عکس// "ملک زاده" مجری و حامی بزرگ "کاهش جمعیت ایران!"

استعفایی که در ادامه با کناره گیری نوبخت معاون دیگر وزارت بهداشت نیز همراه شد.

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی دیتاک به نقل از مدرس سواد رسانه‌ای درباره واکنش های کاربران فضای مجازی به استعفای ملک زاده نوشت: درست شبی که قرار است از فردایش محدودیت‌های جدید کرونایی به مدت دو هفته اعمال شود، معاون وزیر بهداشت با انتشار شبانه نامه‌ای ضمن طرح این ادعا و اتهام که مدیریت وزیر بهداشت عامل تلفات بالای کرونا در ایران است، استعفا می‌دهد.

استعفایی که در ادامه با کناره گیری نوبخت معاون دیگر وزارت بهداشت نیز همراه شد. البته ادعای این دو معاون وزیر روز قبل از آن نیز توسط محمود احمدی‌نژاد مطرح شده بود؛ گزاره‌هایی که طی ماه‌های اخیر نیز بارها از سوی رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور مطرح شد و آن‌ها در یک خط رسانه‌ای ثابت سعی در القای کم کاری تعمدی و ناتوانی مدیریتی در کنترل کرونا به مخاطبان را داشتند و دارند.

اما در میانه نبرد با کرونا آیا افکار عمومی واقعا این استعفاها را با هدف اعتراض به سوء‌مدیریت و نگرانی برای مردم می‌دانند یا موضوع ابعاد دیگری دارد که لباس مردم‌دوستی به تن کرده است؟

نگاهی به پربازنشرترین و پرلایک‌ترین محتواهای توئیتر در خصوص این موضوع نشان می‌دهد مخاطبان درگیر با این محتوا، ادله معاون وزیر را باورپذیر ندانسته‌اند.

توئیت با این محتوا که «درباره استعفای معاون وزیر بهداشت، طرح دعوای طب سنتی و طب مدرن سرکاریه. ماجرا اینه که معاون مستعفی مدافع نظریه «ایمنی گله ای» بود که مدتی همین ایده رو به روحانی هم القا کرد و نزدیک بود ملت رو به فنا بده. بعد هم بزرگوار ما رو موش آزمایشگاهی کرد و حالا که گندش دراومده، در رفت!» با ۲۳۵ ریتوئیت پربازنشرترین محتوا طی چند ساعت گذشته از استعفای معاون وزیری است که البته برخی منابع خبری نیز گفته‌اند پیش از استعفا عزل شده بوده است.

توئیت علی‌حسین قاضی‌زاده با این محتوا که «"مدیریت بسیار غلط وزیر بهداشت و رجزخوانی های بی اساس برای واکسنی که وجود ندارد" ؛ این را اپوزیسیون برانداز آنسوی آب نگفته است. اینها سخنان رضا ملک زاده معاون وزارت بهداشت است که دقایقی پیش با استعفا، مدیریت وزیر بهداشت را عامل تلفات بالای کرونا در ایران اعلام کرد.» با ۱۸۵۴ لایک پرلایک‌ترین محتوای کمتر از ۱۲ ساعت گذشته است.

طبق رصد دیتاک کاربران با ۲٫۱ هزار توئیت، ۱٫۴ ریتوئیت و ۱۴٫۳ هزار لایک و با هشتگ‌های کرونا، طب سنتی، استعفا، ملک زاده و وزارت بهداشت به این موضوع واکنش نشان داده‌اند.

در تلگرام اما خبر این استعفا را بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. ۱٫۴ هزار پست بعد از انتشار نامه استعفا و ۶٫۶ میلیون بازدید و مورد توجه قرار دادن متن نامه در خبر فوری با ۱۷۲۶۵۲ بازدید، در کنار این روایت که مخالفت معاون وزیر بهداشت با طب سنتی یکی از دلایل جدی این استعفا بوده و عده‌ای نیز این استعفا را فرافکنی برای فرار از پاسخگویی دانسته‌اند، واکنش کانال‌های تلگرامی بوده است.

از ابتدای پاندمی کرونا گروه‌هایی سعی در تضادآفرینی، تردیدآفرینی و ایجاد ابهامات جدی درباره توانایی مسئولان حوزه بهداشت و درمان در حفاظت از جان شهروندان داشته‌اند. استعفای معاون وزیر بهداشت که در ادامه توسط برخی چهره‌های سیاسی در قالب توصیه به وزیر برای استعفایش دنبال شد، فارغ از تنازعات درونی که به هر دلیلی ممکن است جریان داشته باشد، بازی با امنیت روانی مردمی است که این روزها متاثر از کرونا و شرایط اقتصادی و ... حال خوبی را تجربه نمی‌کنند. نمی‌توان با استدلال حمایت از مردم استعفا داد اما امنیت روانی مردم را نادیده گرفت. کمک به کاهش تاب‌آوری اجتماعی این روزها توسط هر فرد و نهاد و مقامی پذیرفته نیست.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • اکبر IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    0 0
    مشکل ازوزارت بهداشت نیست مشکل از مدیران کل اجرایی است که به بخشنامه های دولت ستاد کرونا توجهی نمی کنند تنهاراه کم کردن مشکلات مردم وشبکه در مان وکاهش فوتی ها جداکردن افراد آسیب پذیر از مکانهای عمومی ادارات فروشگاها محل تجمع ها سایر اماکن ومحل ها می باشد وفاصله انداختن بین مردم بطوریکه همگان در هرزمان نتوانند باهم به خرید یا به تفریح بروند محدودیت در رفت آمدهای جمعی وخانوادگی به بازار یاسایر محلها تعطیلی درکوتا مدت جواب می دهد بعد از مدتی موج چهارم بعد از مدتی موج پنجم می آیدالاآخر ماداریم آمارمشکلات کرونایی خودمان رابا اروپا وآمریکا مقایسه می کنیم ولی هیچ وقت باچین مقایسه نمی کنیم کشور ما شدیدترین تحریمهای درطول تاریخ راکه توسط تمدن وحشی به ما تحمیل شده را تحمل می کنیم حتی یک مورد ابتلا کرونا برای کشور ومردم مازیاداست مانباید کسب کار راتعطیل کنیم ماباید رفتار های غیر ضروی رابه شدت افراط گونه کاهش دهیم ماباید کشور را به صورت سه شیفته اداره کنیم مغازه هازیاد باز باشند نانوائیها زود شروع بکار کنند کارمندان بتعداد کم ولی زود سرکاربیاین ودیر به خانه برگردند درعوض کادر بهداشتی به درخانه ها مراجعه کنند کلیه مطب های پزشکی بصورت شبانه روزی حضوری وتلفنی مردم راویزیت نمایند قبل از اینکه مشکل مردم حادتر بشود به دادمردم برسند کلیه اماکن وزارت آموزش وپرورش ومساجد در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد دادسراها و پاسگاها وکلیه ادارات تقاضای مردم رابه صورت تلفنی ومجازی تمام انجام دهند ورفت آمدهارابه شدت کاهش دهند تعطیلی به جزءتعویق انداختن کارها و بدهکارکردن مردم و فشار مضاعف کرونادر زمستان چیزی عاید نخواهد کرد
  • سعادت IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    مزمان با انتشار نامه استعفای ملک‌زاده، به ناگهان توپخانه تبلیغاتی جریان‌های حامی دولت و اصلاح طلبان در تخریب شخص وزیر بهداشت و مدح و تحسین ملک‌زاده به راه افتاده است. در این کارزار تبلیغاتی، به چهره‌هایی آشنا برمی‌خوریم که سوابق طولانی در فتنه‌گری ضدامنیتی و محکومیت بابت سوابق ضدامنیتی خود دارند. از عباس عبدی (که از سوابق درخشان او جاسوسی و انتقال اطلاعات نظامی حساس به بیگانگان در دهه 80 است) تا عبدالله رمضان‌زاده، سخنگوی دولت اصلاحات و عضو ستاد مدیریت فتنه 88، دیده می‌شود.
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    3 5
    یشان استاد ما بودند.اصلا تو این باغها نیست.بیشتر هم و غمشان مسائل علمی هست.نیازی به مادیات نداره و اهلش هم نبوده.بعید میدونم این برچسب ها بهش بخوره.انسانها را زود متهم نکنید.
    • مهدی IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
      0 0
      هر چی می کشیم از همین خود عالم پندارهای غرب زده بی هویت هستش که به قول امام راحل حالا حالاها از شرشان خلاص نخواهیم شد
    • IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
      0 0
      دکتر بسیار انسان شریفی است.
  • US ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    0 0
    آدمی بسیار دیکتاتور که حتی اظهار نظر کسی را برنمی تابد و ولی کسانیکه در حلقه ایشان بودند بی حد و حصر حمایت شدند و بالا رفتند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس