کد خبر 1149186
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مرکز اسناد انقلاب اسلامی درباره هدف استکبار جهانی از ترور دانشمندان هسته‌ای ایران نوشت: ترور دانشمندان هسته‌ای ایران، اقدام رذیلانه‌ای است که با هدف متوقف کردن پیشرفت هسته‌ای ایران انجام می‌گیرد. در همین رابطه جان کلاسر در مقاله‌ای در ۴ نوامبر ۲۰۱۱ اظهار کرد: «امریکا برای متوقف نمودن برنامه هسته‌ای ایران به چند اقدام متوسل شده است: بهره‌گیری از تروریسم سایبر، کشتن هدفمند دانشمندان ایرانی، محاصره مالی و جنگ نیابتی.» پاتریک کلاسون دبیر ابتکار امنیتی ایران در بنیاد واشنگتن هم ترور دانشمندان هسته‌ای ایران را یکی از راه‌های مقابله با ایران دانست و گفت: ترور راهی است که در پیش‌رو قرار دارد.
 
جان ساورز عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای اتحادیه اروپا با ایران هم اذعان داشته بود که متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران فقط از طریق دیپلماسی امکان‌پذیر نیست و برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای کشورهایی مانند ایران یا کند کردن سرعت آن، باید از عملیات‌های اطلاعات پایه استفاده کرد.
 
روزنامه ایندیپندنت نیز در یکی از تحلیل‌های خود در این‌باره نوشت: ترورهای اخیر در ایران بخشی از تلاش‌های بی‌پایان جامعه اطلاعاتی اسرائیل همراه با همتایان غربی آن از جمله ام.آی.۶ و سیا برای مختل کردن یا به تاخیر انداختن و در صورت امکان بازداشتن ایران از تحقق هدفش در دستیابی به اهداف هسته‌ای‌اش است.


*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس