اسماعیلی: درخواست صدور اعلان قرمز ترامپ و دیگر عوامل ترور شهید سلیمانی به اینترپل تحویل شد

سخنگوی قوه قضائیه گفت: ۴۸ نفر از افرادی که در ترور شهید سلیمانی دخیل بوده‌اند از جمله رئیس جمهور آمریکا با قید اینکه چه نقشی داشته‌اند مشخص و اعلان قرمز به اینترپل تحویل داده شد.

به گزارش مشرق، غلامحسین اسماعیلی در ادامه نشست خبری امروز خود درباره پیگیری پرونده ترور شهید سپهبد قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس گفت: پرونده مربوط به جنایت تروریستی منجر به شهادت سلیمانی و همراهانش در آغازین روزهای این حادثه در دادسرای ویژه امور بین‌الملل تهران تشکیل شده و تحقیقات جامعی در ارتباط با عملیات منتهی به شهادت این عزیر انجام شد، نیابت‌های قضائی به کشورهایی که می‌شد اطلاعاتی دهند به ۶ کشور ارسال شد و از برخی اطلاعات خوبی به ما رسیده است.

بیشتر بخوانید:

نظر گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره ترور حاج قاسم

وی ادامه داد: شناسایی عوامل انجام شده و ۴۸ نفر از افرادی که در این حادثه دخیل بوده‌اند از جمله رئیس جمهور امریکا که عامل اصلی آن بود تا فرماندهان و مقامات در پنتاگون و نیروهای مستقر در منطقه با قید اینکه چه نقشی داشته‌اند مشخص شده است. اعلان قرمز به اینترپل داده شد.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: تحقیقات خوبی طی شده و بخش‌های مختلف به ویژه نیروی قدس و وزارت اطلاعات و دبیرخانه شورای امنیت ملی اطلاعات خوبی داده‌اند. در دادسرا پرونده در جریان است و به زودی کیفرخواست صادر می‌شود. در دادگاه ابلاغ صادر شده و به محض صدور کیفرخواست به موضوع رسیدگی می شود.

اسماعیلی ادامه داد: در بعد بین‌المللی همکاری خوبی با عراق انجام شده است. تماس‌هایی توسط ریاست قوه قضائیه ایران با رئیس شورای قضائی عراق انجام شده و همه بیانگر این است که ایران در تعقیب و مجازات آمران و عاملان این جنایت کاملاً جدی در میدان است و موضوع را پیگیری می‌کند. در خصوص شهید فخری‌زاده هم در دو حوزه در دادگاه عمومی و دادسرای تهران پرونده تشکیل شده و برای تعقیب آمران و عاملان و بخشی هم در دادسرای ویژه نظامی هم پرونده تشکیل شده است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
    10 0
    عدالت را باید خودمان اجرا کنیم. دوران بزن دررو تمام شده است
  • محمدبهرامى بلوچ IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
    9 0
    انتقام شهداى گرانقدررابگيرييد
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
    5 0
    انا من المجرمین المنتقمون
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
    1 0
    همه می دونیم که این کارها بی نتیجه است. این جنایتکار باید قصاص بشه.
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
    1 0
    اونم میشه انشالله
    • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
      0 0
      اصلش ان شا الله است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس