بازتاب ترور شهید محسن فخری زاده در رسانه‌های عربی

اقدام تروریستی و جنایتکارانه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در ترورمحسن فخری‌زاده، یکی از دانشمندان برجسته هسته‌ای کشورمان بلافاصله در بیشتر رسانه های عربی بازتاب داشته است.

به گزارش مشرق، بیشتر رسانه های عربی از قول رسانه‌های ایران این خبر را منعکس کردند و شهید فخری زاده را از دانشمندان برجسته قلمداد کردند.

شبکه العربیه عربستان که سردمدار جوسازی و خبرسازی علیه جمهوری اسلامی ایران است، به پخش خبرهای مربوط به این اقدام تروریستی با جهت گیری خاص خود پرداخت.

این رسانه همچنین گزارش داد : پس از آنکه رسانه های ایرانی از کشته شدن محسن فخری زده یکی از دانشمندان مطرح هسته ای در منطقه ای در نزدیکی تهران خبر دادند، خبرگزاری فارس تصاویری از مکان ترور وی منتشر کرد.

شبکه الجزیره قطر گزارش داد : رسانه های ایرانی از ترور یک دانشمند هسته ای در منطقه آبسرد دماوند تهران خبر دادند. این رسانه ها گفتند که محسن فخری زاده از دانشمندان رده اول به شمار می رود.

خبرنگار این شبکه گزارش داد : وزارت دفاع ایران کشته شدن محسن فخری زاده در یک حمله مسلحانه که آن را تروریستی خواند، تایید کرد.

شبکه المیادین در این باره گزارش داد : دکتر محسن فخری زاده یکی از دانشمندان هسته ای در نزدیکی شهر دماوند ترور شد. فخری زاده از دانشمندان تاثیرگذار در زمینه پژوهشهای علمی در ایران و در فهرست تحریم‌های سازمان ملل بود.

المیادین افزود: نتانیاهو به مشارکت احتمالی اسرائیلی در ترور محسن فخری زاده دانشمند هسته ای ایران اشاره کرد.

این رسانه افزود : وزارت دفاع ایران اعلام کرد محسن فخری زاده رئیس سازمان تحقیقات و توسعه این وزارت به شهادت رسیده است.

علاوه بر این دیگر رسانه های عربی منطقه ای و فرامنطقه ای به پوشش خبر ترور این دانشمند برجسته هسته ای کشورمان پرداختند.

مرصد الشرق الاوسط و شمال آفریقا، سایت عرب 48 وابسته به اعراب مناطق اشغالی 1948، سایت آخرالاخبار،سایت بوابه، سایت فلسطین آن لاین که از این اقدام تروریستی به عنوان «ترور بزرگترین دانشمند هسته ای ایران» یاد کرده است و بخش عربی سایت اسپوتنیک، سایت نون پرس در کنار سایت العراق نیوز از دیگر شبکه‌های عربی پوشش دهنده این تحول بودند.

 شبکه عربی روسیا الیوم این خبر را با این تیتر پوشش داد که «دفتر نتانیاهو حاضر به موضعگیری درباره ترور داشمند مطرح ایران در تهران نشد.

سایت الدستور اردن که گزارشی درباره شهید فخری زاده منتشر کرده است. همچنین سایت سماالاخباریه این خبر را با این تیتر منتشر کرد که خبرهای ضد و نقیض درباره ترور دانشمند هسته ای ایران به ضرب گلوله افراد ناشناس به گوش می‌رسد.

سایت البیان امارات، رادیو صدای بیروت که تیتر « ترور مدیر نخست برنامه هسته ای ایران» را برای گزارش خود انتخاب کرد در کنار سایت النشره، سایت لبانان، سایت لوما نیوز، سایت اهل مصر، شبکه اسکای نیوز عربی امارت از دیگر رسانه‌های خبری عربی زبان بودند که به شهادت این دانشمند هسته‌ای ایران پرداختند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    3 0
    مشرق استدعا دارم چاپ کن. العربیه نجس تو یاهو نوشته " همه چیز در مورد فخری زاده پدر بمب هسته ای ایران" . میبینی خواسته با استفاده از کلمه بمب تحقیر کنه . لطفا اون انسانهای رشیدی که هک بلدن پدر العربیه صهیونیستی رو در بیارین!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس