل در ترور شهید فخری‌زاده دانشمند ممتاز عرصه علمی، هسته‌ای و دفاعی کشور که با ابتکارات و جهادش زمینه اقتدار امروز ایران اسلامی را فراهم آورده، اکنون به یک خواست ملی تبدیل شده است.

رهبر معظم انقلاب در پیامی که به مناسبت شهادت شهید فخری‌زاده صادر کردند، تاکید فرمودند: دو موضوع مهم را همه‌ دست‌اندرکاران باید به جِدّ در دستور کار قرار دهند، نخست پیگیری این جنایت و مجازات قطعی عاملان و آمران آن، و دیگر پیگیری تلاش علمی و فنی شهید در همه‌ی بخشهائی که وی بدان‌ها اشتغال داشت.

آیت‌الله رئیسی، ریاست قوه قضاییه نیز در پیام خود به مناسبت شهادت شهید فخری‌زاده ضمن اشاره به دست جنایت‌کار عناصر خود فروخته و وابسته به بیگانگان و صهیونیسم بین‌المللی با هدف شوم مقابله با پیشرفت‌های علمی کشور، تصریح کرد: ار آنجا که بروز این حوادث ناگوار و از دست دادن مجاهدان علم و عمل، برای جامعه‌ ما ضایعه‌ای غم‌انگیز و جبران ناپذیر بوده و اقدام انجام شده، یک جنایت بزرگ محسوب و تکرار چنین حوادثی به هیچ عنوان قابل قبول و تحمل نمی‌باشد، دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و مراجع قضایی ذیربط، موظفند در اسرع وقت و با بکارگیری تمام توان اطلاعاتی در جهت شناسایی و دستگیری عناصر مزدور و جنایت‌کار، اقدام و کلیه‌ی دست اندرکاران این جنایت اعم از آمران، طراحان و مباشران، مورد محاکمه قرار گرفته و به سزای اعمالشان برسند. 

تشکیل کارگروه ویژه‌ برای تعقیب عاملان و آمران ترور شهید فخری‌زاده

آیت‌الله رئیسی، همچنین در جریان جلسه روز دوشنبه (دهم آذر) شورای عالی قوه قضاییه دستور داد : دادستان کل کشور با همکاری ستادکل نیروهای مسلح، سازمان قضایی نیروهای مسلح، دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی کارگروه ویژه‌ای برای تعقیب عاملان و آمران ترور تشکیل دهد.

رئیس قوه قضاییه در ادمه تاکید کرد که دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی در شناسایی و انهدام شبکه نفوذ در جای جای کشور و کسانی که از داخل به دشمن سیگنال توطئه می‌دهند، لحظه‌ای درنگ نکنند. در انجام اقدامات بازدارنده نسبت به دشمن، نباید کوتاهی کرد، چراکه دشمن فقط منطق قدرت را می‌شناسد.

حضور سریع مجموعه دادستانی تهران در محل حادثه ترور

القاصی‌مهر دادستان تهران در جریان جلسه دیروز شورای عالی قوه قضاییه به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده برای پیگیری ترور شهید فخری‌زاده پرداخت و با اشاره به صدور دستورات لازم در ساعات اولیه حادثه و حضور سریع مجموعه دادستانی تهران در محل حادثه ترور، گفت که بر اساس اعلام دستگاه‌های امنیتی سرنخ‎هایی در رابطه با عاملان این اقدام تروریستی به دست آمده است.

صدور دستورات قضایی ویژه به ضابطان و مبادی ذی‌ربط برای شناسایی و دستگیری عاملان ترور شهید فخری‌زاده

اما در راستای تاکیدات مقامات کشور و همچنین مطالبه افکار عمومی برای شناسایی، دستگیری و محاکمه همه عوامل دخیل در ترور شهید فخری‌زاده، محمد جواد حشمتی مهذب، رئیس کل دادگستری استان تهران، تصریح کرد: در راستای مجازات مرتکبان داخلی و خارجی این اقدام تروریستی تمام تلاش خود را برای شناسایی کامل، دستگیری و محاکمه عاملان استکبار جهانی معطوف خواهیم کرد و در همین راستا و در اجرای دستور ریاست معزز قوه قضائیه، ضمن صدور دستورات قضایی ویژه خطاب به ضابطان و مبادی ذی‌ربط، نظارت و پیگیری‌های مستمر نیز به عمل خواهد آمد که گزارش این اقدامات توسط سخنگوی محترم قوه قضائیه در آینده نزدیک تبیین خواهد شد.

کشف سرنخ‌هایی از حادثه ترور شهید فخری‌زاده

در همین رابطه، روز یکشنبه ۹ آذر، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اطلاعات ضمن عرض تسلیت شهادت محسن فخری‌زاده از نخبگان و خادمان جمهوری اسلامی در عرصه علم، فن آوری و صنعت دفاعی، اعلام کرد با اقدامات اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) سرنخ‌هایی از عاملان این حمله تروریستی به دست آمده است که اطلاعات تکمیلی متعاقباً به استحضار ملّت شریف ایران خواهد رسید.

بهره‌گیری از از تمام ظرفیت‌های فراملی برای دادخواهی، پیگیری و تعقیب عاملان و آمران ترور شهید فخری‌زاده

اما دستگاه قضایی برای پیگیری جنایت اخیر ضورت گرفته در ترور شهید فخری‌زاده، فقط به جنبه داخلی موضوع تمرکز نکرده است بلکه در این زمینه ظرفیت‌های فراملی خود را نیز فعال خواهد کرد. در همین راستا، دکتر علی باقری، معاون امور بین‌الملل دستگاه قضا و دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان گفت: در عرصه قضایی ابتدا باید اطلاعات لازم و تحقیقات کافی انجام شود تا عاملان و آمران به طور دقیق شناسایی شوند و سپس، همانطور که رئیس قوه قضائیه بر پیگیری این موضوع تاکید کردند، این ترور در ساحت بین‌المللی پیگیری خواهد شد. 

دکتری باقری با بیان این که از همان ساعات نخست پس از ترور شهید فخری‌زاده، اقدامات حقوق بشری آغاز شده، گفت: از تمام ظرفیت‌های فراملی به ویژه از ظرفیت‌های سازمان ملل، شورای حقوق بشر، گزارشگران موضوعی حقوق بشر، کمیساریای عالی حقوق بشر برای دادخواهی استفاده می‌کنیم. همچنین از ظرفیت‌های حقوق بشری دوجانبه و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور برای پیگیری و تعقیب این جنایت بهره خواهیم گرفت؛ چرا که این اقدام ددمنشانه و جنایتکارانه یکی از مصادیق بارز جنایت علیه بشریت است.

منبع: میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • از شهرستان سراب IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    0 0
    میترسم پرونده به شورای حل اختلاف ارجا و رد بشه و یا بره زیر دست بازپرسی که پرونده رو رد کنه بدون توجه به مستندات پرونده و توهین هم بکنه به شاکی مثل چیزی که برای من اتفاق افتاد ولی امیدوارم قاتلین بیرحم شناسایی و مجازات سختی شوند
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    0 0
    عوامل داخلی که بارژیم تروریستی اسرائیل همکاری کردند هم شناسایی کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس