شهید صیاد شیرازی

محمدرضا شفیعی تهیه کننده پروژه تلویزیونی شهید صیاد شیرازی با انتشار متنی اعلام کرد از این پروژه کناره گرفته است.

به گزارش مشرق، تولید سریال شهید صیاد شیرازی با انصراف تهیه کننده سریال در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت. شفیعی، تهیه‌کننده پرکار تلویزیون که مدت‌ها در پی تولید سریالی با موضوع زندگی شهید سپهبد صیاد شیرازی بوده، با انتشار متنی در صفحه شخصی اش، اعلام کرد از این پروژه کناره‌گیری کرده است. شفیعی نوشت: «خسران! ۱۰ سال پیش در همین روزها بعد از مشورت‌های زیاد و جلسات متعدد تصمیم به ساخت سریال شهید صیاد شیرازی گرفتیم... تیم تحقیق و نگارش با انگیزه و حرفه‌ای در کنار کار قرار گرفت...

سه بار فیلمنامه از دو نگاه متفاوت نوشته شد و به تأیید بسیاری از متخصصان امر{رسید} فیلمنامه‌های ارزشمندی شکل گرفت... به هر تقدیر، توفیق یار ما نبود و از تولید سریال کنار می‌رویم...». شفیعی در ادامه نوشته است: «قطعاً کار برای شهدا و به خصوص این شهید سعید که از نورشان بی‌صیب نبودم، توفیق الهی و عنایت خودشان را می‌خواهد که حقیر از آن محروم ماندم! از همه همکارانم به خصوص آقای فرهاد توحیدی صبور و حرفه‌ای و خانواده محترم شهید عذر تقصیر دارم. از همه کسانی که در این مسیر طولانی یاریمان کردند، حتی آن‌هایی که در میانه راه یار بودند و در ادامه اغیار شدند سپاسگزارم، برای گروه جدید هم از خداوند منان موفقیت آرزومندم...».

کنار رفتن شفیعی و انتشار متنی که در آن گوشه و کنایه‌های زیادی دیده می‌شود و اشاره به اینکه تیم جدیدی قرار است کار را ادامه دهند، بیش از گذشته تولید سریال شهید صیاد شیرازی در ابهام قرار داده است.

یکی از این مجموعه‌هایی که مدت‌هاست مراحل پژوهش و نگارش فیلمنامه آن دنبال می‌شود، سریال «شهید صیاد شیرازی» است؛ سریالی که به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی در دستور کار قرار گرفت. قرار بود سریال به زودی وارد مرحله پیش‌تولید شود، اما خبری نشد؛ کاری که قرار بود به فصل کوتاهی از دوران کودکی، نوجوانی و مراحل تحصیل این شهید پرداخته شود، البته بخش اصلی سریال، به جریان انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و زمان شهادت آن بزرگوار اختصاص دارد.

این سریال قرار است در ۵۰ قسمت ساخته شود. همچنین سریال‌های «حسن طهرانی‌مقدم» و «حسن باقری» هم در این ژانر مطرح هستند که دوران تحقیق، پژوهش و نگارش فیلمنامه را می‌گذرانند، البته نام سریال «عطیه» هم به نویسندگی محمدحسین حقیقی مطرح و فیلمنامه‌اش در دست نگارش است. تهیه‌کننده «شهید صیاد شیرازی» چندی قبل متنی قابل تأمل منتشر کرد و نوشت: «نزدیک ۱۰سال است که درگیر تحقیق و نگارش فیلمنامه سریال «شهید صیاد شیرازی»‌ام، تاکنون سه بار فیلمنامه بر پایه نظرات دوباره‌نویسی شده، متأسفانه هماهنگی بین صداوسیما، ستاد کل نیروهای مسلح، ارتش و خانواده شهید برایمان به یک آرزو تبدیل شده! جالبه بگم تازه داریم بحث می‌کنیم که اصلاً اولویت داره تولید این کار یا نه».

مدتی بعد، محمدرضا شفیعی در گفت‌وگویی تأکید کرده بود: «سریال شهید «صیاد شیرازی»، کاری گسترده و مهم است، چراکه این شهید بزرگوار، از امرا و بزرگان ارتش بوده‌اند؛ هم در انقلاب اسلامی و هم دوران دفاع مقدس، تاثیر بسزایی داشته‌اند. همه جوانب امر را برای ساخت سریال لحاظ کرده‌ایم. الان در مرحله‌ای قرار داریم که نسخه سومی به ستاد کل نیروهای مسلح، ارتش و خانواده این شهید بزرگوار، ارائه شده و تقریباً نظرات دوستان را به خودش جلب کرده است.»

با وجود اینکه شفیعی بارها با اشاره به اینکه بیش از ۱۰ سال است درگیر ساخت سریال صیاد بوده، این سریال به دلایلی که هنوز مشخص نیست ساخته نشده است.

تولید سریال شهید صیاد شیرازی قرار بود در ذیل پروژه بزرگ تلویزیون برای ساخت زندگی سرداران شهید انجام شود؛ پروژه‌ای که مرتضی میرباقری معاون وقت سیما بارها بر انجام آن تأکید کرده بود ولی هیچ گاه به سرانجام نرسید.

در این میان سریال صیاد شیرازی تنها مجموعه‌ای نیست که به خاطر مشکلات و عدم همکاری به این سرانجام تلخ رسیده است، پیش از این نیز سریال تلویزیونی شهید چمران که قرار بود به نویسندگی و کارگردانی جلیل سامان ساخته شود، با وجود تصویب فیلمنامه به سرانجام نرسید و سامان سراغ مجموعه‌های دم‌دست‌تری رفت و در آخر نیز با سریال کمدی «زیرخاکی» مشغول شد! در صورت جدی بودن تولید سریال صیاد شیرازی باید منتظر معرفی تهیه‌کننده جدید این سریال بود.

*جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    4 0
    بگذاريد اين دولت تمام شود!! هيچ كار ارزشي و بدرد بخور ي در اين دولت به ثمر نخواهد رسيد !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس