کد خبر 1148207
تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶

همه ما کمابیش با اهمیت بیمه در زندگی شخصی خودمان آگاه بوده و به همین دلیل معمولا اشیاء قیمتی و حتی آینده خود را زیر سایه بیمه‌هایی با عناوین مختلف قرار می‌دهیم. حال آنکه، در بین انواع بیمه‌ها، نوع خاصی به نام بیمه مسافرتی وجود دارد که می‌تواند امنیت و کیفیت سفر شما را به طور چشم گیری افزایش دهد. اگر تاکنون اطلاعات چندانی در مورد بیمه مسافرتی و مزایای آن به دست نیاورده‌اید، بهتر است ادامه این مطلب کوتاه و البته جامع را مطالعه فرمایید. زیرا در این مطلب، ما از زوایا و جوانب مختلفی به موضوع بیمه مسافرتی و اهمیت آن پرداخته‌ایم. چنانچه اهمیت بیمه مسافرتی پس از مطالعه مطلب زیر برایتان مسلم شد، بهتر است هنگام خرید آنلاین بلیط هواپیما در سفرهای بعدی، حتما مسافرت خود را بیمه نمایید تا با امنیت و آسودگی خاطر به دست آمده از این کار، لذت سفرتان چندین برابر شود.

بیمه مسافرتی چیست؟

قبل از صحبت درباره بیمه مسافرتی بهتر است ابتدا تعریفی کامل و جامع از ماهیت چنین بیمه‌ای داشته باشیم تا به خوبی بتوانیم از آن استفاده کنیم. بیمه مسافرتی به نوع خاصی از بیمه گفته می‌شود که فرد مسافر را از لحاظ درمانی، امنیتی و بسیاری از موارد دیگر تحت پوشش خود قرار می‌دهد. به عبارت بهتر، فرد مسافر با بیمه کردن سفر خود می‌تواند خیالش را از بابت مسائلی مثل تامین هزینه دارو، یافتن داروهای لازم در طول سفر، کنسل شدن پرواز، گم شدن وسایل و غیره راحت کند. به طور کلی، بیمه مسافرتی مجموعه‌ای از خدماتی است که اتفاقات پیش بینی نشده سفر شما را کنترل کرده و شما را در مدیریت کردن بحران‌های ناخواسته مسافرت یاری می‌دهد.

دلیل مهم بودن بیمه مسافرتی

حتی تصور وقوع حادثه یا پیشامدی غیرمنتظره در مسافرت عذاب آور است چه رسد به اینکه در واقعیت چنین اتفاقی رخ دهد و لذت خرید بلیط هواپیما و سفر را از بین ببرد. برای مثال یکی از اتفاقاتی که معمولا در سفرهای خارجی برای گردشگران پیش می‌آید، دزدیده شدن یا به هر دلیلی گم شدن کیف پول است. در چنین شرایطی به جای اینکه در یک کشور غریبه دست به دامن افراد مختلف شوید، می‌توانید از بیمه مسافرتی خودتان برای تامین هزینه‌های سفر و حتی دسترسی به مدارک لازم برای ادامه سفرتان استفاده نمایید. اما جدا از این موضوع، مساله بیماری است که معمولا در مسافرت‌ به مسافت‌های دور برای گردشگران به وجود می‌آید. تردیدی نیست که قرار گرفتن تحت پوشش بیمه در مدت زمان بیماری می‌تواند هزینه‌های به وجود آمده را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد. بدون تردید، این موارد تنها چند مورد واضح از اتفاقاتی هستند که وقوع آنها در طول سفر به هیچ عنوان غیر ممکن نیست. به همین دلیل، استفاده از بیمه سفر می‌تواند مشغله فکری و استرس شما از گرفتار شدن در چنین مسائلی را به طور چشم گیر کاهش دهد. کما اینکه شیرینی مسافرت شما به عنوان فعالیتی مفرح و لذت بخش با قرار گرفتن زیر چتر بیمه می‌تواند به خاطره‌ای به یاد ماندنی تبدیل شود.

کنسل کردن سفر با بیمه مسافرتی

یکی از نکات جالب در مورد بیمه مسافرتی این است که اکثر بیمه‌های مسافرتی حتی امکان کنسل کردن سفر را نیز برای مشتریان خود به وجود می‌آورند. این مورد معمولا مناسب کسانی است که از ماه‌ها قبل اقدام به خرید بلیط پرواز از https://safarmarket.com/flights می‌کنند اما با فرا رسیدن موعد مسافرتشان دچار مشکلاتی می‌شوند که آنها را از سفر باز می‌دارند. به همین دلیل، برای پرواز یا هر برنامه سفری که فاصله زمانی زیادی با زمان حال دارد، استفاده از این مزیت بیمه مسافرتی بسیار کارساز خواهد بود. حتی جالب است بدانید که بیمه مسافرت می‌تواند هزینه مربوط به ناهماهنگی در برنامه ریزی در سفر را نیز تحت پوشش خود قرار دهد و خسارت‌های احتمالی را برایتان جبران کند. از طرفی دیگر، چنانچه پرواز شما به هر دلیلی از جمله طوفان و نامساعد بودن آب و هوا کنسل شود، بیمه مسافرتی با مد نظر قرار دادن قوانین خاص مثل تاخیر 6 ساعته مبلغ مربوط به بلیط آن پرواز را تقبل کرده و یا اختلاف قیمت مربوط به تعویض پرواز را برایتان پرداخت می‌نماید.

آیا بیمه مسافرتی همیشه لازم است؟

همانطور که می‌دانید وقوع حوادث و اتفاقات لحظه‌ای همواره به صورت آنی بوده و هیچگاه کسی نمی‌تواند آمادگی صد در صد در مقابل چنین مسائلی داشته باشد. از این رو، اگر گمان می‌کنید که سفر شما به خاطر یک یا چند روزه بودنش نیازی به بیمه مسافرتی ندارید، سخت در اشتباه هستید. چراکه طبق تحقیقات انجام شده، حوادثی که در سفرهای کوتاه مدت به دلیل عجله بیش از حد فرد مسافر اتفاق می‌افتند معمولا بیشتر از سفرهای بلند مدت هستند. در چنین مسافرت‌هایی که معمولا شامل سفرهای کاری و ضروری است، به خاطر کمبود وقت، فرد مسافر تلاش می‌کند که چمدان خود را سریع ببندد و به راه بیفتد. همین موضوع باعث می‌شود که گاهی داروهای مورد نیاز وی، مدارک مهم و چند وسیله مهم دیگر از ذهن وی فراموش شوند. استفاده از بیمه مسافرتی باعث می‌شود که حتی در صورت وقوع چنین مسائلی هیچ مشکلی برای مسافران به وجود نیاید. ناگفته نماند برخی از بیمه‌های مسافرتی به قدری خوب و با کیفیت هستند که حتی تاخیر در رسیدن بار را نیز تحت پوشش خود قرار می‌دهند. بنابراین صاحبان مشاغل مختلف و مسافرانی که احیانا با چنین مشکلاتی در طول سفر مواجه شوند، حتما باید همواره از بیمه مسافرتی استفاده نمایند که این مورد نیز یکی از دلایل دیگر اهمیت بیمه مسافرتی است.

چه نوع بیمه مسافرتی خوب است؟

با توجه به آنچه که درباره اهمیت بیمه مسافرتی ذکر شد، شما قبل از بیمه کردن سفرتان باید اطلاعات لازم در این باره را به دست بیاورید. از این رو، بهتر است با مد نظر قرار دادن انواع اتفاقات پیش بینی نشده مثل گم شدن چمدان، دزدیده شدن کیف پول، بیماری و سایر مسائل، قبل از بستن قرارداد بیمه مسافرتی خودتان در مورد تمامی این موارد از متصدی طرف قرارداد خود اطلاعات لازم را دریافت نمایید. از جمله خدماتی که اکثر بیمه‌های مسافرتی آنها را ارائه می‌دهند می‌توان به پرداخت تمام یا بخشی از هزینه‌های بستری شدن در بیمارستان و استفاده از خدمات درمانی، پرداخت هزینه‌های مربوط به فوریت‌های پزشکی، معالجات لازم و حتی انتقال به نزدیک‌ترین محل درمان برای حادثه دیده، حواله وجه نقد و حواله وجه ضمان اشاره کرد. در ایران، اکثر شرکت‌های بیمه ارائه دهنده بیمه مسافرتی به مشتریان خود هستند. کافیست در این مورد از آنها سوال بپرسید تا راهنمایی‌های لازم را در اختیارتان قرار دهند.

لذت سفر با بیمه مسافرتی

همانطور که در مطلب فوق اشاره شد، بیمه مسافرتی از اهمیت خاصی برخوردار بوده و می‌تواند تاثیر بسزایی در افزایش کیفیت سفر شما داشته باشد. مطمئنا شما به خوبی بر این موضوع واقف هستید که سوانح و مشکلات همیشه به صورت اتفاقی رخ می‌دهند و باید برنامه ویژه‌ای برای مقابله با آنها داشت. از این رو، شما می‌توانید پس از خرید اینترنتی بلیط چارتر هواپیما از سفرستان، راهنمایی‌های لازم در مورد بیمه مسافرتی را نیز به راحتی از سایت یا اپلیکیشن و همچنین پشتیبانی سفرستان دریافت نمایید و با بیمه کردن مسافرت خودتان، فضای بسیار امنی و آسوده خاطری را به وجود بیاورید. فراموش نکنید که با استفاده از بیمه مسافرتی، تمام یا بخش اعظمی از مشکلات احتمالی سفر شما رفع خواهد شد.


** این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس