کد خبر 1146373
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵

به گزارش مشرق، فعال رسانه‌ای در خصوص تخلفات ملک زاده در صفحه اینستاگرامی خود نوشت:

در پی انتقاد شدید نمکی ‌وزیر بهداشت از عدم مسوولیت پذیری و عدم پاسخ معاونت تحقیقات این وزارتخانه به ریاست ملک زاده به نامه مهم و آنی ۸ ماه پیش در خصوص نیاز به تحقیقات در زمینه های مربوط به همه گیری بیماری کرونا (کوید۱۹) که باعث مرگ دهها هزار نفر در ایران شده بود و همچینین انتقاد از تمرکز این معاونت بر انتشار مقاله (که در مواردی هم بعلت عدم توجه به اخلاق در پژوهش باعث معضلاتی مانند فضاحت علمی خروج 67 مقاله از مجله علمی نیچر شده بود)، بجای مساله محور بودن و عدم توجه به مشکلات و اولویتهای کشور توسط ملک‌زاده، او در تاریخ ۳۰ آبان ۱۳۹۹ از معاونت وزارت بهداشت با انتشار استعفا نامه خود در شبکه های اجتماعی استعفا داد‏.

هر چند این استعفا از سوی بسیاری از ناظران به نوعی فرار رو به جلو برای فرار از مسوولیت تعبیر شد، وی علت استعفا را «مدیریت غلط وزیر بهداشت در دوران پاندمی کرونا»، «بی اعتنایی وزیر بهداشت به توصیه های متخصصان و عدم تشکیل شورای معاونین به مدت ۶ ماه»، «ادعاهای بی اساس و غیر علمی وزیر در مورد اثربخشی داروهای گیاهی » و «شتاب‌زدگی و معرکه گیری در مورد تولید واکسن ایرانی کرونا» اعلام کرد.

با بررسی ها انجام شده طبق داده‌های سامانه علم‌سنجی اعضای هیات‌علمی وزارت‌بهداشت، نام دکتر رضا ملک‌زاده در ۵سال اخیر به ترتیب در ۸۰، ۹۸، ۹۱، ۷۷ و ۸۶ مقاله به عنوان یکی از نویسندگان درج شده؛ یعنی بین سال‌های ۹۳ تا ۹۸ و درست در زمانیکه معاون وزارتخانه بوده هر ۴روز یک مقاله علمی منتشر کرده!

نفر اول و دهم سامانه علم‌سنجی اعضای هیات علمی وزارت بهداشت به ترتیب ⁧رضا ملکزاده⁩ معاون پژوهشی مستعفی و ⁧باقر لاریجانی⁩ معاون آموزشی که دی‌۹۸ از وزارتخانه رفت.

داشتن همزمان دو شغل دولتی و خصوصی جرم محسوب میشود. تمامی کارمندان دولت از داشتن شغل دیگری به غیر از شغل دولتی منع قانونی دارند. حال سوال این است که آیا این قانون فقط برای افرادی خاص است یا همگان در برابر قانون یکسان هستند؟

متاسفانه طبق بررسی بعمل آمده آقای دکتر رضا ملکزاده معاون تحقیقات و فناوری (از 1392 تاکنون) همزمان با مسوولیت خطیر خود در این سمت کلیدی، و طبق روزنامه رسمی ذیل از سال 1392 تا سال 1397 به عنوان سهامدار و رییس هیات مدیره شرکت روژان دارو (سهامی خاص) مشغول به فعالیت همزمان بوده اند.

. ملک زاده پزشک اختصاصی ریٔیس جمهور است و استراتژی ایمنی گله ای و تست دارو های خارجی توسط ایشان در کشور اجرا شد.

نکته قابل توجه چطور میشود با این همه تخلفات کسی توسط وزیر ابقا میگردد!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    29 0
    همه می دانند این مقالات را دانشجو باید بنویسد و حتما باید اسم استاد در قسمت نویسندگان بیاورد. وگرنه اگر رتبه یک هم در کنکور دکتری داشته باشی اساتید در روز مصاحبه دکتری امتیاز را به داوطلب نمی دهند. متاسفانه مصاحبه دکتری زمینه ساز این فساد و بی اخلاقی شده است.
    • IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
      2 0
      موش ازمایشگاهی کردن مردم ایران که داروهای غربی ها را تست کند جنایتی مافوق تصور است مسئولان امنیتی ردش را بگیرید به جاهای جالبی می رسید یا علی دستگاه قضایی هم فورا ممنوع الخروج کند
  • امیر US ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    18 0
    گروهی را در مرکز تحقیقات گوارش بیمارستان شریعتی جمع کرده و بودجه کلانی از وزارتخانه می گیرد و تولید مقاله می کنند و به نام ایشان ارائه میشود و اصلا آیا ایشون فرصت خواندن آنها را پیدا می کند ؟ شرکت تولید دارو هپاتیت سی را تاسیس کردند و داروی تولیدی خودشان را به همه بیماران توصیه می کنند (شرکت فن آوران محققین روژین دارو )وبروي بيماران كرونايي هم تست مي كنند. كجاي دنيا پزشك درمان كننده بيمار سهيم در كارخانه توليد داروي مصرفي بيمار هست و آيا اصلا اخلاق چنين اجازه اي را مي دهد ؟!
  • فرهاد US ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    20 0
    شركت توليد كننده داروي سووداك ( فن آوران روژان محققين دارو ) را پي گيري كنيد ببنيد به كجا ختم ميشود و چه بودجه هايي براي مركز تحقيقات گوارش بيمارستان شريعتي گرفته شده از وزارت خانه و هزاران مقاله به نام ايشان توليد شده كه ركورد جهاني بزنند و چه دردي را دوا كرده!
  • ناشناس IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    16 0
    عزيزانى كه نوشته هاى بالا را با دقت مطالعه نمودند بياد دارند كه اقاى دكتر رضا ملك زاده با تحقيقات خود داروى Polypil را كشف و رونمايي كردند ؟ با ادعاى اينكه سكته هاى قلبى و مغزى را سال ها به تاخير مياندازد و اقاى بارزلو در شبكه ٢ سيما ٢٠:٣٠ با حركات چشم و دهان و سر وگردن تكان دادن شاهكار ايشان را رسانه اى كرد. بعد از مدتى دارو را از بازار جمع كردند و ديگر خبرى نشد. هيچ پزشكى از ان استفاده نكرد. اين دارو چهار قرص متداول بود كه هر چهار تا را در يك قرص جا داده بودند نه لزومى داشت و نه بى خطر بودن از نظر تداخل دارويى فقط تمسخر داروسازى و پزشكى بود.
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    13 0
    قوه قضاییه ودادستان محترم به عنوان مدعی العموم بایدورودکنندوطبق قانون اخیر12ماده ای ترک فعل وسوءمدیریت وتضییع حقوق عامه بایدمحاکمه شودوالبته قبل ازاین بایدممنوع الخروج شود.
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    5 0
    در تمام دوران وزارت بهداشت همه مدیران در شرکتهای خصوصی حضور دارند، از جمله شخص وزیر فعلی... بقیه هم اگر شرکت ندارند سهامدار بیمارستان و کلینیک خصوصی هستند... ظاهرا قانون هم منعی برای اساتید دانشگاهی ایجاد نمیکند... ایشون پزشک افراد سرشناس دیگری هم هستند... پس مشکل کجاست؟
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    27 0
    نمکی تا وفتی راست میری پشتت هستیم از هارت و پورت عربده کش ها نترس
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    21 0
    مردم انتظار دارن دستگاه قضایی وارد بشه و ایشون بابت جنایاتی که در قالب تحقیقات پزشکی مرتکب شدن محاکمه و مجازات بشوند
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    9 0
    ملک زاده باید توضیح دهد.1- نمکی که پزشک نیست بنابراین در مدیریت کرونا فقط گفته ها پزشکان را تائید کرده است.2- کدام توصیه متخصصان را گوش نداده است . حداقل سه نمونه را ذکر کنید. 3- مشکل کرونا واجب تر است یا تشگیل شورای معاونین؟4- دارو های گیاهی کلا بی اثر نیست .اما علم جدید البته کامل تر و علمی تر است. مگر شما گل گاوزبان نخورده ای یا چای وقهوه مگر مدر نیست؟ البته حجامت غلط است و زالو گذاشتن و00000. در باره واکسن نیز در همه دنیا تبلیغ و سر وصدا شد. اما کدام احمقی در دنیا می تواند قبول کند یک دانشمند هر 4 روز یک مقاله چاپ کند و ضمنا در دو پست مهم دولتی و تجاری هم مشغول کار باشد و00000
    • سید IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      5 1
      درباره حجامت که توصیه دینی ما هست بهتره روی باد هوا حرف نزنی، حجامت دوای دهها درده که امثال همین ملک زاده این اراجیف رو به خورد مردم دادن
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    6 1
    ان‌شاءالله کسانی که طب اسلامی را مورد تمسخر قرار دادند همه رسوا خواهند شد. نفر بعدی خانم م.م
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    7 0
    اقای ملک زاده چند کاره هستی دراین مموقعیت کرونا چه کار مثبتی برای ملت انجامدادهای
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    3 0
    الان بهترین موقعیت برای ساخت پایگاه بزرگ داده ها در خصوص شرایط اجتماعی و بهداشتی و اقتصادیست. هرکس حرف مرا می فهمد به عقلای قوم خبر دهد. فرصت را ازدست ندهید. مثل موشک نقطه زن برای آینده مهم است. ملکزاده رو ول کنید.
    • SE ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      0 0
      چرا الان؟ میشه بیشتر توضیح بدهید؟
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    6 0
    هر ۴ روز یک مقاله داشته، در نتیجه عقده ای عشق مقاله است و بهتر که رفت به زباله دان تاریخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس